جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 317025
آيه ولايت
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
آيه ولايت به اين شرح است: «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ»1؛ «ولى و سرپرست شما تنها خداست و رسول او و كسانى كه ايمان آورده،<BR/>نماز را به پا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اومانيسم
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اومانيسم(1)
1- كليات
اصطلاح اومانيسم (2) را در فارسى با واژه‏هايى مانند انسان‏گرايى، انسان‏مدارى، مكتب اصالت انسان و انسان دوستى معادل قرار مى‏دهند. اومانيسم در معناى رايج آن، نگرش يا فلسفه‏اى است كه با نهادن انسان در مركز تاملات خود، اصالت بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
گنهكار و عدل خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1ـ كي گفته كه خدا مي داند يك انسان به جهنّم مي رود؟ چنين چيزي در علم خدا وجود ندارد. آنچه در علم خداست اين است كه « فلاني مختار است كه به جهنّم برود يا به بهشت يا به فوق بهشت ؛ و من مي دانم كه او با اختيار خود جهنّم خواهد رفت». لذا اينكه كسي قيد اختي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اراده خداوند و انحراف  گناه کاران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
- خداوند متعال هرگز شيطان يا كسي ديگري را مأمور گمراه نمودن انسانها قرار نداده است. او ماموراني براي هدايت دارد اما براي گمراهي هرگز , هر چند شيطان با محدوديتهايي در اين امر آزاديهايي يافته است. از آيه 21 سوره سباء نيز نه تنها چنين مطلبي استفاده نمي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
نحوه ی شناخت خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
راه هاى پيش روى بشر براى خداشناسى، سه قسم است:الف. راه دل يا فطرت؛ يعنى، هر انسانى به مقتضاى آفرينش و ساختمان اصلى روح خود، خدا را مى شناسد؛ بدون اينكه نياز به اكتساب و تحصيل علوم مقدماتى داشته باشد. منظور از فطرت، عقل نيست؛ بلكه مقص بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اختيار انسان و علم خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اين چهار پرسش از اساسى‏ترين پرسش‏ها درباره اختيار انسان است. نخست به مسئله «تقدير» خدا و نسبت آن با اختيار انسان مى‏پردازيم. تقدير داراى دو معنا و دو نوع است:
1. تقدير علمى؛ يعنى، سنجش و اندازه‏گيرى يا اندازه شناسى. و مقصود اين است كه او مى‏داند بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اهدای عضو وگناه به واسطه اعضا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

کسی که مرده اساساً کاری نمی تواند بکند تا به حسابش نوشته شود. عضو مرده را دیگران به کسی می دهند نه خود او. بلی اگر کسی قبل از مرگ وصیّت کند که عضوش را به فلانی بدهند و نیّتش این باشد که زنده بماند تا گناه کند ، در گناه او شریک است. امّا اگر چنین بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
دلايل تحريف‏ ناپذيرى قرآن‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
به‏ طور كلى در رابطه با تحريف ناپذيرى قرآن، دلايل متعددى اقامه شده است كه از جمله آنها «گواهى تاريخ» است. پژوهش‏هاى تاريخى و مقايسه بين قرآن‏هاى موجود و قرآن‏هاى صدر اسلام، نشان مى‏دهد كه حتى يك كلمه از اين كتاب الهى، كم يا زياد نشده است.
اينجا ب بیشتر ...
تحدّى و هماوردى قرآن‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در اين باره بايد دانست؛ مسأله تحدى تنها در قالب الفاظ و زيبايى‏هاى شعر خلاصه نمى‏شود بلكه مى‏توان گفت: اساس اين تحدى در مورد حقايق جهان هستى و وقايع تاريخ پيامبران و دقايق هدايت انسان است كه قرآن آن را بيان نموده و در قالبى بى‏نظير ارائه نموده، قالبى بیشتر ...
قرآن و علوم بشرى‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
رطب و يابس در كتاب‏
خداى سبحان، قرآن كريم را «كتاب مبين» معرفى مى‏كند: قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبِينٌ «1».
و در جاى ديگر مى‏فرمايد: لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلَّا فِى كِتابٍ مُبِينٍ «2»؛ يعنى، هيچ تر و خشكى نيست، مگر آنكه د بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 317025