جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
بودیسم و علم: گشودن زمینه های جدید [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
B. Alan Wallace
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این راهنمای تک جلدی فوق‌العاده برای ادبیات مدرن چین، ژاپن و کره، مرجع قطعی این موضوع به زبان انگلیسی است. با بیش از صد مقاله که نشان می‌دهد چگونه انبوهی از نویسندگان و جنبش‌های ادبی به توسعه ادبی عمومی کشورهای متبوع خود کمک کرده‌اند، این همراه نقطه شروع ضروری برای مطالعه ادبیات آسیای شرقی است. مقاله‌های موضوعی جامع، هر بخش جغرافیایی را با مرورهای تاریخی و بررسی مضامین پایدار در ادبیات مورد بررسی، از جمله ملی‌گرایی، جنسیت، روابط خانوادگی و جنسیت معرفی می‌کنند. پس از مقاله‌های موضوعی، ورودی‌های فردی آمده‌اند: بیش از چهل مقاله برای چین، بیش از پنجاه برای ژاپن، و تقریباً سی برای کره، که شامل همه چیز است، از تجزیه و تحلیل دقیق آثار تانیزاکی جونیچیرو و موراکامی هاروکی، تا کاوش‌های گسترده در زمینه پیشرو. داستان های گارد در چین و رمان های پس از جنگ در کره. با ترتیب زمانی، هر ورودی مستقل است، اگرچه ارجاعات متقابل گسترده به خوانندگان این فرصت را می دهد تا دید همدیگرتری از اثر، نویسنده یا جنبش به دست آورند. فرصت‌های بی‌نظیر برای تحلیل تطبیقی به تنهایی این همراه بی‌نظیر را به مرجعی ضروری برای هر علاقه‌مند به حوزه رو به رشد ادبیات آسیایی تبدیل می‌کند. اگرچه ادبیات چین، ژاپن و کره هر کدام بخش‌های جداگانه‌ای دارند، ویراستاران دائماً چشمانشان را به روی آن دسته از نویسندگان، آثار و جنبش‌هایی که از مرزهای ملی فراتر می‌روند باز نگه می‌داشتند. این شامل، برای مثال، نویسندگان چینی است که در ژاپن زندگی و نوشته اند. نویسندگان ژاپنی که به چینی کلاسیک می نوشتند. و نویسندگان کره ای که به زبان ژاپنی می نویسند، چه تحت اشغال استعمار و چه به دلیل اینکه ساکن ژاپن هستند. امواج مدرنیزاسیون را می‌توان به‌گونه‌ای مشاهده کرد که به هر یک از این کشورها به شکلی سرسام‌آور می‌رسد، با گرداب‌ها و جریان‌های برگشتی بین آن‌ها و سپس تصویر را پیچیده‌تر می‌کند. این جلد حس واضحی از این تعامل پویا را ارائه می دهد. بودیسم و علم: در مورد ماهیت گفتگو / خوزه ایگناسیو کابزون -- علم به عنوان یک متحد یا یک فلسفه رقیب؟ تعامل متفکران بودایی تبتی با علم مدرن / تاپتن جینپا -- درک و دگرگونی ذهن / حضرت دالای لاما چهاردهم -- مفاهیم "خود"، "شخص" و "من" در روانشناسی غربی و در بودیسم / دیوید گالین -- زمینه مشترک، علت مشترک: بودیسم و علم در مورد مصائب هویت / ویلیام اس. والدرون -- تخیل: تجسم، پدیدارشناسی، و دگرگونی / فرانسیسکو جی. وارلا و ناتالی دپراز -- رویاپردازی شفاف و یوگای حالت رویا : دیدگاه روانی فیزیولوژیک / استفان لابرژ -- در مورد ارتباط علم متفکرانه / ماتیو ریکار -- پوچی و نظریه کوانتوم / ویلیام ال. ایمز -- زمان و ناپایداری در بودیسم راه میانه و فیزیک مدرن / ویکتور منسفیلد -- درمانی برای توهمات متافیزیکی: کانت، مکانیک کوانتومی و مادهیاماکا / میشل بیتبول -- پوچی و نسبیت / دیوید ریتز فینکلشتاین -- برخورد بین معرفت شناسی بودایی و کوانتومی / آنتون زایلینگر -- نتیجه: زندگی به عنوان یک آزمایشگاه / پیت هات -- پیوست: تاریخ موسسه ذهن و زندگی
ابعاد پنهان: وحدت فیزیک و آگاهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
B. Alan Wallace
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : بی. آلن والاس با پر کردن شکاف بین دنیای علم و قلمرو معنویت، نظریه ای طبیعی از آگاهی انسان را معرفی می کند که ریشه در فیزیک معاصر و بودیسم دارد. «نظریه خاص نسبیت هستی‌شناختی» والاس نشان می‌دهد که پدیده‌های ذهنی مشروط به مغز هستند، اما از آن بیرون نمی‌آیند. در عوض، کل جهان طبیعی ذهن و ماده، سوژه ها و ابژه ها، از بعد واحدی از واقعیت ناشی می شود که بنیادی تر از این دوگانگی ها است، همانطور که ولفگانگ پائولی و کارل یونگ پیشنهاد کردند. والاس برای آزمایش فرضیه خود از تمرین مراقبه بودایی استفاده می کند. ساماتا، پالایش توجه و فراشناخت، برای ایجاد نوعی تلسکوپ برای بررسی فضای ذهن. او سپس با تکیه بر کار فیزیکدان جان ویلر، نظریه کلی تری را پیشنهاد می کند که در آن ماهیت مشارکتی واقعیت به عنوان یک مدار خود برانگیخته تصور می شود. در مقایسه این ایده‌ها با نظریه بودایی معروف به فلسفه راه میانه، والاس جنبه‌های بیشتری از «نظریه نسبیت کلی هستی‌شناختی» خود را بررسی می‌کند، که می‌تواند با استفاده از ویپاسیانا، یا بینش، مراقبه بررسی شود. والاس سپس بر موضوع تقارن با اشاره به کیهان‌شناسی کوانتومی و «مشکل زمان منجمد» تمرکز می‌کند و این مسائل را به نظریه و اعمال مکتب کمال بزرگ بودیسم تبتی مرتبط می‌کند. او با بحث در مورد موضوع کلی مکمل بودن به عنوان مرتبط با علم و دین به پایان می‌رسد. نظریه‌های نسبیت و مکانیک کوانتومی دستاوردهای اصلی در علوم فیزیکی بودند و نظریه تکامل تأثیری به همان اندازه بر علوم زیستی گذاشته است. با این حال، هنوز روش‌های علمی دقیقی برای مشاهده پدیده‌های ذهنی وجود ندارد و طبیعت‌گرایی محدودیت‌هایی برای روشن کردن عملکرد ذهن دارد. والاس که پیشگام تحقیقات آگاهی مدرن است، روشی عملی و انقلابی برای کاوش در ذهن ارائه می‌کند که عمیق‌ترین بینش‌های فیزیکدانان و فیلسوفان معاصر را با سنت‌های مدیتیشن بودیسم ترکیب می‌کند. (جلد 11 شماره 50)
  • تعداد رکورد ها : 2