جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
درک کودک: کاوش در مبانی آموزشی در کلیسای کاتولیک روم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Erica L. Saccucci
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کودکان اعضای مهم جامعه هستند. عضویت آنها به عنوان شرکت کنندگان در بشریت گاه در طول تاریخ گم شده است. کودکان نوع خاصی از وابستگی در روابط با بزرگسالان اطراف خود دارند. این بدان معناست که بزرگسالان باید کودکان را از دید دیگری درک کنند. از دیدگاه کودک در اخلاق اجتماعی کاتولیک رومی، کودکان همیشه تحت اقتدار والدین خود شناخته می شوند. به ندرت کودکان را به گونه ای درک می کنند که به آنها در ذهنیت شان وقار می بخشد. این اثر مروری تاریخی بر اخلاق الهیات کودک در کلیسای کاتولیک روم از هر دو دیدگاه آکادمیک و شبانی ارائه می دهد. چگونه این دیدگاه ها پایه و اساس درک کاتولیک رومی از کودک امروزی را فراهم می کنند؟ روشهای آموزشی دورههای روشنگری و رمانتیک چگونه میتواند به اطلاعرسانی کلاسهای درس معاصر کمک کند؟ در نهایت، چگونه کلیسای کاتولیک روم می تواند پاسخی مسئولانه به نیازهای کودک در جامعه امروزی داشته باشد، چه در کلاس درس دین باشد یا از حقوق اولیه انسانی کودکان حمایت کند؟
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خدا در کنار ماست، امروز: الهیات زیسته در جنبش حقوق مدنی آمریکا، گرجستان، 1942-1976
نویسنده:
Ansley Lillian Quiros
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه، «خدا در کنار ماست، امروز»: الهیات زیسته در جنبش حقوق مدنی در آمریکا، جورجیا، 1942-1976، عناصر الهیاتی را که در کشمکش بر سر حقوق مدنی در جنوب آمریکا گنجانده شده است، بررسی می کند. جنوبیها چه در پناهگاههای سنتی فرقههای اصلی پروتستان سفیدپوست، چه در جلسات تودهای در کلیساهای سیاهپوست، چه در بیان مسیحیت نژادپرستی، مقاومت کردند، تغییرات نژادی را در سنتهای الهیات مختلف دنبال کردند و زیر سوال بردند. در بررسی جنوب پس از جنگ جهانی دوم، من استدلال میکنم که برخی از گونههای مذهبی هم به قدرت الهیات جنبش حقوق مدنی و هم به مخالفت سرسختی که با آن مواجه شد کمک کردند. کشف این عناصر الهیاتی نه تنها اشتیاق و خشونتی را که در جریان درگیری حقوق مدنی در دهه 1960 احساس می شد، روشن می کند، بلکه بینشی را در مورد ظهور راست مذهبی و رابطه آزاردهنده مستمر بین نژاد و مذهب ارائه می دهد. این پایان نامه با به کارگیری مفهوم الهیات زنده در مبارزه حقوق مدنی در آمریکوس، جورجیا، بررسی می کند که چگونه گروه های مختلف در جنبش حقوق مدنی می توانند ادعا کنند که خدا در کنار آنها بوده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از بی میلی تا جشن: بیماری و شفا در کلیسای محلی و جامعه مورتون [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lesley Anne Bailey
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایاننامه با استفاده از روششناسی اقدام پژوهی مشارکتی و رویکرد الهیات رهایی بخش، بر روانشناسی بیاشتهایی، بینش اشعیا 58: 1-12 و محیط اجتماعی-مذهبی آن، زمینههای متنی کلیسای پریش و جامعه مورتون تکیه میکند. برای ایجاد بینش جدید در مورد تجزیه و بازسازی جامعه. آنچه را که «الهیات تشخیصی» مینامد ابداع میکند تا به درک نیروهای پیچیدهای که بر جوامع و افراد عمل میکنند کمک کند. با توسعه از یک تفسیر مردمی، علائم و نشانههای خرابی و ترمیم به وضوح مشخص میشوند، همیشه با نگاهی به جشن، با علم به اینکه هرگز نمیتوان به ترمیم کامل دست یافت. فرض بر این است که این کار برای سایر جوامع مذهبی ارزشمند خواهد بود و این روش می تواند در موقعیت های دیگر نیز به کار رود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی امکان انتقال الهیات و عمل از آناباپتیستهای قاره ای به اولین کواکرها
نویسنده:
Stephen Wright
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایاننامه این فرضیه را بررسی میکند که با توجه به برخی شباهتها در الهیات و عمل، کواکرهای اولیه یا پیش کواکرها قبل از اولین سفر مستند خود به هلند در سال 1655، آگاهی یا تماس مستقیم با آناباپتیستهای قارهای داشتند. از این تحقیق می توان به موارد زیر اشاره کرد: هیچ مدرکی دال بر تماس بین کواکرهای اولیه و آناباپتیست های قاره ای قبل از سال 1655 وجود ندارد. شواهدی مبنی بر تماس زیادی بین کویکرهای اولیه و جماعت باپتیست انگلیسی در انگلستان وجود دارد، اما در مورد الهیات آن گروه های باپتیست تردید وجود دارد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اولین بازدیدکنندگان کویکر هلند از گروه های آناباپتیست هلندی اطلاع قبلی داشته اند وجود ندارد. شباهت های ادعایی بین نوشته های جورج فاکس، رهبر کوئکرها و جیکوب بومه، تصادفی است. و این احتمال وجود دارد که «عمو جمعآوری» فاکس آنطور که قبلاً پیشنهاد شده بود، یک باپتیست ژنرال نبوده باشد. یافته های فرعی این تحقیق عبارتند از: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مادر فاکس «از ذخایر شهدا» بوده است وجود ندارد. مارگارت فل با شهید ماریان آن اسکیو فامیلی نداشت. فاکس به طور مثبت برخی از الهیات خود را از کشیش محله خود ناتانیال استفنز به دست آورد. «پسرهای کشیش» یا ویلیام بویز، سرپرست دائمی در گواتلند، یا راجر یا توماس بویز از لاکتون بودند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
Save translation "ارتدوکس رادیکال" و بحث در مورد مبانی حمایت قانونی از آزادی مذهبی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Joel Thomas Harrison
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی منطق آزادی مذهبی در انگلستان و ولز می پردازد. در حال حاضر، ادبیات آزادی مذهبی انگلستان، بازجویی پایدار بسیار کمی از این موضوع را نشان میدهد. نویسندگان احتمالاً تصور می کنند که آزادی مذهبی، به ویژه، نوعی استقلال شخصی است. این توضیح نمی دهد که چرا باید به آزادی مذهبی اهمیت دهیم و خصوصی سازی دین، جدایی آن از سیاست یا زندگی عمومی را عمیق تر می کند. این تز با اقتباس از حساسیت الهیاتی که به عنوان ارتدوکس رادیکال (RO) شناخته می شود، مفروضات کنونی را مورد انتقاد قرار می دهد و استدلال می کند که گفتمان آزادی دینی باید دوباره تجسم شود. مقدمه و فصل اول به بررسی مشکلات جاری پیش روی گفتمان آزادی مذهبی و نقشه های منطقی ارائه شده توسط نویسندگان برجسته می پردازد. فصل دوم استدلال میکند که مشکل اصلی این است که گفتمان کنونی با روایت سکولاریزاسیون شکل میگیرد: تمایز حوزههای دینی و سکولار. فصل سوم به استدلال RO مربوط میشود که این تمایز مبتنی بر سه موضوع است که همگی دارای مؤلفههای الهیاتی هستند: ظهور نظم سکولار به عنوان حمایت از حقوق فردی. اختراع دین خصوصی در مدرنیته; و تغییر معاصر به «اصالت» یا تجارب پراکنده فردی به عنوان نشانه دین. فصل چهارم مدعی است که این سه مضمون در گفتمان آزادی دینی و فقه منعکس شده است و ما را با این پرسش مواجه می کند که چرا آزادی دینی اهمیت دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از «مقدس» تا «سکولار»؟: آینده هرمنوتیکی دین در اندیشه جیانی واتیمو و چارلز تیلور [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Rogi Thomas
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با عنوان «از «مقدس» تا «سکولار»؟ آینده هرمنوتیکی دین در اندیشه جیانی واتیمو و چارلز تیلور» با هدف تحلیل ساختارشکنانه دین و سکولاریسم به منظور بررسی مفاهیم پست مدرن و پساسکولار آن است. این نشان میدهد که فلسفههای دین و سکولاریسم واتیمو و تیلور، نمونهای از ویژگیهای کلیدی یکی از ویژگیهای تعیینکننده جهان پست مدرن هستند. بحث آنها در مورد «حساسیت مذهبی و فرهنگی نوظهور» متضمن تأیید مجدد دین پسا مدرن، پست سکولار و هرمنوتیکی است. فلسفه واتیمو بهعنوان برخاسته از اصل «اندیشه ضعیف» خود ارائه میشود که خود یک اصل عرفیکننده است. در مقابل، تامل تیلور در مورد بنیاد سکولاریسم در چهار بخش ارائه میشود: 1) رویکرد تاریخی به مفهوم سکولاریسم، 2) تلاش او برای غلبه بر معرفتشناسی و پیامدهای آن برای درک سکولاریسم، 3) ارزیابی مجدد از سکولاریسم. منابع فلسفی او از سکولاریته، و 4) توسعه مفهوم سکولاریته قابل مقایسه با پذیرش مفهوم غیر مذهبی از دین. این تز مستلزم یک تبادل تطبیقی و گفت و گوی بین واتیمو و تیلور در مورد درک آنها از تعامل پساسکولار با دین است. این تز پیشنهاد میکند که تعامل گفتوگوی آنها با سکولاریسم و دین بیان میکند: 1) فرآیندی از ارزیابی مجدد انعکاسی هرمنوتیکی، 2) راهی برای ارزیابی مجدد استعلایی، و 3) یک مفهوم غیر متافیزیکی دوباره کار شده از متعالی. علاوه بر این، این تز نشان می دهد که گفتمان دیالکتیکی آنها در مورد دین از ماهیت پایان ناپذیر دین و ظرفیت آن برای بیش از خودش بهره برداری می کند. من استدلال خواهم کرد که نتیجه فلسفی ساختارشکنی هرمنوتیکی آنها از هر دو دین و سکولاریسم مدرن (این دو کاملاً متحد هستند) به عنوان: 1) توسعه یک برداشت غیر دینی از دین، 2) یک دین بازیابی شده از وجود برای- ارائه خواهد شد. دیگری، 3) تقدم انفاق بر حقیقت، و 4) درک انتقال از مقدس به سکولار به عنوان یک فرآیند هرمنوتیکی "خروج" و "یک گذار". این تز یک ساختارشکنی هرمنوتیکی از «بازگشت دین» ارائه میکند. با انجام این کار، هم جنبه هایی از یک سنت فلسفی و هرمنوتیکی جاری را درگیر می کند و هم آن را آشکار می کند. گرچه این تز اساساً در سنت فکری قارهای قرار دارد، اما به پاسخگویی به بیان دوگانگیهای سکولار و دینی در سنتهای دیگر نیز توجه دارد تا به بازاندیشی دین و مشکلات سکولاریته در طیف گستردهای از افقهای فلسفی قوت بخشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق نوظهور عقیدتی: قرائت نیومن با آگوستین و نظریه اطلاعات معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jeffrey John Campbell
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه اطلاعات
,
پایان نامه انگلیسی
,
تئوری اطلاعات
,
نظریه معاصر اطلاعات
,
اخلاق نوظهور اعتقادی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این مقاله آغاز فرآیند پیکربندی مجدد مقوله اعتقادی و یکپارچهسازی یکپارچگی اعتقادات اخلاقی برای انجام دادن است. ” به عنوان بعد جدا نشدنی این مقوله. بیشتر نوشتههای علمی در مورد توسعه اعتقادی در پی روشنگری با تمرکز بر معرفتشناسی صورت گرفته است، و دکترین به عنوان «ارجاع» به یک «res» شبه متافیزیکی در نظر گرفته میشود. من تلاش میکنم استعارههای هدایتکننده توسعه عقیدتی را با هدف دور کردن بحثها از تأکید بیش از حد بر معرفتشناسی و مفاهیم «استحکام یافته» دکترین «بهروزرسانی» کنم. تئوری اطلاعات، با ویژگی منحصر به فرد خود «تغییرپذیری ناملموس»، این امکان را فراهم می کند. از آنجایی که تقریباً تمام مباحث مربوط به توسعه عقیدتی از زمانی که نیومن جنبه های مختلف مانند رشد ارگانیک یا بیولوژیکی را پذیرفته است، طبیعی است که به ایده های معاصر تر از تکامل بیولوژیکی متوسل شویم. امروزه، تحقیقات جدید در زمینههای زیستشناسی سیستمها به جریانهای اطلاعات و «تکامل قوانین» تحت تأثیر محیطزیست به عنوان ویژگیهای تعریفکننده علوم زیستی اشاره میکنند. من پیشنهاد میکنم که این «تکامل قوانین» ممکن است اصلاحی مفید برای «نظریه قاعده» دکترین لیندبک باشد. درک توسعه عقیدتی بر حسب جریان اطلاعات، نحوه ظهور معضلات اخلاقی غیرمنتظره را در طول زمان توصیف می کند. با توسل به آموزههای آگوستین، که در آن بازی بیپایان دلالت که هم در جهان و هم در کتاب مقدس مشاهده میشود، تنها با کلید هرمنوتیکی غیرقابل کنترل کاریتاس محدود میشود، پیشنهاد میکنم که مفهوم گستردهای از کاریتاس بهعنوان یک اخلاق نوظهور اعتقادی میتواند نردهای برای این نوع ایجاد کند
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه امر مقدس: دین و پست سکولاریسم در اثر اخیر یورگن هابرماس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dafydd Huw Rees
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
زبان دینی
,
یورگن هابرماس
,
پست سکولاریسم
,
مفاهیم دینی
,
نظریه سیاسی
,
پساسکولاریسم
,
اندیشه هابر ماس
,
پایان نامه انگلیسی
,
تفکر پسامتافیزیکی
,
چرخش پساسکولار
,
فلسفه هابرماس
,
پارادایم فلسفی هابرماس
,
تفکر پسامتافیزیکی هابرماس
,
مدل دموکراسی مشورتی پساسکولار
,
زبان شناسی امر مقدس
,
جایگاه دین در نوشته های هابرماس درباره نظریه اجتماعی
,
گذار از جوامع سنتی به جوامع مدرن
,
مسئله انسانشناسی
,
اصطلاحات پسا متافیزیکی
,
روش ترجمه مقدس به سکولار
,
ترجمه مقدس به سکولار
,
ترجمه امر مقدس
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه «چرخش پساسکولار» را که توسط فلسفه یورگن هابرماس از سال 2001، با تمرکز ویژه بر نظریه سیاسی او اتخاذ شده، بررسی می کند. این استدلال می کند که چرخش پساسکولار اساساً ناشی از محدودیت های پارادایم فلسفی هابرماس در تفکر پسامتافیزیکی بود. سپس مدل او از دموکراسی مشورتی پساسکولار را تحلیل میکند و استدلال میکند که این مدل باید به دلیل تکیه بر رویه غیرقابل اجرا ترجمه مقدس به سکولار رد شود. پایان نامه به سه بخش تقسیم می شود. بخش 1 تحلیلی از جایگاه دین در نوشته های هابرماس درباره نظریه اجتماعی از دهه 1970 و 1980 است. شرح اصلی او از زبان دینی و «زبانسازی امر مقدس» را که با گذار از جوامع سنتی به جوامع مدرن همراه است، تشریح میکند. بخش دوم بر پارادایم تفکر پسا متافیزیکی هابرماس تمرکز دارد و نشان میدهد که این پارادایم شرایطی را برای متفکران پسامتافیزیکی ایجاد میکند تا مفاهیم دینی را مناسب کنند. همچنین استدلال میکند که ناتوانی هابرماس در پرداختن به «مشکل انسانشناسی» در اصطلاحات پسا متافیزیکی منجر به چرخش او به پست سکولاریسم شد. بخش 3 به بررسی مدل دموکراسی مشورتی پساسکولار می پردازد که هابرماس از سال 2001 برای آن استدلال کرده است. با استناد به گزارش های زبان دینی از قسمت 1 و تخصیص از قسمت 2، به این نتیجه می رسد که روش ترجمه مقدس به سکولار که مدل بر اساس آن relies قابل اجرا نیست
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه روایتپردازی: نقش ابهام در زیباییشناسی دینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin John Peters
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پروژه "زیبایی شناسی مذهبی ابداع شده" S. Brent Plate را از طریق گفتگو با نظریه ابهام اومبرتو اکو گسترش می دهد. این فضایی را بیان میکند که ابهام در حوزه زیباییشناسی دینی باز میشود، وقتی به عنوان یک نظریه حدی یا میان رشتهای در نظر گرفته شود که نه به نقاط آغاز زیباییشناسی استعلایی امتیاز میدهد و نه به «نئو آرشهای» نظریههای مادیت. این کتاب به شیوههای جدید مطالعه و توصیف جهانهای دینی اشاره میکند و در عین حال مرزهای متخلخل بین روایت و نظریه را نیز نشان میدهد. این استدلال میکند که زیباییشناسی دینی که ریشه در ابهام دارد، هم بر موقت بودن معرفت و هم بر روایت واقعیت تأکید میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونگی تفسیر سنت باسیل و اوریگن از سفر پیدایش 1 در پرتو کیهان شناسی فلسفی
نویسنده:
Adam David Rasmussen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در کلیسای اولیه، تفسیر پیدایش 1 محلی برای تعامل بین فلسفه طبیعی و الهیات بود. سنت باسیل (متوفی 379) با تکیه بر اندیشه و آثار اوریژن (متوفی 253/54)، معتقد است که مسیحیان باید از دانش سکولار (paideia) از جمله کیهانشناسی فلسفی در خدمت تبیین کتاب مقدس و مسیحیت استفاده کنند. دکترین. با این حال، گاهی اوقات فلسفه طبیعی و کتاب مقدس در تضاد هستند. در این پایان نامه من سه مورد خاص از تضاد ظاهری بین فلسفه طبیعی و کتاب مقدس را بررسی می کنم که اوریگن و ریحان هر دو در تفاسیر خود از پیدایش 1 با آن مواجه می شوند: ماهیت ماده (پیدایش 1:2b)، آب فوق آسمانی (پیدایش 1:6). -7) و طالع بینی (پیدایش 1:14b). هدف از این بررسی ایجاد یک چارچوب هرمنوتیکی است که از طریق آن بتوان به چنین مسائلی نزدیک شد. من چنین چارچوبی را در استعاره معروف اوریگن، که باسیل آن را پذیرفته است، از فلسفه به عنوان کنیز الهیات میبینم. در رویارویی با هر سه تعارض ظاهری، هر دو از آثار فیلسوفان استفاده میکنند، حتی زمانی که به برخی مفاهیم فلسفی، مانند تصورات ناخلق، ماده ابدی یا تقدیرگرایی نجومی حمله میکنند. . از یک سو، فلسفه تابع الهیات است و به این ترتیب باید تسلیم آموزه های آن شود. از سوی دیگر، فلسفه، به عنوان کنیز، برای الهیات نیز مفید است، بنابراین نباید عقاید آن را از روی دست رد کرد. اگرچه هر دو نویسنده از فلسفه استفاده می کنند، اما در حدود آن اختلاف نظر دارند و در این میان تنش بین فلسفه به عنوان یاور و فلسفه به عنوان تابع آشکار می شود. از نظر اوریگن، توانایی فلسفه برای قضاوت در مورد عقلانی بودن و نبودن آن، به مفسر کتاب مقدس با رد تفسیرهای غیرمنطقی کمک می کند. باسیل به این دلیل اوریگن را مورد انتقاد قرار می دهد و از تفسیر تحت اللفظی پیدایش در برابر مخالفت های فلسفی دفاع می کند تا برتری الهیات را بر فلسفه حفظ کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید