چکیده :
ترجمه ماشینی :
فلسفه اخلاق، و بهویژه اخلاق، در میان رشتههای مورد مناقشه در رنسانس بود، زیرا فیلسوفان، الهیدانان و دانشمندان ادبی همگی ادعای آن را داشتند، در حالی که قانون رو به گسترش منابع باعث شد که زمین زیر پای آنها تغییر کند.
در این مجلد، یازده متخصص برگرفته از ادبیات، تاریخ روشنفکری، فلسفه و مطالعات دینی به بررسی پیکربندی اخلاق و چگونگی تغییر آن در دوره از پترارک تا دکارت می پردازند.
آنها نشان میدهند که زمینههایی که اخلاق در آن مورد بررسی قرار گرفته، رویکردهای اتخاذ شده به آن، و نتایجی که به آن رسیده است، اخلاق رنسانس را به خودی خود به چیزی شایسته کاوش تبدیل میکند، آن هم با اخلاق قرون وسطایی و هم اخلاق مدرن اولیه.
توجه ویژه ای به توسعه مخاطبان جدید، تنظیمات، ژانرها (مقالات، گفت و گوها، کتاب های رایج، زندگی نامه، داستان کوتاه) و رسانه ها (به ویژه زبان عامیانه) در بحث های اخلاقی، و نیز تداوم با کاوش رسمی اخلاق است.
از طریق تفسیر اخلاق رنسانس بهعنوان محصولی بسیار التقاطی ظاهر میشود که بینشهای مسیحی را با سنتهای ارسطویی و افلاطونی ترکیب میکند و در عین حال به طور فزایندهای عناصری از رواقیگرایی و اپیکوریسم را در بر میگیرد.
این جلد برای دانشجویان و محققانی که مایلند دیدگاهی کلی در مورد چگونگی توسعه اخلاق در سراسر اروپا در واکنش به تغییرات فرهنگی، تاریخی و مذهبی بین سالهای 1350 و 1650 به دست آورند، مورد توجه ویژهای خواهد بود.
moral philosophy, and particularly ethics, was among the most contested disciplines in the renaissance, as philosophers, theologians, and literary scholars all laid claim to it, while an expanding canon of sources made the ground shift under their feet.
in this volume, eleven specialists drawn from literature, intellectual history, philosophy, and religious studies examine the configuration of ethics and how it changed in the period from petrarch to descartes.
they show that the contexts in which ethics was explored, the approaches taken to it, and the conclusions it reached make renaissance ethics something worthy of exploration in its own right, in distinction to both medieval and early modern ethics.
particular attention is given to the development of new audiences, settings, genres (essays, dialogues, commonplace books, biographies, short fiction), and mediums (especially the vernacular) in ethical discussions, as well as the continuities with the formal exploration of ethics through commentaries.
renaissance ethics emerges as a highly eclectic product, which combined christian insights with the aristotelian and platonic traditions while increasingly incorporating elements from stoicism and epicureanism.
this volume will be of particular interest to students and researchers who wish to gain an overall view of how ethics developed throughout europe in response to the cultural, historical, and religious changes between 1350 and 1650.
نویسنده :
Sabrina Ebbersmeyer , David A Lines
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=DF4824F28D7D097339D62648ACB6A560
شابک (isbn):
9782503525242
توضیحات فیزیکی اثر :
364 صفحه .
فهرست مندرجات:
Table of contents :
Contents
Illustration
Preface
Introduction
Part I Contexts
Sources For Ethics In The Renaissance: The Expanding Canon
From Schools To Courts: Renaissance Ethics In Context
Renaissance Ethics And The European Reformations
Part II. Approaches and Genres
The Method Of Moral Philosophy In Renaissance Humanism
Renaissance Readings Of The
Morals Stored And Ready For Use
Informal Ethics In The Renaissance
Biography As A Genre Of Moral Philosophy
Part III. Themes
Happiness
Passions For This Life
Virtue Of The Prince, Virtue Of The Subject
Epilogue: After Renaissance Ethics
Index
Cursor Mundi