جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 133
کمال الهی و امتحان انسانها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در لغتنامه لسان العرب آمده است:« أَصل المَحْنِ: الضَّرْبُ بالسَّوْط . و امتَحَنتُ الذهب و الفضة إِذا أَذبتهما لتختبرهما حتى خَلَّصْتَ الذهب و الفضة»( اصل کلمه محن به معنی زدن با شلاق است. و وقتی طلا و نقره را ذوب کردی تا آن دو را آزمایش کنی و از خلوص بیشتر ...
انواع بلاها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
1. اقسام بلایا و شدائد و مصیبتها امیرالمومنین (ع) می فرمایند:« إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ أَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِيَاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِيَاءِ كَرَامَة : بالا برای ظالم ادب نمودن و تنبیه کردن است ، برای مومن امتحان است بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
هدف از آزمايش الهي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
غرض اصلی در امتحان الهی این است که استعدادهای وجودی انسان ، به خصوص استعدادهای الهی او رشد کنند ؛ لذا گاه خداوند متعال با امتحانی بنده خود را متوجّه ضعف خود می کند تا خودش آن ضعف را جبران کند ؛ و گاه او را امتحان می کند امّا نه برای متوجّه نمودن او ، بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
آفرينش افراد ناقص ‏الخلقه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در باره اينكه ( اگر خداوند عادل است راز اين همه تفاوت‏ها و تبعيض‏ها چيست؟ چرا يكى را زن و ديگرى را مرد، يكى را كور يا كر و لال مى‏آفريند و ديگرى را سالم) ما در ابتدا راجع به عدالت و فلسفه اين تفاوتها اشاره مي كنيم كه بحث آن بطور مفصل خواهد آمد. اما د بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تفاوت عقوبت با امتحان الهي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
سوال را در دو بخش پاسخ مي دهيم : بخش اول: فرق بين عقوبت و امتحان الهي چيست؟ ؛ اصولا از كجا بايد فهميد كه داريم عقوبت مي شويم يا امتحان؟ الف : ريشه ومعناي کلمه عقوبت: كلمه عقاب و همچنين معاقبة عبارت است از مؤاخذه‏اى كه در عاقبت، گناه، متوجه گنهكار مى‏ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
فلسفه بيماري نوزاد
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين پرسش نظر شما را به چند مطلب جلب مي كنيم: 1. جايگاه بيماري و امثال آن، مانند انواع سختي ها در دنيا. 2. رابطه بيماري با گناه. در رابطه با مطلب اول، بايد بدانيم خداوند مراتب مختلفي از هستي را خلق نمود، مانند رتبه فرشتگان و دنياي مادي با ت بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
امانت الهي
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
خداوند متعال در آيه 72 سوره مبارك احزاب از امانتی یاد کرده به انسان واگذار شده و چنین فرموداند: «انا عرضنا الامانة على السموات و الارض و الجبال فابين ان يحملنها واشفقن منها و حملها الانسان انه كان ظلوما جهولاً، ما امانت (ولايت الهى تكليف تعهد) را بر بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
علم الهي و مشکلات
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
اگر مجموعه جهان هستي را مورد مطالعه و دقت قرار دهيم به اين حقيقت مي رسيم كه در نظام كل و در توازن عمومي وجود پستي ها وبلندي ها، فراز و نشيب ها، همواري ها و ناهمواري ها، تاريكي ها و روشنايي ها، رنج ها و لذت ها، موفقيت ها و ناكامي ها، همه لازم است. ا بیشتر ...
آزمايش الهي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
هیچ گروهی از امتحان الهی استثنا نشده اند. دنیا سراسر دار امتحان است و هر که در آن وارد شود برای امتحان است. لکن خیلی ها معنی امتحان را نمی دانند و خیال می کنند که امتحان فقط با سختیها و مصیبتهاست.در حالی که چنین نیست. غرض اصلی در امتحان الهی این است بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
منظور پروردگار از آزمایش انسان‌ها با نقص ثمرات(کم‌شدن محصولات) چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1. یکى از سنت‌هاى خدا در مورد بشر این است که او را همواره مورد آزمایش قرار می‌دهد. این حقیقت از آیات متعدد قرآن استفاده مى‏شود، از جمله آیه: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّ بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
  • تعداد رکورد ها : 133