جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
عمل و علل اعمال
نویسنده:
Zoë Victoria Payne
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه سعی دارد یک نظریه علی کنش انسانی را ترسیم کند. این نظریه قصد دارد توضیحی جزئی از چیستی فعل باشد و به طور خاص رابطه بین اعمال و دلایل را روشن کند. نقطه شروع، نظریه عمل دیویدسون است. مشکلات این نظریه شناسایی و متمایز خواهد شد. مجموعه‌ای از شرایطی که یک نظریه عمل رضایت‌بخش باید داشته باشد، مشخص خواهد شد. اول اینکه نظریه باید این شهود را حفظ کند که رابطه بین دلایل و افعال به نحوی سببی است. دوم، این که نظریه باید توضیح دهد که اعمال چیست. سوم، اینکه یک قید مستقیمی مشخص شود، که وابستگی به زنجیره های علّی را از بین می برد، و از این رو امکان زنجیره های علّی انحرافی را از بین می برد. چهارم، اینکه این نظریه نقش قابل قبولی برای عامل در اعمالش می دهد. پنجم، این که نظریه نباید پاسخ های قطعی به سؤالاتی بدهد که آیا رویدادها واقعاً اعمال هستند یا واقعاً اعمال عمدی، در حالی که صحبت های معمولی ما از اعمال و اعمال عمدی چنین پاسخ هایی را ارائه نمی دهند. من بررسی خواهم کرد که اعمال چه هستند، با توجه به اینکه آنها نمی توانند دلایلی داشته باشند. بحث هورنسبی در کنش‌هایش، محور بحث را فراهم خواهد کرد. در پی بررسی ایده‌های هورنسبی، این امکان در نظر گرفته می‌شود که عامل بتواند با ابزار توصیف کنش‌ها به عنوان تلاش، وارد عمل شود. نتیجه می‌گیریم که اولاً افعال یا کوشش‌ها علت حرکات بدنی نیستند و ثانیاً توصیف افعال به عنوان تلاش برای صورت‌بندی نظریه علّی فعل مناسب نیست. استدلال خواهد شد که کاملاً درست نیست که دلایل باعث اعمال می شوند، بلکه اعمال زمانی رخ می دهند که دلایل مستقیماً باعث حرکات بدن شوند، جایی که دلایل و حرکات بدن به نوعی توضیح داده شده است. شرحی از اینکه چگونه یک نظریه علّی کنش ممکن است عامل را درگیر کند، بر اساس ایده‌های ولمن، در این نظریه گنجانده خواهد شد. در نهایت، استدلال خواهد شد که نظریه نهایی امکان عدم قطعیت در مورد اینکه یک رویداد یک عمل یا عمل عمدی است را توضیح می دهد.
  • تعداد رکورد ها : 1