جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
تعداد رکورد ها : 30255
عنوان :
وحدت و برابری روابط الهی در الهیات تثلیث گرگوری نازیانزوس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grant M. Sutherland
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، نویسنده بررسی می کند که چگونه گریگوری نازیانزوس بین پدر، پسر و روح القدس تمایز قائل می شود و در عین حال برابری و وحدت آنها را حفظ می کند. در فصل اول، او روشی را بررسی میکند که گفتمان الهیاتی درک گرگوری را از چگونگی پیشبینی کلمات از خدا شکل میدهد. در فصل 2، نویسنده درک گرگوری از اشخاص الهی را که او تنها به دلیل روابط اصلی مبدأ آنها را متمایز می کند، بررسی می کند. در فصل پایانی، نویسنده به مشکلاتی در تفسیر علمی مدرن از گریگوری اشاره می کند که وحدت و برابری اشخاص الهی را منحصراً با شخص پدر می شناسد. نتیجه میگیریم که گریگوری برای برقراری و تضمین برابری و وحدت الهی بین افراد، بر مفهوم هموسیوس تکیه کرده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیمای آدم در رومیان 5:12-21 و اول قرنتیان 15:21-22، 45-49: خلقت جدید و پیکربندی مجدد اخلاقی و اجتماعی آن
نویسنده:
Felipe De J. Legarreta
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تضاد آدم و مسیح در پولس شبیه دیگر مفسران یهودی داستان خلقت انسان و سقوط است که پیامدهای اخلاقی را به دنبال دارد. با این حال، پولس به طور منحصربهفردی داستان منشأ را در دیدگاهی معاد شناختی تفسیر میکند که ایمانداران را فرا میخواند تا زندگی خود را پس از تصویر آدم مسیح جدید تغییر دهند تا به رستاخیز معاد در او دست یابند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نامناسب:تأمل در دو شخصیت انقلابی ایمان: پولس رسول (از مسیحیت) و جناب طاهری (از بابی/بهائی) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elnaz Rasti Ghalati
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بررسی تاریخ ادیان ما را به افرادی می رساند که در زمان خود تأثیرات شگرفی از خود به جای گذاشته و حتی مسیر تاریخ و دین را به نوعی تغییر داده اند. این پژوهش با بررسی نقش و تأثیر دو شخصیت تأثیرگذار مسیحیت و بابی: پولس و طاهریح، رویدادهای قرن اول و نوزدهم میلادی را مرور میکند. بررسی دقیق زندگی این دو حواری نشان میدهد که صرفنظر از تفاوتهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، شباهتهای غیرقابل انکاری بین آنها وجود دارد، زیرا میتوان هر دو را شخصیتهای انقلابی دانست که نه تنها بر دوران زندگی خود تأثیر گذاشتهاند. اما همچنان در ادیانی که به شکل گیری آنها کمک کرده اند تأثیرگذار هستند. این پژوهش به بررسی شباهتهای پولس رسول در مسیحیت و طاهریح در دین بابی میپردازد. این دو شخصیت به رسولان و «قهرمانان» انقلابی تبدیل شدند که از معاصران خود پیشی گرفتند و منشأ و تأثیرگذاران چنان تحولات مهمی شدند که باورهای دینی آنها عملاً توانست در مسیرهای تاریخ و توسعه ادیان جدید تأثیر بگذارد. آنها جوامع یهودی و مسلمان را به چالش کشیدند و بسیاری از آداب و رسوم مذهبی و فرهنگی زمان خود را نادیده گرفتند و به همین دلیل به شدت مورد حمله قرار می گیرند و اغلب به اشتباه معرفی می شوند. هدف این پژوهش از طریق دریچه نظری پژوهش تطبیقی تاریخی و با اجرای تحلیل اسنادی به عنوان روش تحقیق، ارائه دیدگاهی منصفانه و خنثی نسبت به پولس و طاهریح است تا خودی ها (مسیحیان و بهائیان) و نیز (نزدیک) بیگانگان (مسلمانان و یهودیان)، می توانند درک بهتری از تأثیری که این دو نفر بر توسعه دو دین (مسیحیت و بابیت) به نظام اعتقادی جداگانه داشته اند داشته باشند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برخی از جنبه های مشکل مسئولیت اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Martin Lawther Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه تلاش می شود تا نشان داده شود که مسئولیت اخلاقی - اینکه یک انسان در حالی که خوب یا بد عمل می کند شایسته ستایش یا سرزنش است - با ایده خدای قادر مطلق و جبر علّی سازگار است. علاوه بر این، مسئولیت انسان در قبال اعمال خود به این بستگی دارد که آنها اعمال او باشند. یعنی اراده دارد، در انتخاب آزاد است و داوطلبانه عمل می کند. فصل اول آنچه را که نویسنده بهترین تعاریف علیت، شانس، اراده، آزادی، جبر، عدم تعین گرایی و ضرورت می داند، بیان می کند که به نظر می رسد فلسفه نظام مند ارسطو عملی ترین است. مفاهیم مسیحی اراده و جبر اولین توضیح خود را در سنت آگوستین دریافت می کنند. در فصلهای بعدی، رویکرد تاریخی برای بیان نگرشهای فیلسوفان مختلف به مسائل مربوط به آن استفاده میشود. به نظر می رسد این باور رایج است که آزادی (که برای داشتن مسئولیت ضروری است) با جبرگرایی ناسازگار است. اما ارسطو و اسپینوزا نشان میدهند که چنین نیست. عدم قطعیت، به جای اجازه دادن به آزادی، آن را غیرممکن می کند، زیرا در این صورت، انسان در معرض شانس قرار می گیرد. اکثر فلسفههای بررسیشده، ناسازگاریهایی با یک الهیات نظاممند نشان میدهند و اگرچه ممکن است در هر کدام حقایق خاصی یافت شود، اما بهعنوان بیثمر یا ناتوان از توسعه در جهت مورد نظر رد میشوند. نویسنده نتیجه می گیرد که سازگارترین و پربارترین تفسیر از مسئولیت اخلاقی توسط ارسطو و سنت توماس آکویناس ارائه شده است. ارسطو یک نظام فلسفی ثابت به ما می دهد که سنت توماس آن را در پرتو آموزه های مسیحی تفسیر می کند، و به نظر می رسد این فلسفه است که بهترین همبستگی را با آموزه های کاتولیک دارد. از نظر قدیس توماس، این که اراده آزاد است و انسان داوطلبانه عمل می کند، با ایده وجود الهی و قادر مطلق منافاتی ندارد. و ضرورت و مشیت و جبر با اختیار در انسان منافاتی ندارد. هم شانس و هم جبرگرایی، آزادی را در انسان ممکن میسازد، بهویژه که انسان عقل و عقل دارد تا در مورد روشهای عمل مشورت کند. از آنجایی که همه اعمال اراده داوطلبانه هستند، انسان ممکن است به دلیل خوب یا بد بودن آنها مورد تحسین یا انتقاد قرار گیرد. او انتخاب دارد و این انتخاب آزاد است تا نتیجه اعمالش به عهده خودش باشد. از آنجایی که این دیدگاه، علیرغم دشواریهای فراوان، کاملترین به نظر میرسد، به نظر میرسد بهترین دیدگاهی است که میتوان در آینده بر آن بنا نهاد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تکراری :ارشیوی: خدا و زمان: دیدگاه نئوبرگسونی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Matyáš Moravec
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه از بینش های کلیدی فلسفه هنری برگسون (1859-1941) برای ارائه مدل جدیدی از رابطه خدا با زمان استفاده می کند. فصل 1 مقدمه ای بر فلسفه برگسون در برابر پس زمینه راسل "فلسفه برگسون" است. این دو موضوع کلیدی را از برگسون در بحث من ارائه می دهد: رابطه بین زمان و مکان (فصل 2-4) و رابطه بین اراده آزاد و جبر (فصل 5). فصل دوم یک وظیفه دوگانه دارد. نخست، پاسخی برگسونی به استدلال مکتاگارت برای غیرواقعی بودن زمان ارائه میکند. دوم، از متافیزیک زیربنایی استدلال مک تاگارت استفاده می کند تا نشان دهد که دو قلمرو زمانی متمایز را می توان از فلسفه برگسون استخراج کرد: (i) la durée و (ii) یک نظم زمانی ریاضی که عموماً توسط فلسفه تحلیلی به عنوان سری B طبقه بندی می شود. فصل 3 این چارچوب دولایه را به هستی شناسی های زمانی در فلسفه تحلیلی مرتبط می کند. من استدلال می کنم که چنین چارچوبی از "ایده آلیسم هستی شناسانه درباره زمان" پشتیبانی می کند. من برای نسبی کردن وجود زمانی به نقاط متمایز یا مجموعهای از نقاط فضازمان استدلال میکنم که منجر به وابستگی ذهنی رادیکال به گسترش زمانی اشیا میشود. فصل 4 به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه هستی شناسی مبتنی بر دوری که در فصل 3 برای آن بحث شده است، بر رابطه بین خدا و زمان تأثیر می گذارد. من استدلال میکنم که فلسفه تحلیلی نتوانسته جنبههای هستیشناختی کلیدی رابطه خدا-زمان را به دست آورد و بازگشت به «دانش علی» الهی لازم است. من نشان میدهم که وجود اشیاء زمانی از دو منبع سرچشمه میگیرد: (1) جنبه زمانی وابسته به ذهن آنها و (2) ذات بیزمان آفریده الهی. فصل 5 این چارچوب را در مورد مسئله علم پیشین الهی و اختیار انسان اعمال می کند. من نشان میدهم که اگرچه نظریه برگسون میتواند از وجود آزادی انسان دفاع کند، اما اندیشه او باید با «علم علّی» الهی جایگزین شود تا دانایی الهی تضمین شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هویت جنسیتی: ایده های مذهبی در مورد مردانه به عنوان زاویه ای از تحلیل [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Clóvis Ecco
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
پرتغالی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این متن درباره ساخت فرهنگی برتری مرد است. هدف آن درک تأثیر اندیشه های دینی در ساخت این هویت است. برای رسیدن به این هدف، ما به دنبال درک تأثیر دین در ساخت اجتماعی مردانگی و همچنین درک دلایل اجتماعی و مذهبی هستیم که نهاد سلسله مراتب برتری مردانه را تسهیل می کند. صحبت از مردانگی تخمین هایی است که به معنای صحبت از عینیت، مسئولیت، سنت، قدرت، قدم ها، مردانگی است، این عبارات به معنای توانایی در روابط متقابل اجتماعی است. چنین تأییدهایی در فلسفه و کلام تأیید فرهنگی و تاریخی می یابد. سلطه در این اثر به عنوان رد مشخصی از روابط سلسله مراتبی درک می شود. فرهنگ سنتی ما این ایده را ارائه کرده است که مقدس برای تعالی، خدا، موجودی مردانه است که آثار پدرسالاری دارد. برآیند این ساخت فرهنگی، ویژگی غالب هویت مردانه است، امروزه مفهوم مرد به عنوان سلطه گر است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هنری سیجویک و اصلاحات در کمبریج، 1859 تا 1900 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ann Benson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هنری سیدگویک مظهر یک «دان ویکتوریایی» بود. او برای اولین بار در سال 1857 به کمبریج رفت، در سال 1859 به عنوان بورسیه سه گانه انتخاب شد و تا زمان مرگش در سال 1900 در دانشگاه زندگی و کار کرد. در موارد نادری که به خاطر دستاوردهای علمی و اصلاحی خود قدردانی می شود، تمایل به نویسندگان او را بهعنوان روشنفکری نسبتاً ناتمام، پنهان در فضای «برج عاج» دانشگاه کمبریج، و نوشتن رسالههای کسلکننده و بینظیر دربارهی فلسفه اخلاق به تصویر میکشند. این تصویر نادرست است و بیشتر بازتابی از درک قرن بیستم از دوران ویکتوریا است تا واقعیت. هنری سیدگویک مرد حیاتی جذابی بود که این نشاط را به پیوستن به جنبش اصلاحات در کمبریج ترجمه کرد. او زندگی خود را در کمبریج از سن هفده سالگی تا زمان مرگش به عنوان یک اصلاح طلب فعال در آموزش دانشگاهی و انسانی کاملاً آگاه از صحنه دنیوی گذراند. Sidgwick با برخی از با نفوذترین مردان انگلستان مخلوط شد و با آنها ارتباط داشت. شوهر خواهرش، ادوارد بنسون، اسقف اعظم کانتربری شد و برادر همسرش، آرتور بالفور، ارل بالفور، یک سیاستمدار فعال بود که پس از مرگ هنری، نخست وزیر بریتانیا شد. هنری سیدگویک علاقه شدیدی به بسیاری از جنبه های زندگی، نقش کلیسا، سیاست، الهیات، پدیده های روانی و همچنین اصلاحات آکادمیک داشت. او هرگز در یک برج عاج گیر نکرد. او فردی صمیمی بود که حضورش هر اجتماع اجتماعی را تقویت میکرد، دانی محکم که وقتی پزشکش به او دستور میداد ورزش بیشتری کند، روزانه در خیابانهای کمبریج میدوید و لباسش در باد میچرخید: مردی که بهطور خاص فاقد غرور بود. او نه به دنبال شناخت بود و نه انتظار آن را داشت و اگرچه از نظر برخی به عنوان نویسنده مهم ترین سهم یک انگلیسی در فلسفه اخلاق، او شناخته شده نیست. او به خاطر تلاشهایش که عمدتاً موفقیتآمیز بود، برای اصلاح آموزش در کمبریج به رسمیت شناخته نشد. هدف این پایان نامه روشن کردن شخصیت و دستاوردهای اصلاحی این مرد روشنفکر و عادل است که بدون او کمبریج و آموزش عالی فقیرتر بودند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر اعمال قانون شریعت بر حقوق غیر مسلمانان در پرتو اصول بین المللی: مورد سودان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Siham Samir Awad
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : ایده بررسی موضوع پایان نامه با احیای اسلام به عنوان یک نظام حقوقی در تعدادی از دولت های ملت اسلامی به عنوان یک ادعا و بخشی از هویت آنها ترویج شده است. برخی این تحولات را با توجه به اصول بین المللی به عنوان تأثیر نامطلوب بر شهروندان غیرمسلمان در این کشورها می دانند. سودان، یک کشور چند مذهبی، اجرای قوانین شریعت را در سال 1983 اعلام کرد. این پایان نامه به تأثیر اعمال قوانین شریعت بر غیر مسلمانان در بافت تاریخی، سیاسی و حقوقی سودان می پردازد. این موضوع در پرتو اصول بین المللی بررسی می شود. برای این منظور، پایان نامه از روش شناسی تطبیقی استفاده می کند که مستلزم شناسایی زمینه های ناسازگاری بین قواعد شرعی حاکم بر موضوعات غیر مسلمان و هنجارهای بین المللی است. بنابراین، بررسی قوانین سودان مبتنی بر شریعت که بر غیر مسلمانان تأثیر می گذارد، انجام می شود
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"روانشناسی" عمل هیوم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John Joseph Bricke
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از کار معنادار تا کار خوب: بررسی مجدد بنیاد اخلاقی جهت گیری فراخوانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Garrett W. Potts
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : جهت گیری دعوت به کار نشان دهنده بذری است که در ادبیات «کار به عنوان فراخوان» به طور تصاعدی در حال رشد جوانه زده است. اولین بار توسط رابرت بلا، ریچارد مدسن، ویلیام سالیوان، آن سویدلر و استیون تیپتون در عادات قلب در دهه 1980 بیان شد. تحلیل انتقادی زیر از ادبیات «کار به مثابه فراخوان»، و بهطور خاصتر از بنیان اخلاقی جهتگیری فراخوان، برای دو مخاطب خاص در نظر گرفته شده است. مخاطب اول به طور گسترده شامل یک گروه بین رشته ای از محققانی است که در زمینه اخلاق تجاری، مدیریت، روانشناسی سازمانی، و روانشناسی حرفه ای و سایر زمینه های تحصیلی کار می کنند. در میان علاقه فزاینده این محققان به ایده "کار به عنوان یک فراخوان"، ساختار تشریحی تحقیقات آنها به طور قابل توجهی مشابه است. تصورات آنها از "کار به عنوان یک فراخوان" تاکید می کند که کار باید احساس عمیقی از رضایت شخصی را برای افراد فراهم کند. به ویژه، آنها پیشنهاد می کنند که کار باید یک منبع درمانی از معنای فردی باشد. برای اطمینان از این معنا، آنها تمرکز آشکاری بر خود و تأکید بر پیگیری بدون محدودیت ترجیحات شخصی دارند. در بیشتر موارد، محققان در ادبیات «کار به عنوان یک فراخوان» تمایل دارند مفاهیم «کار معنادار» را ارائه دهند که از ملاحظات اخلاقی در مورد «کار خوب» جدا است. در حالی که این گروه وسیع از محققان در تحقیقات خود در مورد «کار به عنوان یک فراخوان» به وفور به جهت گیری فراخوانی اشاره می کنند، سوء تفاهم عمیقی در ادبیات وجود دارد تا جایی که مفاهیم «کار معنادار» از مفاهیم «کار خوب» جدا شده است. به این مخاطب گستردهتر، در اینجا نشان میدهم که آنها متوجه نیستند که ادبیات علمی آنها در مورد «کار بهعنوان یک فراخوان» تا چه اندازه با پایههای اخلاقی جهتگیری دعوت بلا و دیگران مخالف است. یعنی، من استدلال میکنم که اگر Bellah و همکاران، تعبیر فراخوانی بهعنوان جهتگیری به کار را در ادبیات وجود نخواهد داشت. ابتدا جهت گیری فراخوانی را به عنوان حائلی در برابر تعقیب غیرقانونی ترجیحات شخصی بیان نکرده بود. بنابراین، من ادعا میکنم که این گروه وسیعتر از محققان یا باید مفهوم «کار بهعنوان یک فراخوان» را کنار بگذارند یا با چارچوب فضیلت مناسبی که زیربنای جهتگیری فراخوانی است، درگیر شوند. با این حال، من گمان میکنم که تعدادی از این محققین در پذیرش چارچوب فضیلتی که بهطور جدایی ناپذیری با جهتگیری دعوت مرتبط است، مردد باشند. به همین دلیل، بسیاری از کارهای بعد از فصل 2 به مخاطبان محدودتری از اخلاقشناسان مک اینتایر اختصاص داده شده است. همچنین به چند محقق از گروه گستردهتر «کار به عنوان فراخوان» اختصاص داده شده است که من به آنها اعتماد دارم که نمیخواهند بهصورت تصادفی به زبان فردگرایی که در ادبیات نفوذ میکند، پس از افشای نقاب آن باقی بمانند. شاید با گذشت زمان، آنها حتی به اخلاقیات تجاری مک اینتایر تبدیل شوند. در واقع، چارچوب اخلاقی مناسبی که زیربنای ادبیات «کار بهعنوان یک فراخوان» است، بهطور فعال توسط گروه محدودتری از اخلاقشناسان مکاینتایری، که همگی مخاطبان اصلی من را برای تحقیق در اینجا نمایندگی میکنند، کار میکند. برای جامعه مک اینتایر، من امیدوارم که نه تنها فهرست کاملی از گرایشها در ادبیات «کار بهعنوان فراخوان» که باید در برابر آنها مقاومت کرد، ارائه کنم، بلکه تصویری از تمام راههایی که جهتگیری کلام بلا و همکاران به طور کامل انجام میشود، ارائه دهم. با فلسفه اخلاقی مک اینتایر - به ویژه نظریه او در مورد فضایل و کالاهای مشترکی که فضایل حفظ می کنند، پیوند خورده است. جهت گیری فراخوانی بلا و همکاران بر چشم انداز «کار خوب» استوار است، و این دیدگاه «کار خوب» متکی بر روایت مک اینتایری از فضایل است که به سمت دستیابی به سه نوع متمایز از کالاهای مشترک هدایت می شود: ) اهداف خوب و ارزشمند شیوه های محل کار، (ب) کالاهای زندگی فردی، و (ج) کالاهای جوامع - یا، به طور گسترده تر، منافع یک جامعه خوب. علاوه بر این، به جامعه مک اینتایر نشان داده میشود که دیدگاههای «کار خوب» که با جهتگیری فراخوان تداوم مییابد، با چشماندازی ظریف از همکاری کثرتگرایانه همراه است که مک اینتایر و بلا و همکاران. اشتراک گذاری. (من پیش بینی می کنم که این برای بسیاری از خوانندگانی که با توصیف معمول و گمراه کننده مک اینتایر به عنوان یک فرقه گرا آشنا هستند شگفت آور باشد). بلا و همکاران و همچنین دیدگاه مک اینتایر از کثرت گرایی برای تحقیق در مورد جهت گیری فراخوانی اهمیت دارد، زیرا این ارقام نشان می دهد که افراد در محل کار مدرن متاخر از سنت های دینی و انسانی متعددی مطلع شده اند، که همه آنها به طرق مختلف معنای نهایی و خوبی را نشان می دهند. شناخته شود. بینشهای مذهبی و انسانی متمایز از معنای غایی در واقع بر خوبی درک شده از دعوت فرد تأثیر میگذارد. از این رو، ما باید به ماهیت چند معنایی و چندوجهی حسابداری برای خوبی یک دعوت خاص توجه کنیم (یعنی یک پزشک بودایی در سنت پزشکی غربی احتمالاً خوب را بیان می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
تعداد رکورد ها : 30255
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید