جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
زمینه الهیات اولیه آگوستین درباره تصویر خدا
نویسنده:
Gerald Pete Boersma
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز با افکار اولیه آگوستین درگیر است تا به تحلیل منابعی بپردازد که الاهیات اولیه دکتر آفریقایی در مورد ایماگو دی را تحت تأثیر قرار داده و شکل داده است و به او اجازه می دهد «تصویر خدا» را هم از مسیح و هم شخص انسانی تأیید کند. پایان نامه من به دو منبع تأثیر مهم توجه دارد. اول، من استدلال می کنم که الهیات اولیه تصویر آگوستین بر اساس الهیات هیلاری پواتیه، ماریوس ویکتورینوس و آمبروز میلانی استوار است. الهیات لاتین طرفدار نیقیه متعهد به بیان «تصویر خدا» بود که با آموزه هموسیون همسو بود. مدافعان امر نیقیه هر گونه بیانی از «تصویر خدا» را که نشان می داد مسیح به عنوان تصویر ثانویه، تابع یا متفاوت از منبع او از نظر ماهیت است، ناسزا می دانستند. الهیات لاتین طرفدار نیقیه می تواند imago dei را فقط به عنوان برابری با خدا تصور کند. بنابراین، تعجب آور نیست که برای چنین الاهیاتی دشوار بود که imago dei را با این تصور که شخص انسانی در تصویر خدا آفریده شده است، مرتبط کند. دومین منبع مهم تأثیرگذاری بر الهیات اولیه آگوستین از imago dei، برداشت فلسفی فلسفی از جهان است. در قلب کیهان‌شناسی و متافیزیک فلوطین، فلسفه تصویر نهفته است. در این چارچوب، تصویری مشتق، وحیانی و در نهایت دستور بازگشت به منبع اصلی خود می شود. طبق تعریف، این تصور از یک تصویر مستلزم تبعیت است و برای بیان شخص انسانی به عنوان imago dei مناسب است. نبوغ الهیات آگوستین که قبلاً در نوشته های اولیه او آشکار است، ترکیب او از این دو تأثیر است. آگوستین با تکیه بر تفکر افلوطینی، الهیاتی از imago dei را بیان می کند که از پیشینیان لاتین طرفدار نیقیه اش طفره رفته بود. تز من نشان می دهد که این دستاورد نتیجه درگیری عمیق اولیه آگوستین با فلسفه فلوطنی بود.
  • تعداد رکورد ها : 1