جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 8
بودیسم و ​​هنرهای رزمی در ژاپن پیشامدرن: ملاحظات جدید به چشم‌انداز تاریخی مذهبی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Steven Trenson (استیون ترنسون)؛ ویراستاران آکادمیک: تسونهیکو سوگیکی, آکیرا نیشیمورا
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مقاله به بررسی دو موضوع در مورد بودیسم هنرهای رزمی پیشامدرن ژاپن می پردازد. موضوع اول به کانال های تاریخی مربوط می شود که از طریق آن عناصر بودایی در دودمان رزمی پذیرفته شدند و دومی مربوط به ویژگی کلی بودیسم است که در اسناد مختلف شروع هنر رزمی (دنشو) یافت می شود. در مورد موضوع اول، در حالی که مطالعات قبلی شوگندو (زهد کوهستانی) را به عنوان یک عامل مهم در مراحل اولیه فرآیند ادغام عناصر بودایی در مدارس رزمی مورد تاکید قرار می داد، این مطالعه بر شواهد متنی تمرکز دارد که به آنچه به عنوان "قرون وسطایی" یاد می شود، تمرکز دارد. شینتو» - یک سنت شینتو که به شدت بر آموزه‌های بودایی باطنی (میکیو) تکیه داشت - در تحقیقات علمی. با توجه به موضوع دوم، اگرچه مطالعات متعدد قبلاً نشان داده است که مدارس رزمی پیشامدرن مدیون آموزه‌های بودایی است که عمدتاً از سنت‌های بودایی باطنی یا ذن برگرفته شده است، این مقاله با توجه به این واقعیت که اغلب آنها ماهیت این آموزه‌ها را روشن می‌کند. بر اندیشه بودایی ایشین یا «یک ذهن» تأکید کنید. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه این تفکر در متون هنرهای رزمی پیشامدرن پذیرفته شد و با انجام این کار دلایل ارزش‌گذاری بودیسم در آن هنرها را روشن می‌کند.
الهیات هنری یا الهیات هنر؟ (تحلیل انتقادی دیدگاه جورج پاتیسون)
نویسنده:
رضی موسوی گیلانی، علیرضا آرام
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
چکیده در این مقاله با روش تحلیلی - انتقادی به بررسی دیدگاه جورج پاتیسون در باب رابطۀ دین و هنر می‌پردازیم. پاتیسون تأملات خود را در مسیر آنچه مندرج می‌کند که خود الهیات هنر نامیده است. او به این نتیجه رسیده که هنر نه ابراز زیردست الهیات، بلکه نوعی نگرش زیبایی‌شناختی به جهان هستی است، نگرشی که ضمن پاسداشت گوهر زندگی، به رهاوردی معنوی منتهی خواهد شد. او نگاه مطلوب خود را بیش از کلیسا و الهیات رسمی مسیحی، در طریقت بودایی ذن جست‌وجو می‌کند و البته همزمان از رمانتیسم و اندیشۀ پست‌مدرن فاصله می‌گیرد. اما به‌نظر می‌رسد حاصل نظریات او نه الهیات هنر، بلکه رویکردی هنری به دین و تفسیری زیبایی‌شناختی از زندگی است که می‌توان آن‌ را با تعبیر الهیات هنری متمایز کرد و اشکال‌های وارد بر آن ‌را برشمرد.
صفحات :
از صفحه 571 تا 587
بوذيّـة الزّن و التحليل النفسي
نویسنده:
إريك فروم، د.ت. سوزوكي، ريتشارد دي مارتينو؛ مترجم : محمود منقذ الهاشمی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
التصوف البوذي والتحلیل النفسي
نویسنده:
د.ت. سوزوکي؛ ترجمه: ثائر دیب؛ تقدیم: وفیق خنسة؛ تصدیر: إریک فروم
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
لاذقیه - سوریه: دار الحوار للنشر والتوزیع,
نظر شما در باره مراقبه (meditation) یوگا-ذن، چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
(Meditation) در لغت به معنی مراقبه است. روش مراقبه و یا تعمق باطنی و درون بینی را در سال 1970 برنر معرفی کرده در این روش فرد به تفکر در مورد شخصیت خود می پردازد و با این پرسش که من کیستم؟ مدت ها در گوشه ای می نشیند و درباره ی خود و زندگی خود به فکر ف بیشتر ...
عرفان حقیقی و عرفان های کاذب
نویسنده:
نرگس رحیمی,صغری صالحی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
معنویت امری است که بشر همیشه به آن تمایل داشته، ولی رشد تجربه گرایی در سده اخیر و سرخوردگی انسان از فناوری، موجب گرایش بیشتر به امور ماورای طبیعی و معنویت خواهی شده است. با افزایش گرایش به معنویت، عرفان نماهای فراوانی ظهور کرده اند که درصدد پاسخ به این نیاز و حل بحران معنویت برآمده اند، اما نه تنها نتوانسته اند به عطش معنوی انسان پاسخ درست بدهند، بلکه بر آلام روحی بشر افزوده اند. این نوشتار به روش تحلیلی توصیفی به دنبال معرفی تعالیم برخی از این مکاتب نوظهور عرفانی برای اثبات کذب آنها و حقانیت عرفان اسلامی است. از این رو، با بررسی مهم ترین فرقه های نوظهور و مبانی آنها، به مقایسه و بازشناسی عرفان حقیقی و عرفان های نوظهور پرداخته می شود.معنویت های نوظهور از جذابیت های فریبنده و ادبیاتی ساده برخوردارند که ظاهرا حق جلوه می کنند، اما مبانی آنها سست و مبتنی بر عقل گریزی، نفی شریعت، اومانیسم، جاه طلبی و مانند آن است. در مقابل، عرفان ناب اسلامی ناشی از وحی و مبتنی بر آموزه های قرآن و اصولی همچون کرامت انسان، توحید، شریعت و ولایت مداری است.
ذن بوداییسم و «آخر بازی» ساموئل بکت
نویسنده:
زرگرزاده هاله
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
صفحات :
از صفحه 233 تا 262
  • تعداد رکورد ها : 8