جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های مقاله
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 95963
عنوان :
بازپژوهی محتوای خطبه هشتاد نهج البلاغه بر اساس آیات قرآن کریم
نویسنده:
مریم شاهمرادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
سید رضی خطبه هشتاد نهجالبلاغه را از امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و در مذمت زنان در این کتاب شریف آورده است. مهمترین محور این خطبه، سرزنش زنان به علت عقل ناقص و ایمان ناقص و بهره مالی ناقص میباشد و در انتها توصیه به عدم مشورت با زنان حتی در امور نیکو دارد. بسیاری از محققان مهمترین علت ایراد آن را نقش عایشه همسر پیامبر (صلیالله علیه وآله) در جنگ جمل که موجب کشتهشدن تعداد زیادی از مسلمانان شد، میدانند. یکی از مهمترین ویژگیهای خطبه هشتاد، استدلالهایی است که ظاهراً قرینه قرآنی دارد و سالیان زیادی، متفکران و عالمان برجستهای آن را شرح و تفسیر کردهاند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی استدلالهای خطبه، بر اساس قرآن کریم و زدودن گرد و غبار از اثر الهی نهجالبلاغه، بهترین و مهمترین کتاب معنوی شیعیان بعد از قرآن، میباشد. روش تحقیق این پژوهش از نوع تحلیل محتوا است و نتایج حاصل از آن نشان داد که خطبه هشتاد، کاملاً برخلاف آیات قرآن کریم است و ازآنجاکه کلام معصوم نمیتواند خلاف قرآن باشد، در نتیجه نمیتواند از امیرالمؤمنین (علیهالسلام) که قرآن ناطق بود، صادر شده باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزیابی جواز قرآنی ازدواج موقت در آراء تفسیری فریقین؛ با تأکید بر انسجام، نظم شبکهای و فراعصری بودن متن
نویسنده:
فاطمه سادات حسینی ، بیبی زهرا حسینی جهان آباد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
از قدیم در باب جواز ازدواج وقت، در بین مسلمانان اختلاف نظر جدی وجود داشته است. با اینکه برخی فرقهها، با توجه به روایات مورد قبولشان، آن را حرام و برخی آن را حلال میشمارند، از نظر جواز قرآنی، اختلاف جدی بین آنان مشاهده نمیشود؛ و از نظر بسیاری از مفسران شیعه و سنی، عبارت «فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً» در آیة ۲۴ سوره نساء، تنها مجوز قرآنی ازدواج موقت به شمار میآید. در این مقاله، با در نظر گرفتن قرآن بهعنوان یک متن دقیق و منسجم نشان داده میشود که عبارت یادشده، بر این موضوع دلالت ندارد و بیان قانونی در ازدواج دائم است. برای اثبات این مطلب، با بررسی آیاتی که در آنها سخنی از دادن اجر به همسر است، نشان داده میشود که پرداخت اجر، قانونی در ازدواج دائم است. سپس، دلایل قرآنی مفسران بر مشروعیت ازدواج موقت و همچنین، ایراداتی که به دلالت استمتاع بر ازدواج دائم گرفتهاند، از مقالات پژوهشی و کتابها استخراج، دستهبندی و پاسخ داده شده است. در پایان، فهم نویسنده از آیة ۲۴ سوره نساء و ایرادات وارد بر فهم رایج تفسیری از آیه بیان شده است. نتیجة مقاله آن است که از منظر قرآن، برای تنظیم روابط جنسی زن و مرد، فقط یک نوع ازدواج مجاز است که از آن با نام «نکاح» یاد شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 97
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخگذاری روایت «إِنِّی أُوتِیتُ الْکِتَابَ وَمِثْلَهُ مَعَهُ»با تکیه بر روش «تحلیل اسناد و متن»
نویسنده:
فهیمه غلامی نژاد، حسین ستار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
دو دهه پایانی قرن بیستم، مقارن با شروع مطالعات روشمند در فهم حدیث با روش تحلیل اسناد ـ متن در غرب است. با بهرهگیری از روش تحلیل اسناد ـ متن در بررسی روایت «إِنِّی أُوتِیتُ الْکِتَابَ وَمِثْلَهُ مَعَهُ»، جنبه کاربردی و محتوایی این روایت را تا حدودی میتوان روشن کرد. این پژوهش، ضمن تبیین علمی روش تحلیل اسناد ـ متن در بررسی احادیث، درصدد پاسخگویی به این پرسش است که مطابق آموزههای نبوی چه مضامینی محوریت حدیث «إِنِّی أُوتِیتُ الْکِتَابَ وَمِثْلَهُ مَعَهُ» را تشکیل دادهاند؛ ازاینرو در قالب روش توصیفی ـ تحلیلی، پس از تقریر نظریههایی در تفسیر این حدیث، سیر تطور آن و کشف معنای اصلی متن این روایت در بافت تاریخیاش بررسی خواهد شد. بررسی متنی ـ اسنادی این روایت گویای آن است که مضمون وحی بیانی بهمثابه پربسامدترین مضمون در تفسیر این حدیث،تنها یک اقتضای عصری نبوده است، بلکه نشاندهنده یک ضرورت و رهنمود پیامبر (ص) درباره لزوم توجه به وحی بیانی است. همچنین بعد از بررسی سندی و متنی پنج نمونه مشهود و بارز این حدیث در جوامع روایی ولو بهرغم شهرتش، چنین به نظر میرسد که این حدیث نمیتواند دلیلی جامع و صحیح برای وحیانیدانستن سنت به حساب آید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیر تطبیقی علامه طباطبایی و الحبری از نشوز در آیۀ ۳۴ سورۀ نساء
نویسنده:
نگار کریم پور ، محسن بدره
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سوره نساء
,
004- سوره نساء
,
آیه 034 سوره نساء
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
مفهوم «نشوز» در آیۀ ۳۴ سورۀ نساء یکی از مسائل پربسامد حقوق زن در قرآن است. یکی از نواندیشانی که به این آیه توجه ویژهای دارد عزیزة الحبری است. المیزان علامه طباطبایی، یکی از مهمترین کتب تفسیری شیعه، نیز تفسیر این آیه را در بر دارد. این مقاله، با روش تفسیر تطبیقی، به این میپردازد که علامه طباطبایی و الحبری چه تفسیری از نشوز در آیۀ یادشده به دست دادهاند و این تفاسیر چه شباهت و اختلافی با یکدیگر دارند. علامه طباطبایی شخصیت زن را با مرد برابر میشمارد و اعتقاد دارد که نمیتوان نگاه غرضورزانهایی به زن روا داشت؛ بنابراین، تصورات عوامانه دربارۀ ضرب زنان در اندیشۀ وی جایگاهی ندارد. الحبری، بیشتر با تأکید بر روایت پیامبر اکرم (ص)، به نشوز میپردازد که حضرت آن را به فاحشۀ مبینه، یعنی زنا، تفسیر میکند و در نتیجه، دایرۀ نشوز را بسیار مضیقتر مینماید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 125 تا 149
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معیارهای کاربست قاعدۀ « حجیّت مفاد جملههای مستقل قرآن» در المیزان و التحریر و التنویر
نویسنده:
علی راد ، روح الله شهیدی ، عاطفه محمدزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تفسیر المیزان (علامه طباطبایی، قرآن به قرآن و اجتهادى)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
قاعدۀ «حجیّت مفاد جملههای مستقل قرآن» از قواعدی است که در تفاسیر معاصر بدان توجّه شده است. علامه طباطبایی و ابنعاشور در لابهلای مباحث تفسیری در المیزان و التحریر و التنویر این قاعده را به کار بستهاند. با این حال، معیارها و شرایط کاربست آن را در چارچوب نظریۀ منسجمی تشریح نکردهاند تا دیگران بتوانند این قاعده را بهگونهای روشمند در مطالعات تفسیری به کار گیرند و گستره و صحّت بهرهگیری این دو مفسر از قاعدۀ یادشده را بسنجند. از گردآوری و تحلیل دیدگاههای علامه طباطبایی و ابنعاشور چنین به دست میآید که هر دو در کاربرد این قاعده بر معیارهایی مشترک ــ مانند اشارۀ جملات به سنن الهی، دلالت جملهها بر ضوابط اعتقادی و اخلاقی، وجود تعلیل در جملات، و تطابق جملهها ــ با مثالهایی تکیه زدهاند. روایات معصومان (ع) و قانون «موردْ مخصص نیست» از معیارهایی است که علامه طباطبایی بهطور اختصاصی بدان توجّه کرده است. ازاینرو، با آنکه هر دو مفسر در به کار بردن قاعدۀ یادشده تا حدودی با یکدیگر همراه بودهاند؛ اما، درمجموع، علامه طباطبایی بهدلیل بهرهمندی از روایات و آموزههای تفسیری اهلبیت (ع)، در کاربست نظاممند این قاعده از ابنعاشور پیشی گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 173 تا 202
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازتفسیر مواجهه حضرت ایوب(ع) با همسرش در قرآن؛ با تمرکز بر آیه ۴۴ سوره ص
نویسنده:
صالحه خدادادی ، فاطمه باجلانی ، محسن بدره
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سوره ص
,
038- سوره ص
,
آیۀ 34 سورۀ ص
چکیده :
یکی از آیاتی که مسئله خشونت نمادین علیه همسر ذیل آن بررسی شده، آیه 44 سوره ص است. این پژوهش بر آن است تا با بررسی وسیع تفسیرهای متقدم و متأخر اعم از شیعه و سنّی از این آیه، محتوای آنها درباره خطاهای نسبت دادهشده به همسر ایوب (ع) و مواجهه این پیامبر با همسر خود و همینطور قضاوت نهایی خداوند عزّوجلّ را تحلیل و مقولهبندی نموده و ریشههای درونمایههای مشهور در تفسیر این آیه را بکاود و سپس با بررسی انتقادی این درونمایهها و روایتهای پسزمینه آن، سعی در ارائه تفسیری بدیل به شیوه قرآن به قرآن نماید. با کاوش آیات مرتبط با داستان ایوب (ع) و همینطور آیات دیگری در سورههای بقره و واقعه و مطالعه واژگان همریشه «تحنث» در قرآن، آیه 44 سوره صاد را میتوان چنین تفسیر نمود که خداوند فرموده است: «(ای ایوب) آن دستهی ساقهها را بگیر و به مزار آن پیکرهای بیجان بزن (تا به اذن خداوند زنده شوند) و نسبت به قدرت پروردگارت برای احیای مردگان یقین کن». در این تفسیر بدیل، مسئله خشونت خانگیِ مشروع در قبال یک همسر وفادار ولو به شکل نمادین وجود ندارد و برخی از درون نمایههایی که در برخی از تفاسیر بررسی شده از این آیه در اتهام به همسر این پیامبر و نیز طعن به عصمت انبیا وجود دارند نیز مرتفع میشوند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 175 تا 194
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین رابطه توحید افعالی با اختیار انسان مبتنی بر نظریه امر بینالامرین
نویسنده:
علیمحمد حیدرسرلک
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
توحید افعالی یکی از شاخههای توحید نظری است که توحید در خالقیت، ربوبیت، رازقیت، حاکمیت و مالکیت، شعب آن شمرده میشوند. از آنجایی که هر کدام از این شعب، بهخصوص توحید در خالقیت با اختیار انسان مرتبط است، در تبیین رابطه توحید افعالی با اختیار انسان، اشاعره با استناد به آیات دال بر عمومیت افعال خداوند، انسان را موجودی مختار نمیدانند. معتزله توحید افعالی را میپذیرند، اما افعال اختیاری انسان را از فعل خدا نمیدانند و فقط به خود انسان نسبت میدهند. شیعیان امامیه به تبعیت از اهل بیت (عل) هر دو دیدگاه را نادرست میدانند و بهدیدگاه سومی بنام امر بینالامرین قائلند که از تبعات منفی دو دیگاه دیگر مبرا است. این نوشته در صدد تبیین رابطه توحید افعالی با اختیار انسان با تاکید بر نظریه امر بینالامرین و با تکیه بر منابع کتابخانهای و شیوه تفسیری قرآن به قرآن و استفاده از تفسیر روایی به روش توصیفی- تحلیلی در راستای ارایه تبیینی معقول از ارتباط توحید افعالی با افعال اختیاری انسان است، بدون اینکه جبر و یا تفویض پیش بیاید. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که با تکیه بر قاعده فاعل تسبیبى و فاعل مباشرى یا فاعل قریب و فاعل بعید (علتهای طولی)، قاعده ترتب ایجاد بر وجود، قاعده عینیت هستى امكانى با ربط به مبدأ اعلى، قاعده مظهریت هستی امکانی از خالق، بهصورت منطقی رابطه توحید افعالی به نحو عام با افعال انسان بدون افتادن در دام جبر یا تفویض قابل تبیین است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 137
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی نگاه مستشرقان به قیام امام حسین(ع) از منظر اخلاق هنجاری
نویسنده:
علی کریمپور قراملکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
پژوهشهای اخلاق هنجاری، یک بخش از تحقیقات اخلاقی است که درباره ارائه طرح کلی از معیارهای ارزش اخلاقی و تعیین مصادیق خوب و بد بحث میکند. نقد و بررسی رویکرد اسلامشناسان غربی به امام حسین (ع) با توجه به نگاه نقادانه برخی از آنان، در جهت ارائه تصویر منفی از عملکرد آن حضرت، حائز اهمیت فراوان است. نوشتار حاضر با هدف نقد مطالعه برخی مستشرقان درباره امام حسین و نهضت ایشان نگارش یافته است و با روش توصیفی – تحلیلی میکوشد به این پرسش پاسخ بدهد که بر اساس چه دلایلی برخی مستشرقان قیام امام را ضدارزشی و غیراخلاقی دانسته و در نتیجه تلاش کردهاند بر عملکرد امام ایراد بگیرند؟ یافتههای پژوهش نشانگر این است که اولاً، اثبات خدشهدار بودن نظرات مستشرقان و تثبیت تصویر مثبت اخلاقی از چهره امام حسین (ع) در دنیای معاصر غربی امکانپذیر است. ثانیاً، اتهام موضوعاتی، همچون قدرتطلبی، پاسخ به دعوت کوفیان و شهرتخواهی به امام با هدف ناهنجار نشان دادن قیام امام، به دلیل تکیه صرف بر روش تاریخمندی و بیتوجهی به روش پدیدارشناسی، نمیتواند پژوهشی کامل و صحیح به شمار بیاید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 271 تا 288
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جریانشناسی آرای مفسران در تفسیر آیات مؤید علیت در جامعه: مطالعۀ موردی آیۀ ۳۲ زخرف
نویسنده:
سیده هانیه مومن ، زهرا قاسم نژاد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سوره زخرف
,
043- سوره زخرف
,
043- سورة الزخرف
چکیده :
یکی از قوانین ذکرشده در قرآن کریم، که در بسیاری از آیات اخلاقی، حقوقی، اجتماعی، طبیعی و جز آن بهصورت مستقیم و غیرمستقیم بدان اشاره شده، قانون علیت است. اقسام مختلف این قانون، مانند علت فاعلی و غایی، مادی و صوری، در آیات قرآن قابل بررسی و شناسایی است. یکی از این آیات در حوزۀ اجتماعی، که در مقام بیان قانون علیت است و در آن به علت غایی اشاره شده است، آیۀ ۳۲ سورۀ زخرف است. در این آیه علت «ترفیع درجه» برخی نسبت به برخی دیگر «تسخیر» شناسانده شده است. بررسی سیر تفاسیر قرآن کریم دربارۀ عبارت یادشده در آیۀ موردبحث نشان میدهد که درک مفسران از این عبارت در دورههای مختلف، بهویژه در دورۀ اخیر، بسیار متفاوت بوده است. مفسران و قرآنپژوهان، در مقام بیان علت این اختلافات تفسیری، عوامل گوناگونی را بازنمودهاند، اما در میان این عوامل، به نقش «جریان»ها، بهعنوان عامل بیرونیای که بهصورت ناخودآگاه بر فهم مفسر از آیات قرآن اثر میگذارد، کمتر توجه شده است. در مقالۀ حاضر به شناسایی جریان یا جریانهایی که در تفسیر عبارت «وَرَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْض دَرَجات لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیًّا» در آیۀ موردبحث، نقش داشته است، پرداخته میشود. نتایج این پژوهش گویای آن است که نظامهای «اربابــرعیتی» و «سوسیالیسم» را میتوان بهعنوان دو جریان مؤثر بر اندیشۀ مفسران در تفسیر آیۀ موردبحث بازشناخت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 54
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مؤلفهها و الگوهای فرهنگی از منظر قرآن کریم
نویسنده:
سید عقیل میرفتاحی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
قرآن بهعنوان آخرین و کاملترین کتاب آسمانی واجد مؤلفهها و الگوهای دقیق و جامع فرهنگی برای تربیت و هدایت انسانها است. این تحقیق، مؤلفهها و الگوهای فرهنگی قرآن را مورد احصاء و بررسی قرار داده است. نگارنده از روش تحقیق کتابخانهای و توصیفی برای تشریح بحث، بهره گرفته است. یافتهها حاکی از آن است که این مؤلفهها در سه حوزه باورها، ارزشها و رفتار قرار دارد. باورهای اساسی، ایمان به مبدأ و معاد، رسالت انبیاء، کتب آسمانی، ملائکه و غیب است. ارزشها در چهار محور اخلاق، تعلیم و تربیت، عدالت و جهاد قرار دارد و در حوزه رفتار، تکالیف واجب شرعی محوریت دارد. همچنین الگوهای فرهنگی در منطق قرآنی، پیامبران اولوالعزم (عل) (رسول اکرم(ص)، نوح(ع)، ابراهیم(ع)، موسی(ع) و عیسی(ع)) معرفی شده و وجوه الگوبودن آنان تقریر و تبیین شده است. بیتردید احصاء این مؤلفهها و الگوها، ضمن آنکه قابلیتهای متعدد و خصوصیات منحصر به فرد فرهنگ اسلامی، اصالت و حقیقی بودن، قابلیت تمدنسازی، برتری این فرهنگ بر سایر فرهنگها، انطباق آن با همه نیازهای بشری و نیل انسانها به سعادت واقعی در همه ابعاد را به تصویر میکشد، میتواند بهعنوان الگویی اصیل و واقعی به دیگر مکاتب نیز معرفی شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 139 تا 155
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 95963
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید