جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 317025
يكتاپرستى
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از ديدگاه قرآن، تا يك حدّ خاص بايد توحيد را پذيرفت تا يكتا پرستى بر آدمى صادق باشد، ولى از آن به بعد شرط لازم نيست؛ هر چند رسيدن به آنها و دريافت آنها، بسيار خوب و مطلوب است. حدى كه دريافت و درك آن براى يكتا پرست بودن ضرورى است، عبارت است از اينكه آد بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
علم الهی و هدف افرینش
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
فرجام بهشت يا دوزخ براي انسان از مقوله «شدني» هاست يعني ما بايد به اين دنيا بياييم تا بهشتي يا جهنمي «بشويم» و ظرف وجود ما با حضور در اين دنيا و طي مراحل علمي و عملي او گذر از فراز و نشيب ها شكل مي گيرد. بنابراين تا به دنيا نياييم پاداش و كيفر معنا پ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
ازدواج بهشتيان‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پيش از پاسخ دهى به پرسش شما، توجه به دو نكته ضرورى است:
يكم. عالم دنيا و عالم آخرت، دو عالم از عوالم هستى بوده و هر يك آثار ويژه خود را دارند. به همين جهت است كه براساس آيات و روايات، براى ورود روح و بدن به عالم قيامت، نياز به تحوّل اساسى است تا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
امامت در روايات‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
روايات شريف نبوى كه در كتب شيعه و اهل سنت فراوان نقل شده و نيز آنچه از امامان اهل بيت در اين زمينه رسيده فراوان است و آموزه‏هاى بسيارى در بردارد. از امورى كه در اين نصوص مورد اهتمام است اين است كه امامت با چنان جايگاه رفيعى در شأن هر كسى نتواند بود.< بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
در خصوص ارواح سرگردان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از اين كه اين مجموعه را امين و پاسخگوي سوالات خود قرار داده ايد صميمانه سپاسگزاريم. در پاسخ به اين پرسش چند نكته قابل توجه است :
1 . چيزي به نام روح سرگردان وجود ندارد و چنين روحي زاييده تخيل انسان است . 2. روح انسان بعد از مرگ وارد عالمي مجرّ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
هدف و غایت علم کلام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پاسخ:
اهداف و غایات علم کلام
اهداف علم کلام را در چهار محور می توان بررسی کرد:
الف:هدف علم کلام نسبت به خود متکلم: دو هدف برای آن گفته شده است؛ یکی هدف نظری که دست یافتن به معرفت تحقیقی و تفصیلی در اعتقادات دینی است؛ و دیگری هدف عملی یا ت بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
مرگ ارادى‏
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
مرگ به دو نوع طبيعى و ارادى تقسيم مى‏شود:
1. مرگ طبيعى همان تحوّل از نقصان به خروج، توجّه هر سافل به عالى و رجوع هر چيزى به اصل خودش است. براساس اين تقسيم و تعريف، مرگ طبيعى براى تمام موجودات- حتى ملائكه- نيز رخ خواهد داد؛ چرا كه همه موجودات، نشا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
حديث كاغذ و قلم
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:

1ـ این جمله که « انّ الرجل لیهجر ــ همانا این مرد هذیان می گوید» ، از زبان خلیفه ی دوم نقل شد ه، آنگاه که رسول الله (ص) در بستر بیماری بودند. رسول خدا ــ در حالی که اصحاب دور ایشان را گرفته بودند ــ فرمودند: کاغذ و قلمی بیاورید تا برای شما چیزی ب بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
ديدگاه اهل سنت در رابطه با آيه اولى‏الامر
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اهل سنت در تفسير آيه ياد شده گرفتار تشتت و اختلاف آراء گسترده‏اى شده‏اند. برخى از آنان اصل دلالت آيه بر ولايت معصوم را پذيرفته‏اند اما در مصداق‏شناسى مسأله آراء پراكنده و جمع‏ناپذيرى دارند كه به شرح زير است:
1. اولى‏الامر يعنى خلفاى راشدين،
2 بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
احكام عقلي در فقه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
تمام‌ ادیان‌ الهی‌ تا آنجا که‌ دچار تحریف‌ وتدلیس‌ نشده‌ باشند، مطابق‌ موازین‌ عقل‌ هستند. و نمی‌توان‌ دینی‌ را الهی‌ فرض‌ کرد اما با این‌ ودیعه‌ الهی‌ که‌ خداوند آن‌ را برای‌ تشخیص‌ و تمییز صحیح‌ از ناصحیح‌ و صلاح‌ از فساد، در طبیعت‌ آدمی قرار داده‌ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 317025