ترجمه ماشینی :
استدلال های بیزی نقش مهمی در بحث های مربوط به وجود خدا در الهیات طبیعی دارند. یک استدلال موفق بیزی برای خداباوری باید نشان دهد که نسبت به فرضیههای رقیب مانند طبیعتگرایی، خداباوری از احتمال قبلی بسیار پایینی برخوردار نیست و بهتر میتواند ویژگیهای کلی جهان را توضیح دهد. طرفداران چنین استدلال هایی برای خداباوری، مانند ریچارد سوینبرن، استدلال کرده اند که هیچ تنشی بین احتمال قبلی و قدرت تبیینی خداباوری وجود ندارد، زیرا برخی از صفات اساسی خدا - قدرت مطلق، دانای مطلق، و آزادی کامل - به طور مشترک مستلزم ویژگی قدرتمند تبیینی هستند. از خوبی کامل اگر این درست باشد، پس نسبت دادن خیر کامل به خدا، فرضیه خداباوری را پیچیده تر از انتساب آن صفات بنیادی به خدا نمی کند. با این حال، این استدلال صحت بسته معینی از ادعاهای فرااخلاقی بحثبرانگیز را پیشفرض میگیرد. من استدلال می کنم که ما دلایل خوبی برای رد این بسته از ادعاها داریم.
پس از معرفی این مفاهیم کلیدی و پاسخ به ایراد در فصل اول، مدلهای انگیزه الهی - مدلهای عقلگرای ناب، عقلگرای اصلاحشده، و مدلهای انسانی را در فصل دوم و سوم ترسیم میکنم. عقل گرایی محض معتقد است که خداوند کاملاً عقلانی است و کاملاً از تأثیرات علّی غیرعقلانی، از جمله امیال غیرعقلانی آزاد است. در این مدل، خدا تنها با دلایل عینی انگیزه دارد. فصل دوم شرحهای عقلگرایانه ناب سویینبرن و مارک مورفی را تشریح و ارزیابی میکند، در حالی که فصل سوم جایگزینهای عقلگرایانه و انسانی تعدیلشده را توسعه میدهد و استدلال میکند که این مدلها بهتر از مدلهای عقلگرای ناب، مشکلات خلقت و آزادی الهی را حل میکنند. بر اساس عقل گرایی تعدیل شده، خدا با شناخت دلایل عینی برانگیخته می شود، اما انگیزه ترجیحات یا امیال بی رحمانه نیز دارد. مدلهای انسانی معتقدند که تمام انگیزههای خدا از ترجیحات یا خواستههای بیرحمانه ناشی میشود. فصل چهارم بر انگیزش اخلاقی تمرکز دارد، در درجه اول نظریه انگیزه انسانی. من نسخه سهلانگیزتر و به همین راحتی قابل دفاعتر از انسانگرایی را توسعه میدهم. فصل پنجم و آخر، دفاع من از انسان گرایی و بحث در مورد انگیزه الهی را گرد هم می آورد تا استدلال کند که دلیل محکمی برای پذیرش مدل انسانی انگیزه الهی وجود دارد. با این حال، پذیرش این مدل هزینهای برای استدلال الهیات طبیعی بیزی برای وجود خدا دارد، زیرا با این ادعا که دانای مطلق و کاملاً آزاد بودن خدا به طور مشترک مستلزم خوب بودن خدا است ناسازگار است.