جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 20
هداية الحيارى فى الرد على اليهود والنصارى
نویسنده:
أبوالعباس تقي الدين ابن قيم الجوزية الحازمي
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
شفاء العليل: في مسائل القضاء والقدر والحكمة والتعليل [ط. دار التراث]
نویسنده:
ابن قيم الجوزية؛ المحقق: الحساني حسن عبد الله
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به یکی از مهم ترین و مخاطره آمیز ترین مسائل ایمان و اصول دین می پردازد که همان مسئله اعتقاد به جبر است، ابن قیم جوزیه دو فصل کامل در کتاب خود دارد، یکی برای پاسخ به جبر و قدر. دیگر برای پاسخ به تقدیرگرایی، علاوه بر پاسخ به آن و دیگران در فصول کتاب خود.
صفوف سالکان الهی (مدارج السالکین): متنی موازی انگلیسی-عربی جلد 2 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ovamir Anjum
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این یک ترجمه رو در رو به زبان انگلیسی به عربی از شاهکار ابن قیم الجوزیه (متوفی 751/1350)، مدیج السلیکن، اثر اوامیر انجم، بدون حاشیه، حاشیه نویسی شده است. این کار در روانشناسی اسلامی با هدف جوان سازی مبانی قرآنی تصوف انجام شده است.
بدایع التفسیر: الجامع لما فسّره الإمام ابن قیّم الجوزیّة
نویسنده:
ابن قیّم الجوزیّة؛ تحقیق: یسری السید محمد؛ مراجعة: صالح احمد الشّامی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دمام - عربستان: دار ابن الجوزی للنشر والتوزیع,
بدائع التفسیر: الجامع لما فسّره الامام ابن قیّم الجوزیة - المجلد الاول
نویسنده:
جمعه وخرج احادیثه: یسری السید محمد؛ راجعه: صالح احمد الشامی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دمام - عربستان: دار ابن جوزی للنشر والتوزیع,
بدائع التفسیر: الجامع لما فسّره الامام ابن قیّم الجوزیة - المجلد الثانی
نویسنده:
جمعه وخرج احادیثه: یسری السید محمد؛ راجعه: صالح احمد الشامی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دمام - عربستان: دار ابن جوزی للنشر والتوزیع,
بدائع التفسیر: الجامع لما فسّره الامام ابن قیّم الجوزیة - المجلد الثالث
نویسنده:
جمعه وخرج احادیثه: یسری السید محمد؛ راجعه: صالح احمد الشامی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دمام - عربستان: دار ابن جوزی للنشر والتوزیع,
الطرق الحكمية في السياسة الشرعية
نویسنده:
ابن قيم الجوزية؛ المحقق: نايف بن أحمد الحمد
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
التفسیر القیّم للإمام ابن القیّم
نویسنده:
جمعه: محمد اویس ندوی؛ تحقیق: محمد حامد الفقی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: دار الکتب العلمیة,
چکیده :
التفسير القيّم مجموعه‌اى از آثار قرآنى ابن قيّم است. ابن قيم خود تفسير كامل و مستقل ننوشته بلكه بر چند سوره قرآن و بسيارى از آيات، تفسيرهاى كوتاه و بلندى نوشته است؛ از جمله بر سوره «فاتحه» كه آن را در آغاز مدارج السالكين گنجانده است. سوره «كافرون» را نيز تفسير نموده و بر «معوذتين» نيز تفسيرهايى نوشته است كه گويا ضبط صفدى به‌صورت «الرسالة الشافية في أسرار المعوذتين» اشاره به همين تفسير او دارد. اين تفسير بارها در بمبئى (1955م)، بيروت (1968م)، مصر و نيز مكه به چاپ رسيده است. با وجود عدم تأليف تفسير، آراى تفسيرى فراوانى از او در بسيارى از کتاب‌هايش بر جاى مانده است. چنانكه برخى دانشمندان با عنايت به کتاب‌هايش چون «أمثال القرآن» و «أقسام القرآن»، او را از نخستين كسانى دانسته‌اند كه به تفسير موضوعى عنايت داشته است. كمتر كتابى از او بر جاى مانده است كه مباحثى را با عنايت به آيات قرآن و احاديث نبوى شرح نكرده باشد. آراى تفسيرى ابن قيّم نخستين بار توسط محمد اويس ندوى هندى، از سلفيان شبه قاره، به‌طور ناقص جمع‌آورى گرديد و «تفسير القيّم» ناميده شد.
السياسة والشريعة
نویسنده:
ابن قيم الجوزية
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 20