جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
آفرین , فریده (دانشیار، گروه پژوهش هنر، دانشکدۀ هنر، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 12
عنوان :
Image, Time, and Photography Based on Heidegger’s Kant and the Problem of Metaphysics
نویسنده:
سام غضنفری ، فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 72 تا 89
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هماهنگی قوا و ایدهها در امر زیبا و والا: مبنای ابعاد تربیتی نقد سوم کانت
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف مقاله این است که با روش توصیفی-تحلیلی با مبنا قراردادن هماهنگی و پرورش قوا و بحث ایده در امر زیبا و والا، ابعاد تربیتی نقد سوم کانت بررسی شود. طیف معانی و ابعاد تربیتی - بیلدونگی مرتبط با امر زیبا و والا، مانند پرورش قوا و روح، پرورش روح در معیت زیبای طبیعی و هنری، تکیه به غایت عقلانی و هماهنگی فاهمه-تخیل در امر زیبا، شکلگیری تصوری از کل در امر والای ریاضی و هماهنگی عقل-تخیل، تسلای خاطر و همدلی در چنین تجربهای، پرورش قوا بر مبنای هماهنگی در شدیدترین ناهماهنگی آنها در امر والای پویا، پرورش قوا در راستای پرورش استعدادهای طبیعی و اخلاقی ویژۀ نوع انسان در ارتباط غیرمستقیم و مستقیم با ایدهها، تربیت مقدماتی اخلاقی در راستای ایدئال اخلاقی در ارتباط با غایت انسان و آمادگی برای جامعهپذیری بر مبنای لذتی که میتوان در زیبا و در هماهنگیِ بازیافتۀ والا با دیگران برد، انضباط ذوق، حس مشترک به مثابۀ زمینۀ مقایسۀ احکام با یکدیگر و تصحیح خطاهای حکم زیبا و والا، نیز ارتقا و کمال قوای دخیل در امر زیبا و والا در مواجهههای مختلف، پیامدهای تربیتی امر زیبا و والا را در مسیر استعدادها و قوای نوع انسان پی میگیرد و وجه انسانشناختی نقد سوم را نشان میدهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 188 تا 222
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی خودآیینی استتیک در اندیشۀ الکساندر گوتلیب باومگارتن
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
اصل مقاله
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف مقاله این است که با روش توصیفیتحلیلی به این پرسش پاسخ دهد: آیا باومگارتن میتواند استتیک را به حوزهای خودآیین تبدیل کند؟ برای نشاندادن استقلال استتیک بهمعنی شناخت حسی، زیباشناسی و تجربۀ زیباشناختی در هنر از مفروضات، دادهها، استدلالها و مفاهیم سایر حوزهها بر مفهوم «کمال» تمرکز و رابطۀ استتیک با منطق و اخلاق بررسی شده است. او با منطقیدانستن صرفِ استتیک مخالف بود؛ اما آنرا غیرمنطقی نیز نمیدانست و معتقد بود «قانون» درونی و منطق خاص خود را دارد. مطالعه نشان میدهد قواعد عقلی چون اصل دلیل کافی و اصل امتناع تناقض حاکم بر امور انضمامی است. رویاروی امر تجربی انعطافناپذیری این اصول تعدیل میشوند. با تلاش باومگارتن در عقل جایی برای پذیرش قواعد زیباشناختی با درنظرگرفتن کارکرد منعطفتر قوانین عقلانی باز میشود. نزد وی در روش شهودی بازنماییهای حسی بهصورت نامتمایز اخلاقیاند. در روش نمادین بهواسطۀ ایدۀ زیباشناختی و استفاده از نمادها با حوزۀ اخلاق ارتباط برقرار میکنند. گرایش باومگارتن به فرقۀ پیتیستی، استتیک و دریافت حسی را راهی برای حصول بصیرت، تشخیص و تمایز نامعیّن خوب و بد سوق میدهد. در تجربۀ زیباشناختیِ شعر مفاهیم کمال، عظمت و ارجمندی به سایر حوزهها پهلو میزند؛ درنتیجه، باومگارتن، موفق به اجرای تمامعیار خودآیینی استتیک بهویژه در تمایز از حوزۀ اخلاق نمیشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 139 تا 156
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاخوردن ایدۀ تکوین دلوز در معانی بیلدونگ کانت: هماهنگی عمیق از دورترین فاصله
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
چگونه تکوین باعث میشود فراتر از زیباشناسی تأملی کانت، چرخشی به استتیک کنشگرانه دلوز صورت گیرد. چگونه مسیر انسانشناسی زیباشناسی کانت به سمت هستیشناسی هنرمند و اثر هنری در استتیک دلوزی جهت میگیرد.برای پاسخ به این پرسشها باید بررسی کرد که ایده تکوین دلوز با تأکید بر کدام قسمتها و چه نسبتهای نامتناهی از فحوای نقد سوم کانت شکل میگیرد و چه ایدههایی به وجود میآورد. تکوین چه تأثیری در گسترش معانی بیلدونگ در نقد سوم کانت دارد.شاکله بحث در نقد سوم کانت در باب امر زیبا، امر والا و هنر نبوغ بر محور ایدهها شکل میگیرد.برای بحث دلوز هم به همین ترتیب از طرح شکلگیری نسبتهای تفاوتمحور بر اساس ریتم به عنوان مبنای شکلگیری ایدهها سخن به میان میآید.این پژوهش به روش تحلیل محتوا توضیح میدهد روابط تفاوتمحور و ایدههای حاصل که از خوانش دلوز در برنگاه گشودن تناهی به نامتناهی در کنش هنرمند سر برمیآورند، چگونه به واسطه تکوین یعنی هماهنگی عمیق در دورترین فاصله، معانی بیلدونگ در نقد سوم کانت را افزایش و شدت میدهد.هماهنگی عمیق در دورترین فاصله یعنی به یاری دلوز میتوان از مضاعفشدن توان قوای عملکردا متفاوت موقع به همریختگی سلسله مراتب قوا و هماهنگی دوباره آنها بر اساس درجه توانشان دفاع کرد؛ از دادههای حسی به ایدهها رسید؛ براین مبنا که بُعد اشتدادی ماده حس بر اساس ریتم، سازنده ایدهها میشود، قاعده کنش هنرمند حین رویداد والا تا رسیدن به هماهنگی و زیبایی در اثر هنری بر اساس بعد ریتمیک و اشتدادی بهکار میافتد. اصطلاح بیلدونگ آلمانی با این معانی شدت بخشیده میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 273 تا 300
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه نظریه نبوغ کانت در نقد سوم بر اساس معانی اصطلاح بیلدونگ
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف پژوهش این است که با روش توصیفیتحلیلی به مطالعه ابعاد و معانی بیلدونگ در نظریه نبوغ کانت در نقد سوم بپردازد. در نبوغ بهمنزله موهبت طبیعی شخص تخیل آزاد میشود و فاهمه بدوا در هنرمند گسترش مییابد.از مطالعه این نتیجه حاصل شده که نبوغ بر اساس معانی بیلدونگ جنبههای زیر را دارد:1)فرم؛در فرم تأملی هنر زیبا،2)تصویر؛ هنر زیبا به منزله تصویر به واسطه ایده زیباشناختی بهمنزله میانجی معانی و ارزشهای فرهنگی،۳)صورتبخشی/شکلدهی؛ به هماهنگی تخیل-فاهمه و حس مشترک نابغه و توافق قوای تماشاگر در تطابق با توافق قوای نابغه با طبیعت،4)پرورش ِقوا، پرورش ذهن و روح در نابغه و فراخوانی نابغهای دیگر،۵)نقش آموزشیِ محصول نبوغ به لحاظ فن و سبک، پرورش قوا،6)تربیت؛ تربیت مقدماتی و اخلاقی تماشاگر برای قابلیت نوعی اخلاق عالیتر و برتر،7)آمادگی برای جامعهپذیری بر اساس حس مشترک در مسیر تکامل فرهنگ بر پایه هماهنگی توافقی (قوای فرد و افراد با هم). این پژوهش نشان میدهد مسئله خلق اثر هنری و نبوغ هنرمند نزد کانت ضمن تأکید بر سوبژکتیویسم در مسیر انسانشناسی او قرار میگیرد. درصورتی که وحدت فوق محسوس قوا را در ناخودآگاه به معنای لایبنیتسی قرار دهیم نبوغ کانتی با جهتگیری به فردیت بیانگرایانه، تفاوت فردی و تفردیابی رو به فلسفه آینده گشوده میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نگرش هایدگر در کتابِ «کانت و مسئله مابعدالطبیعه» به وجه زمانی تصاویر در دورهٔ پیشانقدی و نقدی کانت
نویسنده:
سید سام غضنفری ، فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدفِ پژوهش، بررسی ارتباط تصاویر با ادراک حسّی و شناخت از نظر کانت و تفسیر هایدگر از آن است. این تصاویر در حالی که وجه ذهنی و معرفتشناختی دارند، حین تفسیر هستیشناختی هایدگر با تأکید بر قوّهٔ تخیّل و کنشهای آن، به نحوی به کار میآیند که توجیهگر مواجههٔ دازاین با امکانهای جهان باشند. پرسش این است که چگونه تصاویر ذهنی در ادراک و شناخت کانت - با وساطت تخیّل - به روابط تصویری در اگزیستانس تبدیل میشوند. در این تحقیق، از روش توصیفی۔تحلیلی، برای شرح آرای کانت و خوانشِ هایدگر از آن، استفاده شده است. به نظر میرسد کتاب هایدگر (کانت و مسئله مابعدالطبیعه)، با تأکید بر ماهیت زمانی تصاویر و ارتباط با ترکیبِ تخیّل، نشاندهندهٔ پیوستگی میان دو دورهٔ پیشانقدی و نقدی کانت است. نتیجهٔ تحقیق نشان میدهد که تفسیر هایدگر از تصاویر کانتی، معرّف ماهیت تخیّل نهتنها به منزلهٔ یک قوه، بلکه به معنای وحدتبخش دو منبع اصلی شناخت (حساسیّت و فاهمه) هستند؛ این اشتراک از نظر ارتباطی زمانی مدِّ نظر قرار میگیرد. تفسیر هستیشناختیِ هایدگر نشان میدهد که تصاویر به معنای اجرای روابط تصویری (نگریستن به منزلهٔ چیزی یا چیزی دیگر) ماهیتی زمانی دارند و با ترکیبهای سوبژکتیوِ شناختْ متناظر هستند. بر این اساس، عملکرد تخیّل - از حیث ترکیبی آن تصویر- دارای حیث زمانیِ حال، گذشته و آینده است که مطابق با واژگانِ هایدگر، نظیر حیث زمانیِ دازاین در مواجهه با امکانهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 128
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح دلوز از رابطه امر واقعی و واقعیت برمبنای فعلهای تخیل در نقد اول و سوم کانت
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف مقاله حاضر روشنکردن رابطه امر واقعی و واقعیت در شرح دلوز بر مبنای فعلهای تخیل از نقد اول و سوم کانت است. این رابطه، از رهگذر فعلهای تخیل یعنی سنتز و شاکله در نقد اول و نیز تکوین در نقد سوم قابل توضیح است. مطابق خوانش دلوز، مولفة محوری در نقد اول کمیت اشتدادی، ریتم و شاکله است. او به جای کمیت امتدادی متوجه رابطه بین تغییرات بینهایت کوچک کمیتهای اشتدادی در خود ماده ادراک است. دلوز به واقعیت یعنی احساس بر مبنای کمیت اشتدادی زیر کمیت امتدادی و به ریتم در ادراک استتیکی به عنوان مبنای سنتز تکیه میکند. شاکله، قاعدهای است زمانی برای تولید مصداق مفهومی در تجربه. دلوز برایناساس، شکلگیری ایده یعنی امر واقعی را توضیح میدهد.تشریح امر والا، بههمریختن سنتز بازتولید و از دسترفتن معیار اندازهگیری، تنظیم هماهنگی آشوب بر اساس ریتم، حد تخیل و نیز تکوین ایدة عدمتناهی در قوه فوق محسوس به تعبیری همان شدت محض است که پویاییهای مکانی-زمانی، شدت و روابط دیفرانسیل هستنده را رقم میزند و بنیاد فعل وی را تعین میبخشد. دلوز با تأکید بر فعل دیگری از تخیل، یعنی تکوین ایدة عدمتناهی یا امرواقعی در موقعیتهای حدی، قادر میشود وجه معرفتشناختی تخیل را به هستیشناختی تغییر دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نگرش زیباییشناختی به موتیف اسلیمی در هنر اسلامی با توجه به زیبایی آزاد و پیوستۀ کانت
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
متن
نسخه PDF
چکیده :
کانت بهدقت یک انشعاب برای زیباییشناسی ذوقی در نظر گرفت که مستقل و خودمختار است و بهطور مستقیم از عرصۀ علاقههای نظری و عملی، حسی و از امر مطبوع و خیر متمایز است. او دو نوع زیبایی آزاد و وابسته را از هم متمایز کرد و بیان زیبایی وابسته در حکم زیباییشناختی را نمادی از مفاهیم اخلاقی در نظر گرفت. وجه نظر زیباییشناس هنگام بیان حکم محض ناظر به طرح و ترکیببندی صرف به شمار میآمد و حکم زیباییشناختی غیرمحض با دقت در مواد آزاد یا رنگها و صداها و اشکال ساخته میشد. در این صورت مفاهیم اخلاقی بهعنوانِ نمادی از زیبایی محض بهعنوانِ محمول حکم بیان میگردند. در نظر کانت، زیبایی فینفسۀ نقوش اسلیمی در زمرۀ اطلاق مفاهیم فاهمه و نیز شناخت نظری نبود؛ اما آیا طبقهبندی کانت از اسلیمی بهعنوانِ زیبایی آزاد، میتواند بستری مناسب برای دیگر رویکردها و نگرشها به هنر اسلامی فراهم آورد؟ خود واقعۀ زیبایی محض برآمده از هماهنگیِ پیشینبنیاد فاهمه و مخیله بهمنزلۀ بستری برای ورود به رویکردهای دیگر محسوب میشود؛ بهعلاوه پشتیبان و عمقدهنده به آرای افرادی محسوب میشود که خواهان برطرفکردن نقصانهای روششناختی مختلف سنتگرا، عرفانی و نمادین هستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خوانش دلوز از عملکردهای تخیل کانتی با توجه به سنتزهای سهگانهی تفاوت و تکرار
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
نمایه مقاله
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف مقاله حاضر شرحِ افعال و عملکردهای تخیل از وجه هستیشناختی در نظر دلوز با تکیه به آثار پیشنقدی و نقدی کانت است. مفروض اینکه عملکردهای تخیل، در تفکر دلوز از رهگذرِ قوه صورتبخش در تفکرپیشانقدی، فعالیت سنتز و شاکله در نقد اول و نیز تولید و تکوین در امر والا و سمبولیسم در نقدسوم وضوح مییابد. دلوز با یک سری تأکید، سنتزهای سهگانهی تفاوت و تکرار را بر شالودهی فعل و عملکردهای تخیل کانتی استوار میکند. در سنتزهای کانتی به کثرات در یک زمان و مکان نظم بخشیده میشود. شاکله به عنوان تعین زمانی، سنتزهایی را تحت سلطه فاهمه انجام میدهد و به دادههای حسی فرم میدهد. در دو وضعیت امر والا و نمادسازی، تخیل با فعل تولید و عملکرد تکوین با قوامبخشی به هماهنگی قوا میپردازد. سنتز زمانمند اول دلوز با تمرکز بر سنتز دریافت کانتی، متعلق به اکنون، عادت و مبتنی بر فعل انقباض است. در سنتز زمانمند دومِ دلوز، بهموازات امر والا و تکوین شاکلهی کانتی، گذشته ناب، در قالب طرح پرسشی که برهمزنندهی زنجیره متوالی اکنون است، تکوین مییابد. در سنتز سه مرحلهای سوم بعد از دو وقفه، فرم ناب زمان تکوین پیدا میکندکه با مراحل سمبولیسم و بنبست شاکلهی کانتی همخوان است. نتیجه اینکه سنتزهای زمانمند دلوزی در تفاوت و تکرار، مبتنی کنش، فعل و عمل تخیل کانتی در وضعیتهای مختلف است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل هایدگری از یافتحالهای دازاین در مواجهه با کوید 19
نویسنده:
فریده آفرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف مقاله این است که از نحوه طرح مفاهیم هایدگر در «هستی و زمان» برای شرح نسبتها، یافتحال و حالهای دازاین در مواجهه با کوید 19 استفاده کند. با روش تحلیلی-تطبیقی و رویکرد اگزیستانسیالیسم کاربردی در این مواجهه نسبتهایی چون علمی و پدیدارشناختی ضمن معرفی نسبتهای القایی سرمایهداری شرح داده شدهاند. ضمن مطالعه یافتحال و حال برساندهی آن، متوجه اهمیت در-جهان-هستن دازاین در پرتوی مفهوم بدنزیسته میشویم. یافتحال بهطور خلاصه احساس درونی نیست، بلکه در نسبتها و رابطهها شکل میگیرد و امکانهایی را پدیدار میکند. نسبتهای پدیدارشناختی، مواجهه با کوید 19، وجوه مختلف رویارویی، یافتحالها و در نتیجه حالهایی را در بدنزیسته بهوجود میآورد. ترس و اضطراب بسته به نوع مواجهه و رویارویی دو نوع یافتحال است که از حالت ضعیف به قوی حالهای متفاوتی را رقم میزند. دازاین در ترس، حالهایی چون فرار، بیتفاوتی، بیماریهراسی، ترسدائمی از کوید 19، دیگرترسی، دیگریهراسی، ترس از مرگ را تجربه میکند. اضطراب در حالت قرنطینه مطلق و نیز برای برخی افراد مبتلای بستری در بیمارستان، قریب به فوت روی میدهد. اضطراب حاکی از خنثیشدن همه امکانها و سربرآوردن پرسش از کیستی و چیستی دازاین است. نحوه زیستن اضطراب در قرنطینه مطلق یا مرگ تدریجی در بیمارستان، تجربه مرگ به معنای هایدگری، است. تحلیل یافتحالهای دازاین در این شرایط به روشنسازی عملکرد دازاین میانجامد که میتواند به بهبود اقدامات بشر در بحرانهای مربوط به حوزه بهداشت و سلامت منجر شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 247 تا 278
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 12
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید