جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
نام خانوادگی :
*
پست الکترونیک :
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
حروف تصویر :
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های نقد و بررسی کتاب
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 1262
عنوان :
نقد كتاب تطهير الجنان واللسان
نویسنده:
الشافعي ابن حجر الهيتمي
نوع منبع :
کتاب , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
دار الصديق الأكبر ,
زبان :
عربی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حقیقة البریلویة المعروف باسم «مرآۃ النجدیة بجواب البریلویة»
نویسنده:
مفتی اختر رضا خان قادری البریلوی؛ تحقیق: محمد إمام الدین القادری؛ تقدیم: محمد خالد المکی
نوع منبع :
کتاب , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
دار المقطم للنشر والتوزیع,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
دیوبندیه
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
مکتب دیوبند
,
مکتب بریلوی
,
کتب رد وهابیت
,
آثار نقد وهابیت
,
نقد اهل سنت بر وهابیت
,
کتب نقد بر وهابیت
چکیده :
این کتاب پاسخ تفصیلی و ردیه بر کتاب احسان الهی ظهیر در کتابش «البریلویة عقائد و تاریخ» است. احسان الهی ظهیر فرقه بریلویه را گروهی نابود کننده اندیشه اسلامی و کاملا دور و مخالف اسلام معرفی می کند. اختر رضا خان قادری البریلوی، در این کتاب و در رد و نقد سخنان او، این فرقه را، احیاگر سنت نبوی، و غبار زدائی از انحرافات وهابیت و دیوبندیه هند، و خط اصیل اهل سنت، در هند می داند
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفهوم آخرالزمان در نخستین سالهای برآمدن اسلام: مروری بر کتاب «آخرالزمان حکومتی» اثر استیوِن شومیکر
نویسنده:
ایمان تاجی
نوع منبع :
مقاله , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
متن
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
استیوِن شومیکر (متولد ۱۹۶۸) پژوهشگر امریکایی و استاد مطالعات ادیان در دانشگاه اُرِگن است که در تحقیقاتش بهطور ویژه بر تاریخ مسیحیت در اوایل حکومت بیزانس و روابط اسلام اولیه و مسیحیت در خاورنزدیک تمرکز دارد. تا کنون سه کتاب دیگر از او در حوزۀ مطالعات اسلام منتشر شدهاند: «مرگ پیامبر: پایان زندگی محمد و آغاز اسلام» (۲۰۱۱)، «پیامبری ظهور کرده: برآمدن اسلام از منظر متون مسیحی و یهودی» (۲۰۲۱) و «تکوینِ قرآن: پژوهشی تاریخی-انتقادی» (۲۰۲۲). شومیکر در کتاب «آخرالزمانِ حکومتی: فرجامشناسیِ حکومتی در دوران باستان متأخر و اسلام آغازین» (۲۰۱۸) با تحلیل برخی متون یهودی، مسیحی، زردشتی و اسلامی تلاش میکند دیدگاههای آخرالزمانیِ دوران باستان متأخر را در خاورنزدیک ترسیم کند. چهار مدعای اصلی در این کتاب مطرح میشود: نخست آنکه خاورنزدیک از چندین قرن قبل از ظهور اسلام محیطی بوده است سرشار از اعتقادات آخرالزمانی و انتظار برای پایانیافتن دنیا؛ دوم اینکه این دیدگاههای آخرالزمانی همگی همراه با آرزواندیشیهای حکومتی و بهنوعی مرتبط با سرنوشت حکومت بیزانس بوده است؛ سوم آنکه اسلام اولیه نیز در همین زمینهٔ آخرالزمانی شکل گرفته و نیرومحرکهٔ جنبش پیامبر اسلام نیز دیدگاههای آخرالزمانی بوده است؛ و درنهایت اینکه اورشلیم یا سرزمین مقدس پایتخت آخرالزمان است و در سنت ادیان ابراهیمی نقشی کلیدی دارد. از این منظر، فتوحات اولیهٔ یاران پیامبر به هدف بازپسگیری سرزمین مقدس از حکومت روم بوده است. در منظر محمد و یاران او، این بازپسگیری مقدمهای برای آخرالزمان در آیندهای نزدیک بوده است. کتاب شومیکر ۲۶۰ صفحه دارد، شامل پنج فصل بهعلاوهٔ مقدمه، مؤخره، پانوشتها، فهرست مراجع و نمایه. شومیکر در مقدمه این کتاب را از لحاظ روششناختی در راستای کتاب قبلی خود «مرگ پیامبر» میداند. او معتقد است اسلامِ اولیه تافتهٔ جدابافتهای از محیط مذهبی باستان متأخر در خاورنزدیک نیست و در نتیجه همان روشهای تاریخی-انتقادیای را که برای بررسی دیگر ادیان این منطقه استفاده شدهاند باید برای تحلیل اسلام اولیه نیز به کار گرفت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دراسات نقدیة - دراسة نقدية تحليلة لكتاب [الله في مفهوم الاسلام] لعبد المسيح
نویسنده:
محمد ريان
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
01. خداشناسی (کلام)
,
اسلام و مسیحیت
,
تثلیث مسیحی(دامنه ادیان پیشرفته)
,
اعتدال گرایی (وابسته اخص اعتدال)(فلسفه سیاسی)
,
کثرت گرایی (فلسفه سیاسی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سفر «جنسیت» به خاورمیانه مروری بر «فمینیسم در اسلام» اثر مارگو بدران
نویسنده:
مریم نصر اصفهانی
نوع منبع :
مقاله , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
متن
نسخه PDF
وضعیت نشر :
دورنما,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسلام و فمینیسم
,
فمینیسم و اسلام
چکیده :
مارگو بدران (متولد ۱۹۳۶) پژوهشگر و استاد امریکاییِ متخصص در تاریخ خاورمیانه با تمرکز بر مطالعات زنان و جنسیت است که با پژوهشهایش در حوزهٔ فمینیسم اسلامی شناخته میشود. او تحصیلات خود را در دانشگاههای هاروارد و آکسفورد به سرانجام رساند و عربی را در دانشگاه الازهر قاهره آموخت و هماکنون پژوهشگر ارشد در مرکز بینالمللی پژوهشی ویلسون در واشینگتن است. او مقالات و کتابهای محققانهای در زمینهٔ فمینیسم اسلامی قلمی کرده که از میان کتابهای او میتوان به «گشودن دروازهها: یک قرن نوشتههای فمینیسم عربی» (۱۹۹۰) و «فمینیسم ورای شرق و غرب: حرف و عمل جنسیتی جدید در اسلام جهانی» (۲۰۰۷) اشاره کرد. «فمینیسم در اسلام: همگراییهای دینی و سکولار» (۲۰۰۹) کتابی است در ۳۵۰ صفحه که دربردارندۀ مجموعهای از مقالات مارگو بدران دربارهٔ فمینیسم در کشورهای اسلامی با تمرکز بیشتر بر مصر است. این مقالات در خلال دو دهه پیش از انتشار کتاب و همزمان با سیر تحولات وضعیت زنان در کشورهای اسلامی نوشته شده و اغلب آنها قبلاً منتشر شده بودند. ادعای اصلی بدران در این کتاب این است که عبارت «فمینیسم اسلامی» نه عبارتی متناقض یا جعلی که عبارتی معنادار و اصیل است. فمینیسم اسلامی آنطور که اسلامگرایان متعصب معتقدند «غربی» نیست و آنطور که غربیان اعتقاد دارند جعلی و بیمعنا نیست. هریک از مقالات او با بررسی مصادیق متفاوت حول این ادعا شکل گرفته است که «فمینیسمهایی که زنان مسلمان ایجاد کردهاند فمینیسم خودشان است.» این گزاره هم دربارهٔ «گفتمان فمینیسم اسلامی» و هم دربارهٔ «گفتمان فمینیسم سکولار در کشورهای مسلمان» صدق میکند. ضمن اینکه از نظر او این دو رویکرد، آنچنان که شاید از خاستگاههای متفاوتشان تصور کنیم، با فاصله از یکدیگر نایستادهاند...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقدی بر کتاب عرفان و فلسفه
نویسنده:
صبا فدوی، محی الدین قنبری
نوع منبع :
مقاله , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف از بررسی کتاب عرفان و فلسفه اثر والتر ترنس استیس (1967) نقد و تحلیل پیش فرض ها، خاستگاه، و نظریة کتاب در حل تناقض آمیز بودن تجربة عرفانی در منطق و ذهنی یا عینی بودن آن است. کتاب حاضر تجربة عرفانی و عرفان را با دیدگاه تجربه گرایی فلسفی و مسائل آن پیوند داده است. تجربة عرفانی در این اثر تجربه ای فراعینی و حتی فراذهنی و ورای منطق است؛ حال آن که با طرح نظریه منطق فازی پس از استیس امکان بازنگری در این نتیجه وجود دارد. مغایرت پیش فرض های استیس در امکان درک حقایق به کمک عرفان و بنای او بر داشتن نگرش فلسفی به موضوع و هم چنین توجه نامتوازن کتاب در پردازش عمدة سنت های عرفانی مسیحی و بودایی در مقایسه با عرفان های یهودی و اسلامی با توجه به نگرش ذات گرایانة استیس و در عین حال تأثیر متغیرهای دیگر در تجربة عرفانی از دیگر نقدهای وارد بر کتاب پیش رو است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
من قراءاتِ كتاب مجرد مقالات الشيخ الأشعري يَان بترس
نویسنده:
محمد الراضي
نوع منبع :
مقاله , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
مغرب (مراکش): الرابطة المحمدیة للعلماء,
زبان :
عربی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کتابهای ایرانی اثرگذارِ قرن چهاردهم خورشیدی: رسالهی توضیح المسائل
نویسنده:
یاسر میردامادی
نوع منبع :
مقاله , صوت , مناظره،گفتگو و میزگرد , نقد و بررسی کتاب
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رساله های عملیه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ختم الاولیاء: نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی
سخنران:
نوع منبع :
سخنرانی , کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
جلسه نقد و بررسی کتاب
وضعیت نشر :
تهران: الهام,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه تصوف
,
نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی
شابک (isbn):
9786005077599
چکیده :
این کتاب در زمرۀ معدود کتابهایی است که تبیین و توضیح مفهوم ولایت و گشودن بسیاری از رازهای این مفهوم کانونی در نوشتههای ابن عربی را طی تحلیل علمی کاملاً دقیقی بر عهده گرفته است. نویسنده با حضور منحصربهفرد و خاصش در قلمرو میراث شیخ اکبر توانسته است صفحات فراوانی را روشن سازد که در نظر بسیاری از دانشمندان و پژوهندگان تاریک و مجهول مینموده است. در واقع این کتاب اثر محققانۀ دستاولی است در بررسی تاریخی و تشریحی یکی از مهمترین مفاهیم در قلمرو عرفان و تصوف، یعنی مفهوم «ولایت» و ابعاد مختلف آن بهویژه موضوع «ختم ولایت» و ارتباط آن با «نبوت» از دیدگاه ابن عربی به قلم استاد میشل (علی) شوتکیویچ، یکی از بزرگترین متخصصان عرفان ابن عربی در سطح جهانی در عصر کنونی. اصل کتاب به زبان فرانسوی است و اهمیت و شهرتش موجب شده به چند زبان از جمله انگلیسی و ایتالیایی و عربی و ترکی ترجمه شود. در درآمد کتاب، نویسنده سیری دارد بر پیشینۀ آشنایی غربیان، کسانی مانند فلوگل، نیکلسون، پالاسیوس، ماسینیون، کربن، ایزوتسو و چیتیک با تصوف ابن عربی و پژوهشهایی که دربارۀ آثار و اندیشههای ابن عربی انجام دادهاند و رویکردها و محاسن و معایب کارهایشان. سپس به ذکر مقاطع برجستۀ زندگانی ابن عربی میپردازد. در ادامه نویسنده پس از بیان موضع فکری و عقیدتی مسلمانان دربارۀ اولیا و اشاره به جلوههای تکریم و تعظیم آنان بهویژه از سوی عموم مردم، یادآور میشود ولایت و تصوف/عرفان از هم جدا نیستند و در حقیقت تصوف و عرفان مولود وجود ولایت و اولیاست و از آن تغذیه میکند و آسمانی است که ستارۀ هدایت اولیا در آن طالع میشود. به دنبال این نویسنده به بررسی پدیدهای بهشدت وابسته به مفهوم ولایت، یعنی پدیدۀ «زیارت» مقابر بزرگان دین و اولیا و ریشههای تاریخی آن در صدر اسلام میپردازد و طعن و رد تند ابن تیمیه بر این پدیده و نیز نقدهای صوفیه و شیعه را بر دیدگاه او یادآور میشود. نویسنده فصل اول را با یکی از رؤیاهای ابن عربی آغاز میکند که طی آن وی انبیا را یکایک به همراه اتباعشان مشاهده کرده است. از این رؤیا هم جایگاه روحانی وی معلوم میشود و هم آشکار میشود که او از همان آغاز اعتقاد به این داشته است که اولیا منفصل از انبیا نیستند و ولایت به هیچوجه از نبوت مستقل نیست، بلکه تابع و دنبالۀ آن است و ولی بر قدم نبی است و در علم و عمل و حال از او تبعیت میکند. نویسنده در ادامه بهتفصیل وارد مباحث لغوی واژۀ «ولی» و «ولایت» شده و ریشه و معانی آن را بررسی میکند. در فصل دوم، نویسنده به پیجویی نخستین کاربردهای لفظ و مفهوم ولایت در آثار صوفیه میپردازد و این اندیشه را نزد دانشمندان مسلمان دنبال میکند تا به نوشتههای ابن عربی میرسد. در این پیجویی به این نتیجه میرسد که برخی از دانشمندان مسلمان واژههای ولی و ولایت را منحصراً هممعنی مؤمن و ایمان گرفتهاند و آن را دارای معنی تولیت نشمردهاند، هرچند مخالف کرامات و خوارق عادات و علوم الهامی نبودهاند. سپس نویسنده متعرض نظر کسان دیگری چون ابن تیمیه، شریف جرجانی و ابن عجیبه در این زمینه میشود. در فصل سوم، نویسنده به تعریف مفهوم ولایت و اشکال و صور و کارکردهای آن از دیدگاه ابن عربی میپردازد. نویسنده این مفهوم را اولاً بر اساس متنهای متضمن مفهوم ولی و ولایت صورتبندی میکند و سپس با استفاده از متنهای دیگری که این مفهوم را در قالب واژههای دیگری آوردهاند به تکمیل این صورتبندی میپردازد. مهمترین متن در این زمینه «فصوص الحکم» است. فصل چهارم کتاب اختصاص به تبیین مفهوم «حقیقت محمدیه» دارد. نویسنده فصل را با این سخن ابن عربی آغاز میکند که همۀ انبیای مقدم بر حضرت رسول (ص) نایبان او در عالم خلق بودهاند و حضرتش به صورت روح مجرد وجود و حضور داشته تا نوبت به ظهور جسمانیاش در این عالم رسیده است که دیگر حکمی برای نایبان باقی نمیماند. فصل پنجم با ذکر این عقیدۀ ابن عربی آغاز شده که حضرت رسول (ص) جامع همۀ اشکال و صور نبوت است و از همینرو شخص او همۀ مزایای اختصاصی هریک از آنان را در وجود خود جمع دارد. به این ترتیب ولیای هم که وارث روحانی یکی از انبیاست، از حقیقت محمدیه وجه مخصوص به نبی مورث را ارث برد. سوتکبویچ پس از بررسی ماهیت ولایت و هویت ولی و گونهها و سرمشقهای مختلف اولیا، در فصل ششم وارد بحث جغرافیای ولایت میشود؛ به این دلیل که هر ولیای به حسب مرتبۀ ولایتش مرکز و منطقهای از جغرافیای زمین را به خود اختصاص میدهد و از آنجا به انجام دادن مأموریت و ایفای نقشی که بر عهده دارد میپردازد. نویسنده در این فصل با تقریر و توضیح قسمتی از «فتوحات» به تشریح جغرافیای حضور اولیا میپردازد. فصل هفتم را نویسنده با توضیح منازل و مراتب رجال الهی از دیدگاه ابن عربی آغاز میکند. به این منظور سراغ باب هفتادوسوم «فتوحات» میرود که ابن عربی طی آن حدود هشتاد طبقه از طبقات رجال روحانی را میشناساند. در این فصل نویسنده به پیروی از ابن عربی، ابدال هفتگانه را مورد بررسی قرار میدهد، کسانی که به امر الهی نگهبانان هفت اقلیماند. شوتکیویچ پس از ترسیم جغرافیای کرۀ ولایت و ذکر طول و عرض آن در هفت فصل گذشته، در فصل هشتم به موضوع مهم و اساسی ختم/ خاتم ولایت یا ختم/ خاتمهای ولایت میپردازد. نویسنده با ذکر نقلقولهای مفصل از آثار ابن عربی، سه خاتم را نوشتههای او شناسایی میکند: خاتم ولایت عامه، خاتم ولایت محمدیه، و خاتم الاولاد و به تشریح آنها میپردازد. فصل نهم به موضوع شناسایی شخص خاتم ولایت فارغ از کارکرد و مأموریتش میپردازد. خاتم ولایت عامه چنانکه از نوشتههای ابن عربی برمیآید، شخص حضرت عیسی است؛ اما دربارۀ شخص خاتم ولایت محمدیه باید گفت با وجود اشارات متعدد به وی، در هر مورد گویی این شخص مورد اشاره با مورد دیگر فرق دارد، به گونهای که خواننده متحیر میشود. گاه ابن عربی میگوید در فاس با شخصی دیدار کرده است که خاتم ولایت محمدیه بوده، گاهی هم خود را خاتم ولایت محمدیه دانسته است. در فصل پایانی کتاب اصول و مقدماتی که در فصول گذشته مجال بیان یافته، از رهگذر نقل و تفسیر فقراتی از «رسالة الانوار» و شرح مجهولالمؤلف آن به نتیجه میرسد. نویسنده بحثش را با این نکته آغاز میکند که دیدگاه ابن عربی دربارۀ ولایت بر سه مفهوم اصلی وراثت و نیابت و قربت مبتنی است. قربت در حقیقت حاقّ مفهوم و معنای ولایت است که در این فصل روشن میشود. فهرست مطالب کتاب: مقدمۀ مؤلف بر ترجمۀ عربی مقدمۀ مترجم عربی مقدمۀ مترجم فارسی درآمد فصل اول: اسم مشترک فصل دوم: هرکس تو را دید، گویی مرا دیده است فصل سوم: سپهر ولایت فصل چهارم: حقیقت محمدیه فصل پنجم: وارثان انبیا فصل ششم: اوتاد اربعه فصل هفتم: اعلیمرتبۀ ولایت فصل هشتم: سه خاتم فصل نهم: ختم ولایت محمدیه فصل دهم: نردبان دوسویه نمایه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الإنتصار والرد علی الجانی علال
نویسنده:
عبدالله مدقن المعتزلی
نوع منبع :
کتاب , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصول عقاید معتزله
,
عقاید معتزله
,
معتزله (اهل سنت)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 1262
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
با موفقیت به ثبت رسید