جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 4
پرتگاه ناخودآگاه: پیش بینی هگل از روانکاوی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Mills
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
State University of New York Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : جان میلز با ارائه اولین بررسی جامع نظریه هگل در مورد پرتگاه ناخودآگاه، حوزه بسیار نادیده گرفته شده هگل را اصلاح می کند. میلز نشان می دهد که ناخودآگاه پایه و اساس زندگی خودآگاه و خودآگاه است و مسئول نیروهای هنجاری و آسیب شناختی است که به رشد روانی دامن می زند. علاوه بر این، میلز نشان می دهد که چگونه ایده هگل از پرتگاه ناخودآگاه از زمان او فراتر می رود و یک مفهوم محوری برای کل سیستم فلسفی او است - سیستمی که درک فعلی ذهن روانکاوانه را ارتقا می دهد.
روانکاوی در مرز: معرفت شناسی، ذهن و مسئله علم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Mills
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
State University of New York Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسئله علم، معرفت شناسی و تجربه ناخودآگاه را در نظریه و عمل روانکاوی بررسی می کند.
به وجود آوردن خدا: روانشناسی باور و ظهور معنویت سکولار [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Mills
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب جنجالی، فیلسوف و روانکاو جان میلز استدلال می کند که خدا وجود ندارد. و تحریک آمیزتر، اینکه خدا نمی تواند به عنوان چیزی جز یک ایده وجود داشته باشد. به طور خلاصه، خدا یک خلقت روانی است که به آرمان نهایی دلالت دارد. میلز استدلال می کند که ایده یا تصور از خدا تجلی انکار و پاسخ بشر به محرومیت طبیعی است. یک رابطه خود با یک شی ایده آل شده درونی شده، ایده آل سازی ارزش تصوری. پس از نشان دادن فقدان شواهد تجربی و عدم امکان منطقی خداوند، میلز انگیزه‌های روان‌شناختی نیاز بشر به اختراع یک موجود برتر را توضیح می‌دهد. او در یک تحلیل بسیار ظریف از فرآیندهای ناخودآگاه که به روانشناسی باورها و ایدئولوژی اجتماعی نهادینه شده می‌پردازد، نتیجه می‌گیرد که ایمان به خدا ناتوانی در پذیرش مرگ قریب‌الوقوع ما و سوگواری غیبت طبیعی برای توهم حضور الهی است. او به عنوان جایگزینی برای ایمان خداباورانه، معنویت سکولار را ارائه می دهد که بر کیفیت تجربه زیسته، اولویت احساس و تحقیق ارزشی، خودآگاهی اخلاقی، حساسیت زیبایی شناختی و بوم شناختی، و رابطه اصیل با خود، دیگران و جهان به عنوان تعقیب یک روح زیبا در جستجوی چیزهای ارزشمند اختراع خدا مورد توجه دانشگاهیان، دانشمندان، مخاطبان عادی و دانشجویان علوم دینی، علوم انسانی، فلسفه و روانکاوی و سایر رشته ها خواهد بود. همچنین برای روان درمانگران، روانکاوان و متخصصان سلامت روان که بر ادغام علوم انسانی و روانکاوی تمرکز دارند، جذاب خواهد بود.
زندگی و مرگ از نظر فروید و هایدگر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Carel , Havi
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: زندگی و مرگ در فروید و هایدگر استدلال می کند که فناپذیری یک عنصر ساختاری اساسی در زندگی انسان است. نگاه معمولی به مرگ و زندگی آنها را دوگانگی و جدا می داند. این کتاب توضیح می دهد که چرا این دیدگاه رضایت بخش نیست و مدل جدیدی از رابطه بین زندگی و مرگ را ارائه می دهد که آنها را به هم مرتبط می بیند. با استفاده از مفهوم هایدگر از بودن به سوی مرگ و تصور فروید از انگیزه مرگ، تأثیر گسترده مرگ بر زندگی روزمره را نشان می دهد و اهمیت ساختاری و وجودی آن را توضیح می دهد. این کتاب با کنار هم قرار دادن این دو دیدگاه، قرائتی از مرگ را ارائه می‌کند که اهمیت آن را برای زندگی مشخص می‌کند، نقطه ملاقاتی برای دیدگاه‌های فلسفی و روان‌کاوانه ایجاد می‌کند و مشکلات و نقاط قوت هر یک را بررسی می‌کند. سپس بر اساس نقاط قوت هر موقعیت و غلبه بر مشکلات هر یک، دیدگاه واحدی را مطرح می کند. در نهایت، پیامدهای اخلاقی این دیدگاه را بررسی می کند. این جلد برای فیلسوفان، پزشکان سلامت روان و کسانی که در زمینه مطالعات مرگ کار می کنند مورد توجه است
  • تعداد رکورد ها : 4