جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 27
ادیان هندوستان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Barth Auguste
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: چاپ دوم. — لندن: Trübner & Co., 1889. — XIV + 309 p. — (سریال شرقی تروبنر).ترجمه از فرانسوی با اعتبار و کمک نویسنده.A. کتاب «مذاهب هند» بارت بررسی ادیان رایج هند است. بارت که در ابتدا برای گنجاندن در یک دایره المعارف نوشته شد، بعداً کار را به یک متن مستقل گسترش داد، که برای سندی با چنین عمقی مناسب تر است. نویسنده با بررسی ادیان ودایی که معمولاً به عنوان ادیان پیشرو هندو در نظر گرفته می شوند، شروع می کند. بارت گسترش این ادیان را در طول زمان و تکامل ادیان باستانی به ادیان مدرن تر دنبال می کند و به بررسی عمیق برهمانیسم، بودیسم، جینیسم و ​​هندوئیسم می پردازد و تاریخ و اعمال هر یک را برجسته می کند. لحن بدیهی است که منشأ این نوشته درج در یک دایره المعارف بوده است، زیرا متن پر از حقایق و اطلاعات خام است. در حالی که درجاتی از توضیح و تحلیل استدلالی وجود دارد، تمرکز در اینجا به وضوح بر ارائه اطلاعات است. "ادیان هند" یک کتاب درسی عالی خواهد بود. واضح، مختصر و حاوی اطلاعات فراوانی است. مورخان آماتور و خوانندگان تاریخ دینی احتمالاً این مطلب را خواندنی جالب خواهند یافت و این کتاب افزوده ارزشمندی به کتابخانه هر کسی که به ادیان هند علاقه دارد می‌سازد.
بررسی مسیرهای بودیسم تبتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Tenzin Gyatso (His Holiness 14th Dalai Lama of Tibet)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Department of Religion and Culture of the Central Tibetan Administration, Dharamsala,
سوکا گاکای در تایلند: منطق آن، استراتژی و تاکتیک [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Pratoom Angurarohita (پراتوم آنگواروهیتا)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در چند دهه گذشته تایلند شاهد ظهور جنبش‌های مذهبی جدید هر دو در سانگا بودایی تراوادا و خارج از سنت اصلی بودایی تایلند. بومی Dhammakaya و جنبش های Santi Asoke نمونه هایی از این جنبش هستند فرقه های مشتق از Theravada، در حالی که Soka Gakkai در تایلند، Sekai Kyuseikyo و بنیاد Reiyukai (تایلند) نمایندگی می کنند نوع دوم از آنجایی که بودیسم تراوادا تایلندی را مشخص کرده است فرهنگ برای قرن ها، چنین تشکل های مذهبی جدید در معاصر جامعه تایلندی توجه دانشمندان تایلندی را به خود جلب کرده است بودیسم در مورد چرایی و چگونگی آن جنبش های مذهبی جدید به سرعت رتبه های خود را در جامعه تایلند گسترش دادند. با این حال، اکثر مطالعات از ادیان تایلندی بر اعتقادات و ابعاد فلسفی بودیسم تراوادا بیش از محیط اجتماعی جنبش های مذهبی جدید، به ویژه جنبش های وارداتی آنهایی که تا آنجا که من می دانم، مطالعه الیزابت درت در مورد سکای است Kyuseikyo تنها اثری است که در مورد گروه‌های مذهبی جدید وارداتی در این کشور نوشته شده است تایلند (درت، 1984، 1991) بنابراین، مطالعه سوکا Gakkai در تایلند تلاش می کند تا برخی از پاسخ های ممکن را ارائه دهد این سوالات.
بررسی مفهوم عدم در فلسفۀ هایدگر و نیشیدا
نویسنده:
حسین قسامی، محمد اصغری
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
چکیده :
موضوع این مقاله بررسی مفهوم عدم در تفکر هایدگر و نیشیدا است. هایدگر، که میراث دار فلسفۀ غرب است، در کتاب متافیزیک چیست به نحو بنیادین به مسئلۀ عدم می پردازد. به عقیدۀ او مفهوم عدم نه تنها از مفهوم نفی شدگی ناشی نمی شود؛ بلکه آغازین تر از آن است. عدم در تفکر هایدگر ربطی وثیق به خصلت های وجودی، یا آنچه هایدگر آن را اگزیستانسیال های دازاین می نامد، دارد. عدم هایدگری از طریق ترس-آگاهی آشکار می گردد و طی آن در جریان فروغلتیدن همه موجودات در یک کلیت، دازاین خود را تنها در مهی هولناک می یابد. بر این اساس پرسش از عدم به اندازه پرسش از هستی اهمیت دارد. نیشیدا نیز، که میراث دار سنت بودیسم است، مسئلۀ عدم را در کانون توجه قرار می دهد. عدمِ نیشیدایی تا حد زیادی رنگ و بوی عرفانی-بودیستی دارد. به عقیدۀ او عدم بنیاد همه چیز است. عدم نیشیدایی وجهی انضمامی و این جهانی دارد، اما در عین حال ورای موجودات است. عدم از این لحاظ تعین بخش هستی است. در این نوشتار با تحلیل مواردی چون ترس-آگاهی و در-جهان-هستن در فلسفه هایدگر و تجربه محض، سونیاتا و مکان عدم در تفکر نیشیدا، به مقایسه مفهوم عدم در این دو فیلسوف پرداخته ایم.
دين بودا چرا اين گونه جهانگير مي شود و مريدان زيادي پيدا مي كند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به سوال فوق مي توان به نكات زير اشاره كرد: اولاً اين كه گفته شده دين بودا جهانگير مي شود و مريدان زيادي پيدا مي كند، تنها يك ادعا است و هيچ سند متقن و قابل اعتنايي ندارد و بررسي هاي تاريخي نشان مي دهدكه نه تنها آيين بودا سرزمين هاي جديدي را ت بیشتر ...
بستر اجتماعي و فرهنگي بوديسم را توضيح دهيد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
آيين بودا يكي از شاخه هاي كيش هندوست و رهبر آن بودا (Buddha) به معناي بيدار، گوتاما ساكيا موني (Gautama sakya-muni) بنيانگذار مكتب اصلاحي بوديسم است.[1] وي در شمال هندوستان در حدود 563 ق- م يعني حدود دو هزار و پانصد سال پيش به دنيا آمد و در آغاز سيدا بیشتر ...
چه نقدهاي كلي بر آيين بودا وارد است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
آيين بوديسم يكي از شاخه‌هاي كيش هندوست.[1] كه ابتدا در هندوستان و حدود دو قرن بعد از وفات بودا به همت فرمانروايي به نام «آشوكا» رشد و گسترش يافت و بعدها از سرزمين اصلي كوچ كرده و در خارج هندوستان به خصوص در آسياي جنوب شرقي و چين و ژاپن، پيروان فراوان بیشتر ...
چه آييني همساية آيين بودا به شمار مي‌آيند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
هر دين و آييني در دنياي اديان براي خود همسايگاني دارد. دين بودا نيز داراي همسايگاني مي‌باشد. مراد از همسايه در آيين اين است كه دو يا سه تا يا چند تا دين يا آيين هم‌عصر بوده و در سرزمين‌هاي همجوار براي خود پيرواني داشته باشند. دين بودا در كشور هند به بیشتر ...
اعتقاد بودا در مورد معاد و قيامت چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در رابطة با زندگي پس از مرگ ديدگاه هايي وجود دارد كه بطور كلي به سه گروه مي توان تقسيم كرد: 1.ملحدين: اينها كساني هستند كه به طور كلي زندگي پس از مرگ را تكذيب مي كنند چنانچه آيات زيادي وارد شده كه مكذبين روز قيامت و حيات پس از مرگ را مورد خطاب قرار د بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 27