جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 36
ویتگنشتاین، ذهن و معنا: به سوی یک مفهوم اجتماعی از ذهن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Meredith Williams (مردیت ویلیامز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب برای کسانی نیست که ممکن است در گفتمان آکادمیک فلسفه زبانی پست مدرن مشکل داشته باشند. اما اگر کسی به گویش گوش کند، توسعه مفاهیم رویکرد دوم ویتگنشتاینی به معنا، به عقیده من، بی‌نظیر، طراوت‌بخش و از لحاظ تخیلی بینشی است. به جای تفسیر موضوع از درون (که در نهایت منجر به انفجار فلسفی می شود)، این مسیر با حمله به نظریه بازنمایی ذهن، از طریق کار روانشناس روسی L.S. ویگوتسکی به نتایج مبهم‌ای می‌پردازد که ممکن است تأثیر مفیدی بر آموزش، نظریه اجتماعی و به طور کلی علوم شناختی بگذارد. اگر بتوانید دانشگاهیان را هک کنید، بهترین کتابی است که در این زمینه دیدم.
حیث التفاتی و رویدادهای ذهنی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
P. J Sheehan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زوال ماتریالیسم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Edited by ROBERT C. KOONS , GEORGE BEALER
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کتاب راهنمای راتلج درباره فلسفه تخیل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Amy Kind
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: تخیل جایگاهی مرکزی در فلسفه دارد و به ارسطو باز می گردد. با این حال، پس از یک دوره غفلت نسبی، انفجار علاقه به تخیل در دو دهه گذشته رخ داده است، زیرا فیلسوفان نقش تخیل را در بحث های مربوط به ذهن و شناخت، زیبایی شناسی و اخلاق، و همچنین معرفت شناسی، علوم و ریاضیات بررسی می کنند. این کتابچه راهنمای برجسته شامل بیش از سی فصل است که توسط فیلسوفان برجسته سفارش داده شده است که در شش بخش واضح سازماندهی شده اند و مهمترین جنبه های فلسفه تخیل را بررسی می کنند، از جمله: تخیل در بافت تاریخی: ارسطو، دکارت، هیوم، کانت، هوسرل و سارتر تخیل چیست؟ رابطه بین تخیل و تصویرسازی ذهنی; تخیل با ادراک، حافظه و رویا در تضاد بود تخیل در زیبایی شناسی: تخیل و درگیری ما با موسیقی، هنر و داستان. مشکلات احساسات تخیلی و "مقاومت تخیلی" تخیل در فلسفه ذهن و علوم شناختی: تخیل و خلاقیت، خود، عمل، رشد کودک و شناخت حیوانات تخیل در اخلاق و فلسفه سیاسی، از جمله مفهوم «تخیل اخلاقی» و همدلی تخیل در معرفت شناسی و فلسفه علم، از جمله یادگیری، آزمایش های فکری، مدل سازی علمی، و ریاضیات. کتاب راهنمای فلسفه تخیل راتلج برای دانشجویان و محققین فلسفه ذهن و روانشناسی، زیبایی شناسی و اخلاق ضروری است. همچنین منبع ارزشمندی برای کسانی در رشته های مرتبط مانند روانشناسی و هنر خواهد بود.
نقد روایت پاول چرچلند از فیزیکالیسم حذف گرایانه
نویسنده:
عبدالرسول کشفی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
چکیده :
بر مبنای نظریه «دوگانه انگاری» وجود انسان آمیزه ای از دو جوهر کاملا متفاوت، یعنی ماده (بدن) و غیر ماده، (نفس) است. یگانه انگاران، در تقابل با دوگانه انگاران، انسان را با مادی محض (فیزیکالیسم) و یا غیر مادی محض (ایده آلیسم) می دانند. این مقاله می کوشد، ضمن تعریف فیزیکالیسم، به بررسی یکی از شاخه های آن یعنی فیزیکالیسم حذف گرا بپردازد و مخدوش بودن ادله حامیان این نظریه را در اثبات آن نشان دهد.
صفحات :
از صفحه 3 تا 18
نسخه علی نوخاسته گرایی در مورد ویژگی آگاهی کیفی
نویسنده:
یاسر خوشنویس
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
در این مقاله، ابتدا ویژگی آگاهی کیفی به اختصار مورد بحث قرار گرفته و در ادامه آموزه نوخاسته گرایی وجودشناختی در مورد ویژگی ها مطرح شده و شاخصه های مفهومی ویژگی های نوخاسته بررسی می شود. سیستمی بودن، بدیع بودن، داشتن علی بدیع، تحویل ناپذیری کارکردی و وابستگی به سطح پایه به عنوان شاخصه های ویژگی های نوخاسته تمیز داده می شوند. در ادامه، دیدگاه علی در مورد نحوه وابستگی ویژگی های نوخاسته به ویژگی های سطح پایه و همین طور نحوه تاثیر علی ویژگی های نوخاسته مورد بررسی قرار می گیرد و انتقاداتی در مورد آن مطرح می شود. با این حال، به نظر می رسد که دیدگاه علی توانایی تبیین نحوه وابستگی و تاثیرات علی ویژگی های نوخاسته را به شکل قابل اتکایی داراست و از آن جا که ویژگی آگاهی کیفی شاخصه های مفهومی پیش گفته را داراست، این ویژگی نوخاسته دانسته می شود.
قضیة ناتمامیت گودل و فلسفة ذهن
نویسنده:
کامران قیوم زاده
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
یکی از کاربردهای اساسی قضایای ناتمامیت گودل در فلسفه، نقش آن‌ها در استدلال‌هایی است که بین ذهن انسان از یک طرف و یک الگوریتم (ماشین) یا نظام صوری متناهی از طرف دیگر مقایسه به عمل می‌آورند. دو استدلال متمایز در این زمینه مطرح گشته است. در هر دو استدلال درک صدق جملة گودل توسط انسان، به عنوان ملاکی برای تفوق بر هر ماشینی قلمداد شده است. اما ایرادهایی چند بر هر دو استدلال وارد است. در این مقاله با شرح و بسط استدلال‌های ذکر شده، به بررسی مجادلات و مباحثات دامنه‌داری که میان دو گروه مکانیک‌گرا و ضد مکانیک‌گرا وجود داشته است پرداخته‌ایم. با تحلیل دقیق قضایای ناتمامیت و ارتباط آن‌ها با معرفت حسابی بشر می‌توان چار چوب‌های موجود در زمینة بحث مورد نظر را شکل داد. با تحلیل دقیق این مسأله می‌توان گفت که هیچ نوع دلیل قاطعی، با استفاده از این قضایا، برای تفوق ذهن بشر بر ماشین وجود ندارد؛ بلکه تنها می‌توان گفت که با اعمال این قضایا و انتخاب حوزة شناخت‌پذیر ریاضی بشر به عنوان یک پیش‌فرض تقابل یا تعاند انسان و ماشین به چه معناست.
صفحات :
از صفحه 18 تا 103
علیت ذهنی و برون‌ گرایی محتوای حالت‌ های ذهنی
نویسنده:
احمد لهراسبی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
علیت ذهنی به معنای تأثیر علّی ذهن یا حالت‌ها ذهنی بر رفتار بدنی و یا تأثیر رفتار بدنی بر ذهن یا حالت‌ها ذهنی است. برون‌گرایی در محتوا به معنای آن است که حداقل بخشی از محتواهای ذهنی برای متعین شدن، یا به عبارتی تشخص یافتن، به خارج از ذهن وابسته‌اند. با پذیرش برون‌گرایی در محتوای حالت‌ها ذهنی، این پرسش پیش می‌آید که اگر حداقل بخشی از محتوای حالت‌ها ذهنی به خارج وابسته است، آیا علیت ذهنی منحل نمی‌شود؟ این مقاله در صدد اثبات این نکته است که برون‌گرایی، علاوه بر معضل‌های سنتی و شناخته شده، معضل دیگری برای علیت ذهنی ایجاد نمی‌کند. در پاسخی به پرسش بالا باید گفت که هرچند برون‌گرایی محتوا در مقام تحقق محتوا، وابستگی محتوا را به خارج از ذهن می‌پذیرد، اما وابستگی پس از تحقق به خارج، در معنای برون‌گرایی فرض نشده است. با این توصیف، می‌توان برون‌گرایی را پذیرفت؛ اما پس از استقرار حالت ذهنی- با تعین محتوای آن- در مقام تاثیر علّی آن بر رفتار بدنی، آن حالت ذهنی، هیچ وابستگی‌ای به خارج از ذهن ندارد و به‌طور کامل امری ذهنی به شمار می‌آید؛ ازاین‌رو می‌توان خوانشی از برون‌گرایی ارائه کرد که در عین پذیرش برون‌گرایی با علیت ذهنی نیز سازگار باشد.
  • تعداد رکورد ها : 36