جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5
پرورش جهان‌وطنی برای ارتباطات میان‌فرهنگی: ارتباط به عنوان یک شهروند جهانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Miriam Sobré-Denton; Nilanjana Bardhan
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برنده جایزه بهترین کتاب تالیفی سال 2014 از بخش ارتباطات بین المللی و بین فرهنگی انجمن ملی ارتباطات این کتاب مفهوم جهان وطنی را درگیر می کند که در ارتباط بین فرهنگی به کار می رود، که خود در حال چرخش در تمرکز خود از تحقیقات پسا پوزیتیویستی به سمت دیدگاه های انتقادی/تفسیری و پسااستعماری است، به ویژه که جهانی شدن اطلاعات بیشتری از تحقیقات فعلی و آینده در این منطقه دارد. این بر دیدگاه پسااستعماری به منظور بالا بردن آگاهی انتقادی در مورد پیچیدگی های ارتباطات بین فرهنگی در جهانی در حال جهانی شدن تاکید می کند و جهان وطن گرایی - مفهوم شهروندی جهانی - را به عنوان یک لنز چند لایه برای تحقیق قرار می دهد. جهان‌وطن‌گرایی به‌عنوان یک مجموعه نظری، توصیف‌های ظریفی از معنای بودن و برقراری ارتباط به‌عنوان یک شهروند جهانی، چگونگی مطالعه انتقادی پیوندهای درونی و بین فرهنگ‌ها، و نحوه پذیرش تفاوت‌ها بدون پنهان کردن آنها ارائه می‌دهد. این کتاب با حرکت مطالعات ارتباطات بین فرهنگی به سمت جهان به روش های پیچیده و ظریف، پیوندهای مهم بین جهانی شدن، فراملی گرایی، پسااستعمار، جهان وطن گرایی، بی عدالتی اجتماعی و ارتباطات بین فرهنگی را برجسته می کند و به ایجاد فضاهای کلاس درس اختصاص داده شده به کاوش در این پیوندها کمک خواهد کرد. همچنین پیوندهای بین تئوری و پراکسیس را درگیر می کند تا به سمت آموزش و پژوهش ارتباطات بین فرهنگی حرکت کند که به طور همزمان موضوعات تفاوت فرهنگی را با هدف ایجاد تداوم و نه شکاف مورد بررسی قرار می دهد. در مجموع، این کتاب دانش ارتباطات بین‌فرهنگی را کاملاً به سمت امر انتقادی و پسااستعماری سوق می‌دهد، در حالی که هنوز امکان ادغام مفاهیم سنتی ارتباطات بین‌فرهنگی را فراهم می‌کند، در نتیجه دانشجویان، محققان، مربیان و بین‌فرهنگ‌گرایان را برای برقراری ارتباط اخلاقی در دنیایی که همزمان جهانی و محلی است آماده می‌کند.
چرا من یک شهروند جهانی "عصر جدید" نیستم؟ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter S. Ruckman (پیتر اس. راکمن)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bible Baptist Bookstore,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیحی، مانند پروردگارش، «از این جهان نیست» (یوحنا 17:16) زیرا جهان «شر» است (غلاطیان 1:4) و شیطان بر آن حکومت می کند (دوم قرنتیان 4:4). به مسیحی دستور داده شده است که دنیا را دوست نداشته باشد (اول یوحنا 2: 15-17) و با آن مطابقت نداشته باشد (رومیان 12: 1-2). با توجه به آن، دکتر راکمن پنج دلیل اساسی را بیان می کند که مسیحی معتقد به کتاب مقدس باید در برابر فشار کنونی برای پیوستن به توده مختلط «مردان میمون» که اکنون به مصیبت بزرگ فشار می آورند، مقاومت کند. اومانیست‌هایی که به همه فشار می‌آورند تا همه تفاوت‌ها را از بین ببرند تا «عصر جدیدی» از صلح، رفاه و غیره را به وجود آورند، هیچ دانش یا درک و شناختی از طبیعت، تاریخ، آزادی، آینده یا چیزهای ابدی بشر ندارند. اینها همان دلایلی هستند که شما باید در ظاهر هر چیزی و هر چیزی که با برنامه آنها مرتبط است را رد کنید. دکتر پیتر اس. راکمن مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آلاباما دریافت کرد و تحصیلات رسمی خود را با شش سال آموزش در دانشگاه باب جونز (چهار سال کامل و دو جلسه تابستانی سریع) به پایان رساند و شرایط لازم برای کارشناسی ارشد هنر و هنر را تکمیل کرد. مدرک دکتری فلسفه. دکتر راکمن با خواندن با سرعت هفتصد کلمه در دقیقه، قبل از دریافت دکترا موفق به خواندن حدود 6500 کتاب شده بود و هنوز هم به طور متوسط ​​هر روز یک کتاب می خواند. دکتر راکمن از اقتدار مطلق نسخه مجاز دفاع می کند و از هیچ محقق شناخته شده ای در هیچ کجا به خاطر موضع خود عذرخواهی نمی کند. دکتر راکمن علاوه بر موعظه انجیل و آموزش کتاب مقدس، مجموعه ای جامع از ادبیات و منابع عذرخواهی و جدلی تهیه کرده است که از اعتبار نسخه مجاز کتاب مقدس حمایت می کند.
تربیت اسلامی در عصر جهانی‌شدن:
مفهوم، مبانی، اصول و روش‌های تربیت شهروند جهانی از دیدگاه قرآن کریم
نویسنده:
محمد شریف طاهرپور
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی مفهوم، مبانی، اصول و روش‌های تربیت شهروند جهانی از دیدگاه قرآن کریم است. با توجه به این هدف سوال‌های زیر طرح شدند: مبانی هستی‌شناسی، اصول و روش‌های تربیت شهروند جهانی با نظر به مشکلات زیست محیطی از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ مبانی انسان-شناسی، اصول و روش‌های تربیت شهروند جهانی با نظر به چگونگی تعامل با غیر و دیگری از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ مبانی ارزش‌شناسی، اصول و روش‌های تربیت شهروند جهانی با نظر به ارزش‌های انسانی از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ برای پاسخگویی به این سوالات از روش قیاس عملی استفاده شده است. به این ترتیب، در این پژوهش سه دسته مبانی هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و ارزش‌شناسی استخراج شده است.
مقایسه اخلاق شهروند جهانی کانت و مدینه فاضله فارابی
نویسنده:
روح‌اله طراوت
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
پرسش اصلی ما در این رساله پاسخ به این مسأله است که آیا از دل نظام فلسفی و اخلاقی کانت و فارابی می‌توان عناصری را برای دست‌یابی به اخلاق شهروند جهانی یافت؟در عالم فلسفه، اعم از فلسفه کلاسیک یونان و مکاتب فلسفی پس از آن، مفاهیم«جهان وطن‌گرایی» و «اخلاق شهروند جهانی» همواره متناسب با فضای فکری متفکران آن عصر مورد ارزیابی قرار می‌گرفته است. کانت نیز به سه طریق، که ملازم با یکدیگر هستند، به مبحث اخلاق شهروند جهانی و جهان وطن‌گرایی پرداخته است.او در روش نخست اصول اساسی نیل به اخلاق جهانی، که نشأت گرفته از قوانین اخلاقی او می‌باشد، را ارائه و سپس با توجه سومین اصل بنیادهای مابعدالطبیعۀ اخلاق، هر فرد انسانی را موظف به نوع خاصی از قانون‌گذاری می‌کند که برای یک شهروند جهانی در گسترۀ غایات طبیعی به منزلۀ قوانین تخطی‌ناپذیر اخلاق به شمار رود. در روش دوم، او تکالیف و وظایف حقوقی ـ اخلاقی شهروندان را مشخص و سپس به بحث پیرامون ایجاد نهادهایی که بتوانند افراد را به شهروندان جهانی در پناه یک صلح پایدار برسانند، می‌پردازد. کانت در روش سوم، با بسط نظریۀ دین عقلانی ـ اخلاقی خویش، حکومت دینی را ترسیم می‌نماید که در آن هر شهروند خود را در زیر بیرق خداوند و نهاد کلیسا احساس کرده و به همین جهت ساختار یک حکومت جهانی شکل می‌گیرد.در اندیشه‌های فارابی نیز به این نکته اشاره می‌شود که او چگونه براساس دیدگاه‌های شهروندان، مدینه‌ها را به فاضله و غیرفاضله تقسیم کرده است. براین اساس او برای مدینۀ فاضله نحوه‌ای از حکومت را قائل شده که در آن براساس معیارهایی، حکمرانی را انتخاب نموده و سپس هر کس به تناسب نسبت خود با این حکمران تکالیف و وظایفی را بر عهده می‌گیرد. به همین منوال او گستره‌ای از مدینه‌ها را مشخص کرده که در نهایت به شکل‌گیری مدینۀ فاضلۀ معموره منجر می‌شود و از همین روی شهروندان آن را شهروندان جهانی و اخلاق برآمده از آن را اخلاق شهروند جهانی می‌توان نام نهاد. در پایان پس از ارائۀ تمایزات اخلاق کانتی و مدینۀ فاضلۀ فارابی، این نتیجه‌ حاصل می‌شود که در دنیای کنونی و برای به‌دست آوردن اخلاق شهروند جهانی نه صرف اندیشه‌های کانت و فارابی که آراء دیگر فلاسفه نیز می‌بایست برای دست‌یابی به یک نظام واحد به طور واضح و متمایز مورد مداقّه قرار گیرند.
جهانی شدن و ضرورت آموزش های شهروندی جهانی
نویسنده:
کشاورز یوسف
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
امروزه به واسطه «جهانی شدن»، سرنوشت تمامی افراد، سازمان ها و حکومت ها بیش از پیش به یکدیگر گره خورده و تاثیرات این فرایند بر تمامی حوزه های فعالیت بشری، غیرقابل انکار گردیده است. در ادامه و به دنبال طرح مفهوم «شهروندی جهانی» انتظارات جدیدی از آموزش و پرورش به عنوان عامل معنابخش به زندگی افراد و ابزاری برای پرورش شخصیت انسان و رفع نیازهای اجتماعی، شکل گرفته است. این مقاله با هدف بررسی خصوصیات و مولفه های شهروندی جهانی، نقش، اهمیت و ضرورت آموزش های شهروند جهانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.اگر بپذیریم که استفاده کنونی از منابع موجود در جهان، غیرمنصفانه و غیرقابل قبول است و شکاف فقیر و غنی (از همه جنبه ها) وسیع و وسیع تر می شود، باید چاره ای اندیشید. آموزش و تربیت شهروند جهانی (به ویژه کودکان و جوانان) به عنوان فردی که خواهان تبدیل شدن جهان به مکانی سرشار از عدالت، برابری، صلح و توسعه پایدار، احترام و پاسداشت تنوع و گوناگونی نژادی، مذهبی و... می باشد و همچنین دارای خصوصیات دیگری است که در این مقاله به آن پرداخته شده، راه حل و ابزاری قدرتمند به نظر می رسد. در این چارچوب، فقر و بحران هویت جوان ایرانی و از طرفی جذب شدن به فرهنگ جهانی سازی بیگانگان، دو نکته ای است که ضرورت توجه به آموزش های شهروند جهانی به منظور اتخاذ نگاه وسیع و کلان تر به مسائل جهانی را نمایان می سازد. بنابراین با توجه به متون ارزشمند اسلامی و جایگاه والای ترسیم شده برای انسان و ارزش های انسانی و همچنین با توجه به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و در راستای ایفای نقش فعالانه در مدیریت مشترک جهانی، فراگرفتن این قبیل آموزش ها در نظام آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی و همچنین تاسیس مرکزی تحت همین عنوان با همکاری سایر نهادهای آموزشی در کشور پیشنهاد می شود.
  • تعداد رکورد ها : 5