جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
نام خانوادگی :
*
پست الکترونیک :
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
حروف تصویر :
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
Carter, Joseph Adam
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 1
عنوان :
ارزش دانش و مشکل اقبال معرفتی [پاین نامه انگلیسی]
نویسنده:
Joseph Adam Carter
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تصور کنید که چند ماه گذشته را صرف خواندن دن کیشوت کرده اید – و فقط پنجاه صفحه تا پایان آن فاصله دارید. متأسفانه برای شما، قبل از اینکه بتوانید به پایان برسانید، قرار بود کتاب برگردید، و به همین دلیل با اکراه، آن را پس میزنید، در حالی که نمیدانید در پایان چه اتفاقی میافتد. غرق در کنجکاوی، بهترین حدس خود را در مورد سرنوشت نهایی کیشوت می کنید و فرض می کنید که محتمل ترین سناریو است. کاملاً بدون اطلاع شما، معلوم شد که حق با شما بود. سرنوشت نهایی کیشوت همان چیزی بود که شما فکر می کردید! چه شانسی! کاملاً طبیعی است که می گوییم (علی رغم اینکه چقدر تحت تأثیر قرار گرفتیم که شما به درستی سروانتس را پیش بینی کردید)، وقتی همه چیز گفته شود و انجام شود، دانستن اینکه در پایان چه اتفاقی برای دن کیشوت می افتد مطمئناً بهتر از این است که صرفاً آنچه را که در پایان اتفاق می افتد باور کنید. مشکلی که در آن می بینید که واقعاً کتاب را تمام نکرده اید. به هر حال، از شانس و اقبال احمقانه بود که پایان را درست حدس زدید - نکته ای که فقط با درد ادعای شرم آور روشن بینی می توانستید انکار کنید. ما ممکن است این ایده را به طور کلی تر بیان کنیم و بگوییم که از دیدگاه صرفاً شناختی، بهتر است حقیقت را بدانیم تا اینکه تصادفاً به آن برخورد کنیم. این ایده کلی خیانت به دو بینش متمایز در مورد دانش است. اولی این بینش است که در حالی که باور واقعی ارزشمند است، دانش به طور مشخص چنین است - دانستن حقیقت به گونه ای ارزشمند است که صرف داشتن یک باور واقعی (اما ناشناخته) ارزش ندارد. بینش دوم در اینجا این است که شما فاقد دانش هستید، اگر فقط از روی شانس بیهوده باشد که اعتقادی که دارید درست است. اینها را بینش ارزشی و بینش ضد شانس نامید: بینش ارزشی: دانش به طور مشخص ارزشمند است. بینش شانس: دانش شانس را حذف می کند. در معرفتشناسی معاصر، و بهویژه در طول پنج سال گذشته، پروژههای جداگانهای در تطابق با این شهودهای متمایز پدید آمدهاند: معرفتشناسی ارزشمحور به مسائل پیرامون اولین بینش مربوط میشود، و پروژههایی تحت توصیف معرفتشناسی ضد شانس برخاستهاند. دومین. اکنون میتوانیم بهطور منطقی فرض کنیم که هر چیزی که دانش را نسبتاً بدشانس میکند، چیزی است که میتوانیم در حسابداری برای آنچه دانش را بهطور متمایز ارزشمند میسازد، استناد کنیم. این ایده طبیعی منعکس کننده این تفکر است که بینش در مورد ارزش و شانس نباید کاملاً قطع شود. گرچه بین این انتظار معقول و منابعی که معرفت شناسان برای تطبیق آن برای ما فراهم کرده اند، تنش مشکلی وجود دارد. آنچه تنش را توضیح می دهد این واقعیت است که پروژه های ارزش محور و ضد شانس در معرفت شناسی به طور کلی جدا از یکدیگر توسعه یافته اند و هر کدام بر یکی از دو بینش راهنمای ما به قیمت دیگری متمرکز شده اند. در نتیجه، تمرکز معرفتشناسی ارزشمحور بر ویژگیهای هنجاری، اما نه وجهی دانش، این دو جنبه از دانش را تا حد زیادی از هم جدا میکند، بهگونهای که تمرکز معرفتشناسی ضد شانس بر ویژگیهای معرفتی، اما نه هنجاری دانش، همین جنبهها را از هم جدا میکند. شکافی که در اینجا بین آنچه معرفت شناسان ارزش محور به ما می گویند در مورد آنچه دانش را ارزشمند می کند و آنچه معرفت شناسان ضد شانس به ما می گویند در مورد آنچه که دانش را از شانس حذف می کند، نگران کننده است. اگر از نقص مشترک هر یک از این پروژهها که جدا از دیگری دنبال میشوند اجتناب کنیم، ممکن است در مقابل این قطع ارتباط مقاومت کنیم. نقص در اینجا اساساً یکی از ساده لوحی است: فرض اینکه میتوانیم حساب دانش را منحصراً بر حسب شرایطی ارائه دهیم که یکی از این دو بینش را در بر میگیرد، در حالی که هنوز میتوانیم بینش دیگر را توضیح دهیم - که خود ما به آن توجه نکردیم. به طور مستقیم در تئوری خود در مورد چیستی دانش - به عنوان مثال. در تحلیل ارائه شده از آن. این نقص پشت رویکردهای ارزش محور است که به دانش بر حسب ویژگی های ارزشمندی فکر می کنند که نمی توانند توضیح دهند تا از استحکام مدال اطمینان حاصل کنند و پروژه های ضد شانسی است که دانش را بر حسب ویژگی های مودال فکر می کنند که ما نمی توانیم به خوبی به آن ها توجه کنیم. هنجاری مورد نیاز برای توضیح ارزش آن را قاچاق کنید. بنابراین، برای جلوگیری از این نقص، باید اجازه دهیم هر دوی این بینشها شرایطی را که تحلیل ما ارائه میدهد به عنوان ضروری برای دانستن دیکته کنند. پروژه ای که من در اینجا با آن درگیر خواهم شد اساساً بر اساس این ایده به طور گسترده نادیده گرفته شده و امیدوارکننده توسعه می یابد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 1
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
با موفقیت به ثبت رسید