جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 11
اباطيل البهائية و بروتوكولات صهيون
نویسنده:
عبدالعزیز شرف
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
محاکمه و بررسی در تاریخ و عقائد و احکام باب و بهاء
نویسنده:
حسن مصطفوی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: برهان,
چکیده :
کتاب محاکمه و بررسی در عقاید و آداب و تاریخ باب وبهاء ، شامل جستارهایی است که در شناخت عقاید و افکار بهاییان که گاه رنگ و روی تاریخی هم به خود می گیرد . نویسنده در نگارش این کتاب فقط از کتابها و نوشته های خود با بیان و بهاییان به عنوان مدرک استفاده کرده و در تألیف کتاب از نزدیک به هفتاد کتاب گروه یاد شده بهره برده است . او در آغازین جلد کتاب ده اصل کلی و اساسی را که دین مقدس اسلام بر آنها استوار است ، مورد بحث و بررسی قرار داده تا با اثبات آنها تزلزل فرقه های ساختگی را عیان سازد . در جلد دوم ، تاریخ و آداب فردی و احکام و حدود مسلک باب و بها نقل شده است . جلد سوم نیز علاوه بر مباحثی درباره توحید و نبوت ، به مباحث اجتماعی و فقهی فرقه یاد شده اختصاص دارد . این کتاب در سه جلد ، به همت مرکز نشر آثار علامه مصطفوی در سال ۱۳۸۶ منتشر شده است .
سید علی محمد باب که بود؟ و چه کرد؟ و عاقبت او چه شد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام)
پاسخ تفصیلی:
بر حسب آن چه از کلمات بعضي از نويسندگان بدست مي آيد سيد علي محمد فرزند «محمد رضا» شيرازي بود که در محرم سال 1335 هجري قمري در شيراز متولد شد، در زمان کودکي در يکي از تکاياي شيراز که در آن مقابر بسيار و قبور بعضي از مشايخ صوفيه بود نزد «محمد عابد» ملق بیشتر ...
خدا، افعال خدا، صفات خدا و ذات خدا در فرقه باب و بها (بهائیت) چگونه بیان می شود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
بهائيت يک دين اختراع شده و دروغين است که مؤسس آن ميرزا حسين علي ملقب به بهاء در روستاي نور منطقه اي در مازندران ايران در سال 1233ش متولد شد و پس از مرگ باب، مدعي نبوت شد، ولي تنها به اين ادعا اکتفا نکرد بلکه از آن هم فراتر رفت. و مدعي الوهيّت گرديد، بیشتر ...
موقعیت سیاسى فرقه بهائیت و جایگاه آن در دنیا چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
بهائيت از فرقه‏هاى خرافى و گمراه كننده‏اى است كه براى انحراف و استحاله دين در جهان اسلام شكل گرفت؛ سياست‏بازان و جاسوسان روسى و انگليسى حدود يكصد و پنجاه سال پيش اين فرقه را بوجود آوردند كه بر اثر تبليغات گسترده از طريق رسانه‏هاى جمعى؛ مانند: تلويزيو بیشتر ...
آیا استعمارگران انگلستان و روسیه در پیدایش فرقه ‏بهائیت نقش ‏داشته ‏اند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
يكى از واقعيت‏هاى انكارناپذير تاريخى اين است كه دشمنان اسلام به ويژه استعمارگران انگليسى، روسى و آمريكايى براى به چنگ آوردن ثروت‏هاى كشورهاى اسلامى همواره به آنها تاخت و تازهاى نظامى، فرهنگى و اقتصادى كرده‏اند و علاوه بر تحميل جنگ‏هاى ويران‏گر بر مسل بیشتر ...
ادعای اصلی بهائیت چیست؟ و بغیر از ظهور و عدم ظهور امام عصر ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ چه فرقی ما بین تشیع و بهائیت وجود دارد؟ و آیا بهائیت هم به فرق مختلفی تقسیم شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در مورد ادعای بهائیان چنین می توان گفت: بهائی به طرفداران میرزا حسین علی بهاء گفته می شود که ایشان نیز ادعاهای زیادی داشته به طوری که در اول کار خود را من یظهره الله خواند[1] و پس از مدتی مدعی پیامبری شد[2] که در این ادعای خود نیز پایبند نمانده و پس بیشتر ...
چرا طرفداران ادیان دیگر را واجب القتل نمی دانید ولی بهائیان را واجب القتل می دانید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
واژة دين يا اديان به معني و مفهوم كيش و آيين است. در قرآن كريم دين همه جا به صورت مفرد بكار رفته است. در قرآن كريم از يهوديت و صائبان و نصرانيت و مجوسيت به عنوان دين نام برده شده كه در اسلام به آنها اهل كتاب مي گويند.[1] از نظر اسلام اين اديان جزء اد بیشتر ...
نقدی بر نظریه تجلی در بهاییت
نویسنده:
حسن طارمی‌راد،حسین رهنمایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه ادیان و مذاهب,
چکیده :
نظریه تجلی در زمره تأثیرات یا تقلیداتی است که بهاییت از عرفان داشته است. طبق تعالیم آیین بهاییت، عالم هستی از سه مرتبه تشکیل شده است؛ عالم حق، عالم امر و عالم خلق. منظور از عالم حق ذات باری تعالی است که غیب مکنون است و از شدت تنزه هیچ ارتباطی با عالم هستی ندارد. در نظریه تجلی، برای رفع نیاز عوالم دیگر به ذات حق واسطه‌ای به نام مظهر امر در نظر گرفته می‌شود که محل تجلی اسمای الاهی است. پیامبران اولوالعزم مصداق این واسطه هستند که حقیقتی واحد دارند و آخرینشان، بنا به اعتقاد بهاییان، میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) است. با توجه به خصایصی که برای مظهر امر نام برده می‌شود نظریه تجلی سر از الوهیت و حلول و اتحاد درمی‌آورد. این پیامدها از نظر فلسفه اسلامی باطل است. در این مقاله می‌کوشیم ارکان و پیامدهای نظریه تجلی را با توجه به دیدگاه اندیشمندان مسلمان نقد و بررسی کنیم.
صفحات :
از صفحه 75 تا 97
  • تعداد رکورد ها : 11