چکیده :
ترجمه ماشینی :
این رساله در تجزیه و تحلیل خود از الهیات بدن عرفانی مسیح در قرن بیستم، سه جریان اصلی الهیات بدن عرفانی را که در اوایل قرن کار می کرد شناسایی می کند: جریان رومی، آلمانی-رومانتیک و فرانسوی-اجتماعی-روحانی.
ترسیم این سه جریان از الهیات بدن عرفانی، تنوع مواضع علمی در مورد میراث الهیات بدن عرفانی، در مورد رکود اواسط قرن بیستم، و همچنین در بخشنامه پاپ پیوس دوازدهم در سال 1943، mystici corporis christi، که در آن گنجانده شده است، روشن می شود.
بدن مسیح» در آموزههای ماژستری کاتولیک.
علاوه بر این، آثار ویرژیل میشل و لوئی-ماری شووه، دو محقق دور از همدیگر در چندین جبهه، در جریان طولانی و پر پیچ و خم فرانسوی را به هم مرتبط می کند.
میشل پس از مواجهه با لمبر بودوین و الهیات بدن عرفانی جریان فرانسوی او در طول سفر مطالعاتی خود به اروپا، به ایالات متحده بازگشت تا بازوی خود را در جنبش مذهبی آغاز کند و پیوند منحصر به فرد بودوین را بین دعای مذهبی و مسائل اجتماعی با خود آورد.
بهعلاوه، او «جسم عرفانی مسیح» را بهعنوان یک هنجار الهیات بنیادی برای نگهداشتن بازوهای بسیاری از تلاشهای دولتی خود توسعه داد.
از نظر میشل، بدن عرفانی مسیح همبستگی بود که در مراسم عبادت شکل گرفت و ریشه در مسیح داشت.
تقریباً در اواسط قرن، الهیات بدن عرفانی از اهمیت خود در الهیات کاتولیک دور شد، که با بازیابی تصویر توسط مکتب توبینگن در قرن نوزدهم تسهیل شد.
اگرچه هیچگاه فراموش نشدهاند، اما آثار کلیسایی قرن بیستم و بیست و یکم «جسم عرفانی مسیح» یا صرفاً «جسم مسیح» را بهعنوان یکی از تصاویر کلیسا در میان میگذارند.
این پایاننامه استدلال میکند که عوامل متعددی، از جمله جنگ جهانی دوم و استقبال کاتولیکها از پژوهشهای تاریخی-انتقادی کتاب مقدس، به افول آن کمک کردند.
اگرچه پس از اواسط قرن محو شد، الهیات بدن عرفانی جریان فرانسوی در زیر سطح ماندگار شد.
این مطالعه یک ارتباط تبارشناختی آکادمیک/کلیسایی را بین الاهیات مقدس مذهبی معاصر فرانسوی شووه و جریان فرانسوی نشان میدهد.
برقراری این ارتباط، کار شووه را در آن جریان قرار میدهد و ما را قادر میسازد در آن نمونهای از منشأ پس از آشتی الهیات بدن عرفانی را ببینیم، که فوراً قابل تشخیص نیست.
پروژه شووه در اثر اصلی خود، نماد و مقدس، با درک جریان فرانسوی از الهیات بدن عرفانی به عنوان یک هنجار الهیات فراگیر مطابقت دارد.
از این زاویه، تأکید شووه بر بدن یا «شخصیت» را میتوان بهعنوان توسعه تفکر جریان فرانسوی پیش از او در گفتوگو با برخی از صداهای غالب در فلسفه فرانسه در دهههای هفتاد و هشتاد دانست.
پایان نامه با طرح هایی در مورد پیامدهای احتمالی و جهت گیری های آینده مطالعه به پایان می رسد.
in its analysis of mystical body of christ theology in the twentieth century, this dissertation identifies three major streams of mystical body theology operative in the early part of the century: the roman, the german-romantic, and the french-socio-liturgical.
delineating these three streams of mystical body theology sheds light on the diversity of scholarly positions concerning the heritage of mystical body theology, on its mid twentieth-century recession, as well as on pope pius xii’s 1943 encyclical, mystici corporis christi, which enshrined “mystical body of christ” in catholic magisterial teaching.
further, it links the work of virgil michel and louis-marie chauvet, two scholars remote from each other on several fronts, in the long, winding french stream.
after encountering lambert beauduin and his french-stream mystical body theology during his study tour of europe, michel returned to the u.s.
to begin its arm of the liturgical movement and brought beauduin’s unique link between the liturgy and social questions with him.
further, he developed “mystical body of christ” as a fundamental theological norm to hold together the many arms of his stateside labors.
for michel, the mystical body of christ was solidarity formed in the liturgy and rooted in christ.
around mid-century, mystical body theology began to recede from its prominence in catholic theology, which had been facilitated by the tubingen school’s recovery of the image in the nineteenth century.
though nowise forgotten, later twentieth and twenty-first century works of ecclesiology treat “mystical body of christ” or simply “body of christ” as one image among others for the church.
the dissertation argues that several factors, including the second world war and catholics’ embrace of historical-critical biblical scholarship, contributed to its decline.
though it faded after mid-century, the mystical body theology of the french stream endured under the surface.
the study demonstrates an academic/ecclesial genealogical connection between contemporary french sacramental theologian chauvet and the french stream.
establishing this connection situates chauvet’s work within that stream and enables us to see in it an example of the postconciliar provenance of mystical body theology, not immediately recognizable as such.
chauvet’s project in his major work, symbole et sacrement, is in line with the french stream’s understanding of mystical body theology as a pervasive theological norm.
from this angle, chauvet’s emphasis on the body or “corporeité” can be seen as a development of the thinking of the french stream before him in dialogue with some of the dominant voices in french philosophy in the seventies and eighties.
the dissertation concludes with some sketches concerning possible implications and future directions of the study.
نویسنده :
Timothy R Gabrielli
منبع اصلی :
https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_olink/r/1501/10?clear=10&p10_accession_num=dayton1417899509
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Theology; Spirituality; Religious History; Religion; History; Mystical Body of Christ; Virgil Michel; Louis-Marie Chauvet; Sacramental Theology
توضیحات فیزیکی اثر :
270 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی