جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
نام خانوادگی :
*
پست الکترونیک :
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
حروف تصویر :
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه تهران
>
1.دانشکده الهیات و معارف اسلامی
>
گروه علوم قرآن و حدیث
>
ابوالفضل خوش منش
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 52
عنوان :
ارتباط معنایی واژگان اشتقاق اکبر در قرآن (علل و آثار و بررسی نمونهها)
نویسنده:
ابوالفضل خوش منش ، نوشین اله مرادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
اشتقاق اکبر از جمله وقایع رایج در زبان و از نسبتهای میان واژگان «زبان»هاست. قرآن کریم از این قاعدة زبانی مستثنا نبوده و به عنوان منبع الهیِ زبان و زبانِ الهی، مجالی بارز برای مطالعة انواع فرایندهای زبانی است. بررسی اشتقاق اکبر در زبان قرآن به مسائل مختلفِ مربوط به این کتاب الهی از جمله اشتقاقات قرآنی، اختلاف قرائات و توسّع در وجوه تفسیری ارتباط مییابد. مقالة حاضر، زمینه-های وقوع اشتقاق اکبر و برخی نمونههای آنرا میان ریشهها و واژگان قرآنی و عربی مورد بررسی قرار داده است. هدف مقاله بررسی سیاقهای قرآنیِ مشابه و دارای اشتقاق اکبر و سیرِ لفظ و معنای آنهاست. سؤال اصلی تحقیق در بارة چیستی و وقوع این اشتقاق در قرآن و ارتباطات لفظی و معنایی ریشههای حاصل از این نوع اشتقاق با استفاده از روش تحقیق توصیفی و کتابخانهای و با استفاده از شروح و اشاراتی است که در متن یا گوشه و کنار برخی منابع ذکر شدهاند. نتایج تحقیق نشان میدهد که تغییرات تدریجی معنا همگام با تغییرات تدریجی لفظ است و این امر ریشه در جسم و فطرت انسانی دارد و اثر خود را نیز در توسعة قرائت و فهم می گذارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 193 تا 218
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ظرفیتسنجی تفسیر موضوعی در تولید علوم انسانی اسلامی
نویسنده:
سیدمازیار حسینی ، ابوالفضل خوشمنش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
علیرغم غلبۀ نگرش فلسفی در رویکردهای انتقادی به علوم انسانیِ مدرن که چندین دهه است در جهان اسلام و در ایران بسیار رایج شده است، همچنان فقدان رویکردهای قرآنی در تولید علوم انسانی قرآنبنیان احساس میشود. در این راستا به نظر میرسد که میتوان از ظرفیت روش تفسیر موضوعی برای ورود قرآن کریم به ساحت علوم انسانی بهره جست. تفسیر موضوعی با توجه به درون یا برونقرآنی بودن موضوع آن، در نقد ساختار دانش مدرن و تحقیقات علوم و همچنین تولید علوم انسانی اسلامی، کارکردهای متعددی دارد. از تفسیر موضوعیِ درونقرآنی میتوان در جهت «نقد مبناییِ» مبانی عام علوم انسانی ـ مبانی معرفتشناسی، ارزششناسی، هستیشناسی و انسانشناسیـ و همچنین ابتناء و پیریزی علوم انسانی بر پایۀ مبانی به دستآمده از قرآن کریم بهره برد. از تفسیر موضوعی برونقرآنی ـ مانند رویکرد استنطاقی شهید صدرـ برای پاسخدهی به مسئلههای علوم انسانی استفاده میشود که این فرایند با چالشهایی از جمله پیچیدگی و چندتباری «موضوعِ» علوم انسانی مواجه است که در اصطلاحات مدرن این حوزه وجود دارد. برای حل این مسئله، در مواردی میتوان به منظور فرایندشناسی تغییر مؤلفههای مفهوم مدرن از رویکرد «تاریخ انگاره» و همچنین از رویکرد «تحلیل موضوع» به مؤلفههای معنایی بهره جست و با تجزیۀ دقیق آن موضوع به چند مؤلفه نشان داد که مؤلفهها لزوماً محصول عصر مدرن نیستند و میتوان آنها را در قرآن کریم پیجویی نمود. سپس از «ترکیب» نتایج به دستآمده بر اساس تفسیر موضوعی، به دیدگاه قرآن کریم نسبت به موضوع مدرن در حوزۀ مورد نظر دست یافت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 93 تا 120
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین نسبت نظریات اخلاق هنجاری با طرح اخلاقی قرآن کریم
نویسنده:
سیدمازیار حسینی ، ابوالفضل خوش منش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
نظریات اخلاق هنجاری براساس تقریری که از معیار صواب و خطا در اعمال و گزارههای اخلاقی دارند در سه شاخهی نتیجه-گرا، وظیفهنگر و فضیلتمحور دسته بندی شدهاند. از نظر فلاسفهی اخلاقهنجاری، سه معیار (فضیلت/ وظیفه/ نتیجه) از هم متمایز بوده و قابل جمع با یکدیگر نیستند. با این وجود، یافتههای این پژوهش نشان میدهد که قرآن کریم بانظر به وسع مخاطب خود که همگی در یک سطحِ اخلاقی و انگیزشی نیستند، نظریهای فراگیر ارائه میکند. برهمین اساس، میتوان با تکیه بر «نگرش طیفی» به جای نگرشهای مرزبندی شده و به وسیلهی سازماندهی شواهد متعدد قرآنی، این سه معیار متناقض را به متغیرهایی پیوسته تبدیل نمود؛ بهاین معنا که به جای اینکه میان «وظیفه»، «فضیلت» و «نتیجه» ارتباط از نوعِ «این یا آن» باشد، ارتباط «هرسه/ و» به صورت طیفی و دارای سلسله مراتب برقرار شود که در پایینترین مرتبه، توجه به پیامدهای دنیوی و اخروی فعل اخلاقی (به ترتیب: خودگروی/ دیگرگروی/ فایدهگروی) و در مراتب بالاتر، فضیلتمندانه بودن خودِ عمل(وظیفهگرایی) و در نهایت، شکوفایی واقعی انسان (فضیلتگرایی) قرار خواهد داشت. در این الگو، فعل اخلاقی بر اساس تحصیل رضای الهی که در تمامی مراحل مندرج است، طیفبندی میشود و هر مقدار انسان به این آرمان نزدیکتر باشد، فعل او ارزشمندتر خواهد بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 50
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ضرورت آموزش زبان قرآن به قرآن با مروری بر شکلیابی و تجربۀ آموزش مستقیم زبان در قرون اخیر
نویسنده:
ابوالفضل خوش منش
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
بنابر تعالیم قرآن و اهلبیت، فهم قرآن با قرآن، راه دقیق فهم این کتاب است. روشن است که این روش از فهم معانی مفردات آغاز میشود. مقاله در پی تأکید بر این راه با تبیین ارتباطات میان مفردات و عبارات قرآنی با استفاده از روابط نهفته در اجزای زبان قرآن، و اقتراح تدوین «روشی برای آموزش مستقیم زبان قرآن» است. اغلب این نمونهها را میتوان همگام با آموزش روان خوانی در سنین ابتدایی از طریق تلقین و تکرار برای فعالسازی هوش قرآنی قرآنآموزان و توجه ایشان به «کُنتراستِ»های تفاوتها و استخراج نظم میان اجزای زبان قرآن به کار گرفت. برخی از این راهها عبارتاند از: عبارات تبیینگر، جایگزینی، نظام تقابل مفردات و مفاهیم، قبض و بسط، ترکیب و استیناف، ترادف، استعمالات گوناگون ریشه، تعیین مصداق، سیاق و موقعیت. تأکید مقاله با توجه به محدودیت مجال بر شش راه نخست است. بشر در تجربیات زبانآموزی خود به برخی از این راهها دست یافته که مقاله بر این موضوع نیز مروری فشرده دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 55 تا 79
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
موضوع «بازگشت» و «سکینۀ» انسان در حیات روحیِ اوجستاری در کتـاب مقدس و قـرآن، با تأکید بر سه «مرکزیت دینی»
نویسنده:
ابوالفضل خوش منش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
«هبوط» یا «اخراج» انسان از بهشت، حیاتی را برای بشر در کرۀ خاکی رقم زده است، که ظاهر و باطن آن آمیخته با انواع ناآرامی هاست؛ ناآرامی هایی که همواره به انسان گوشزد میکنند که مأوا و مثوای نهایی وی بر روی کرۀ خاکی نیست و بر اوست که در اندیشۀ تدارک راه امنی برای بازگشت خود به سوی معاد و دارالسلامِ سکینه و رحمت الهی باشد. خدایی که برای انسان، آن هبوط و نزول را رقم زده، راه بازگشتی را نیز برای همو ترسیم کرده است که به صورتهای مختلف در زبان ادیان الهی بیان شده است. امن و امان، سِلم و سلام و سکینه و رحمت، کلیدواژه هایی برای مفاهیم و موضوعات گمشدۀ بشر، و «اورشلیم و مکه و در نهایت، مدینةالنبی» با مرکزیت پیامبر رحمت(ص) -که «رحمة للعالمین» و منبع امن و اسلام و تزکیه و تطهیر از عوامل آلودگی و ناآرامی است و در بیان پیامبران پیشین نیز به وی بشارت داده شده است - مواضع و رموز بارزی در این باباند. مقاله به صورت توصیفی و تطبیقی موضوعات مورد اشاره را تحلیل و نقش بارز پیامبر اکرم(ص) را در ترسیم راه سکینه و آرامش در قالبهای مختلف روحی، جسمی، فرهنگی و معنوی واکاوی میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 325 تا 349
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل بُعد غیرمادی انسان در قرآن بر پایۀ معناشناسی و بازخوانش واژگان «نفس، روح و قلب»
نویسنده:
مهدی نوری افشان ، ابوالفضل خوش منش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نفسشناسی پدیدهای است که قدمتی به طول تاریخ دارد. برخی بر این باور بودند که انسان جز همین ظاهر مشهود نیست و بعضی حقیقت اصلی انسان را جوهری بسیط و ذاتی مجرد میدانند که بدن تنها نقش مرکبی برای اوست. در زمینۀ بُعد غیرمادی انسان، دانشمندان اسلامی از واژگانی چون «نفس»، «روح» و «قلب» استفاده میکنند. در قرآن اصطلاح نفس تنها در بُعد غیرمادی انسان به کار نرفته است، بلکه همۀ وجود انسان اعم از بُعد مادی و غیرمادی هردو را دربرمیگیرد. واژۀ روح نیز به معنای رایج امروزی آن نیست و از همنشینی آن با واژۀ «امر» میتوان دریافت که روح، سازوکار اجرایی، تنظیمکننده و جاریکنندۀ امور عالَم در مخلوقات و در واقع رابط میان امر و خلق است. با بررسی دقیق تمام آیات مربوط به قلب این نتیجه حاصل میشود که در قرآن کریم این قلب است که نمایندۀ بُعد غیرمادی انسان است و کنترل کنندۀ قوای اوست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 527 تا 547
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نگاهی نو به «اُمّیّت نبیّ»
نویسنده:
ابوالفضل خوش منش ، مرضیه پوران
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
پیامبر اکرم (ص) پس از دوران فترت در اجتماعی جاهلی و فرورفته در عصبیتهای قومی و تفاخرهای نژادی مبعوث شد؛ پیامبری «اُمّی» که هم خاتم پیامبران بود و هم مأمور پایان دادن به جاهلیت و اُمّیّت با معجزهای از جنس کتاب و بیان و زبان. خاتمیت نبیّ و به تبع آن، وصف خاص و انحصاری «اُمّی» برای او، نظرگاه انبوهی از محققان بوده و نتایج گوناگونی را دربرداشته است. در این میان «بیسواد»، «غیر یهودی»، «منسوب به اُمّالقری» و «منسوب به اُمّ» وجوه معنایی غالبتری برای واژه اُمّی بودهاند.اما در نگاه به این مفهوم اگر به «سیاق» آیات قرآن (به عنوان منبع و مرجع این تعبیر) توجه شود؛ اگر «روح معنا»ی واژگان و «نظام مراتب» در کلمات و بستر بکارگیری آنها درآیات و سور قرآن پررنگتر دیده شوند؛ و در نهایت اگر نقش و تأثیر «زبان قرآن» نیز در نظر گرفته شود، تصویر روشنتری از آن به دست خواهد آمد. تصویر حاصل شده از این مفهوم در کنار جایگاه خاتمیت پیامبر (ص)، نشان از این دارد که اُمّیّت نبیّ متفاوت و فراتر از اُمّیّت سایر بشر است و مفهومی وحدت بخش و همافزا و به گستره انسانیت و در واقع ناظر به بازیابی اصول فطری و مشترکات وجود بشر میباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 71
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معناشناسی فرح در قرآن کریم، پاسخی بر شبههی نکوهش شادی در قرآن
نویسنده:
آسیه ذوعلم ، قاسم فائز ، ابوالفضل خوش منش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
قرآن کریم نظامی معنایی میان واژگان بنیان نهاده که در آن مفاهیم را بر اساس جهانبینی خود تبیین و ارزشگذاری میکند. روش معناشناسی ساختگرا راهی برای شناخت واژگان قرآنی در این نظام و بدون پیشفرضهای دیگر است. «فرح» از مفاهیم قرآنی است که اگرچه در بعضی کاربردها ارزش مثبت دارد، اما در بیشتر موارد به نوعی مورد نکوهش قرار گرفته است. ازاینرو معنا کردن فرح به شادی، شبهة منکران قرآن را مبنی بر مخالفت او با شادی، با وجود مثبت بودن این مفهوم در علم روانشناسی، تقویت میکند. بر این اساس این جستار درصدد برآمد با روش توصیفی- تحلیلی و با بهرهگیری از معناشناسی ساختگرا، معنای فرح در قرآن و در پی آن سبب نکوهش غالبی آن را بیاید. این بررسی نشان میدهد که در قرآن مؤلفههای معنایی فرح، شامل فخر و سرور هستند و این واژه بر اساس برتری یا عدم برتری حقیقی عامل فخر در آن، و به عبارتی وجود یا عدم وجود مؤلفة حقیقی بودن به دو نوع پسندیده و ناپسند تقسیم میشود. قرآن کریم برای فرح ناپسند عوامل مختلفی از جمله نعمتهای دنیا، فرار از جهاد و گرفتاری مؤمنان را برشمرده است. در مقابل، فضل و رحمت الهی که در قرآن تنها به نعمتهای معنوی اطلاق میشود، تنها عامل فرح پسندیده بیان شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رهیافتهای بررسی زبان قرآن در آثار سیوطی
نویسنده:
پدیدآور: زهرا بدخشان ؛ استاد راهنما: کاظم قاضیزاده ؛ استاد مشاور: ابوالفضل خوشمنش
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
زبان قرآن یکی از مسائل مهمی است که درفهم، آموزش و ترویج قرآن کریم نقش بسزایی دارد؛ لذا از سدههای نخستین پس از اسلام مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است. بنابراین حدوداً از قرن دوم هجری میتوان اشارات زبان شناختی را در آثار دانشمندان اسلامی جستجوکرد. این بحث در دوران معاصر متأثر از نظریات متکلمان و فیلسوفان در خصوص قرآن کریم است.از جمله نظریههای مهمی که در زمینهی زبان قرآن مطرح شده است عبارت است از: زبان عقلاء، زبان نمادین، زبان قوم، و زبان تمثیل. به نظر میرسد که نمیتوان هریک از این نظریات را به کل آیات قرآن کریم تعمیم داد، بلکه محور بیان قرآن، زبان عرف عقلاء است ولی این به معنای نادیده گرفتن دیگر شیوههای زبانی نیست بلکه درجایی برای بیان مقاصد والای خویش که از فهم و ادراک بشری بسیار بالاتر است از زبان نمادین و تمثیل استفاده نموده و در مقامی دیگر آن را در چارچوب همان زبان قومی می بینیم که پیامبر در میانشان مبعوث شده بود.از آنجایی که زبان عقلاء همان زبان ادبی عربی مشترکی است که خطیبان و شاعران از آن استفاده میکردند تک تک عناصر زبانی که که در آن دوران به کار میرفته و توسط ادیبان و دانشمندان بعدی از جمله سیوطی بازشناسی و نامگذاری گردیده است مورد توجه قرار دادهایم؛ در این راستا به آثار سیوطی مراجعه کرده و عناوینی چون اطناب و ایجاز، مساوات، استعاره، تشبیه و معرب و مشترک را در ارتباط با کلام الهی را باز شناساندهایم. به نظر میرسد که سیوطی زبان قرآن را با بلاغت آن پیوند زده و این مسأله در بخش قابل توجهی از آثار او مطرح شده است.و در نهایت آراء سیوطی با آرا دیگران مورد مقایسه ی اجمالی قرار گرفته است که در اکثر موارد به جز چند نمونهی اندک مانند معربات، مشترک لفظی و ترادف اختلاف نظر چشمگیری مشاهده نگردید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیر ساختاریابی سوره در تفاسیر قرآن کریم
نویسنده:
ابوالفضل خوش منش ، فاطمه علیان نژادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
تقسیم قرآن مجید به سورهها، امری بر اساس حکمت الهی است و توجه به آن، از زمان آغاز نزول و نیز در آموزههای پیامبر اکرمN و اهل بیتM، با تعابیر و از زوایای گوناگون وجود داشته و کمتر کسی است که این تقسیمبندی را صرفاً از روی تصادف و فاقد معنا بداند. سورهشناسی و توجه به ساختار سورهها، امری است که در زمانهای اخیر بیش از پیش محل توجه واقع شده و از جملۀ مشخصات مهم سبک و اسلوب قرآن و پایهای برای تدبر نظاممند دانسته شده است. مقاله حاضر با بهرهگیری از روش توصیفی ـ تحلیلی و نیز توجه به آنچه تا کنون در این زمینه انجام شده است، چگونگی بازتاب ساختار و ارتباطات درونی سورهها را در تفاسیر قرآن مورد تتبع قرار داده است. پژوهشی از این دست، جایگاه مفاهیمی مانند وحدت موضوعی، جامعیت واحد، ساختار هندسی، تفسیر ساختاری و نظم ساختاری را بیشتر و بهتر تبیین میکند و نشان میدهد که شکلگیری و تکاملِ شناخت ساختار سوره میتواند یکی از عوامل و راهکارهای استنباط مفاهیم از آیات و سورههای قرآن کریم باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 259 تا 282
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 52
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
با موفقیت به ثبت رسید