جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور اعلام
>
لاک, جان (John Locke ، از فیلسوفان سده ۱۷ میلادی انگلستان، پدر لیبرالیسم کلاسیک، بانی لیبرالیسم فلسفی؛ از شارحان نظریه قرارداد اجتماعی؛ از پیروان مکتب تجربهگرایی؛ فیلسوف لیبرال), 1632 1704
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 189
عنوان :
دولت و دین در فلسفه حق هگل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Olga Navrátilová
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
ندارد
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف او از این رساله، دولت و دین در فلسفه حق هگل، بررسی موضوع دولت سکولار مدرن و رابطه آن با دین در فلسفه G.W.F. هگل است. پیش از پرداختن به این متفکر، دو مفهوم دیگر از رابطه دولت و دین، یعنی مفهوم توماس هابز و جان لاک، به اختصار معرفی می شود. این دو پیشینیان هگل در اندیشه سیاسی مدرن، هر دو پیش فرض های تجربی یکسانی دارند. آنها با این وجود به نتایج کاملاً متفاوتی در مورد امکان تساهل مذهبی و رابطه دولت و کلیسا می رسند. فلسفه سیاسی هگل نمایانگر دیدگاهی بدیل درباره ماهیت دولت سکولار و رابطه آن با دین به هر دوی این نمایندگان نظریه قرارداد اجتماعی دولت است. مسئله رابطه دولت و دین که در بخش اصلی این اثر مورد توجه قرار خواهد گرفت، با توجه به مفهوم آزادی هگل مورد بحث قرار خواهد گرفت. همین مفهوم است که هم پیوند متقابل و هم ضرورت تمایز بین این دو تجلی روح یعنی دین و دولت را نشان می دهد و تنشی را که بین آنها باقی می ماند توضیح می دهد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیات استعماری: جان لاک، ژان ژاک روسو، چارلز داروین و ظهور نظام جهانی استعماری-سرمایه داری، 1500-1900 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Zahir Yasser Kolia
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه من به بررسی رابطه بین سیاسی الهیات و زمانمندی در ساختار نظام جهانی استعماری-سرمایه داری از قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم می پردازد. نظامهای جهانی و رویکردهای پسااستعماری به گسترش استعماری اغلب پرسشهای الهیات را به ویژگی گفتمانی ایجاد تفاوت از طریق چارچوب دوتایی خود/دیگری به منظور توجیه اراده به قدرت، قلمرو و انباشت سرمایه کاهش دادهاند. پایان نامه من استدلال می کند که سنت معرفتی تئوسنتیکی قیاس پذیری و شباهت های ساختار یافته توسط صورت بندی های زمانی الهیاتی، نقش بزرگی در گسترش استعمار ایفا کرده است و می توان با به کارگیری مفهوم استعماری استعماری برای نشان دادن چگونگی شکل گیری الاهیات، اقتصاد سیاسی و فلسفه نقاط متکثر را بهتر درک کرد. اعلامیه برای تشکیل نظام جهانی استعماری-سرمایه داری. آنچه در این پروژه متمایز است این است که من نظریه سیستم های جهانی، نظریه پسااستعماری و دیدگاه های سیاسی الهیاتی را تحت یک رویکرد استعماری دور هم جمع می کنم تا اهمیت معرفت شناسی را در استقرار یک نظام سلسله مراتبی جهانی که دانش، کیهان شناسی و کیهان شناسی غربی را تولید و مکان یابی می کند، برجسته کنم. معنویت بر اشکال غیر غربی بنابراین، این پایاننامه خط سیری روششناختی را ترسیم میکند که از انباشت سرمایهداری، گسترش استعماری و تسخیر، تفسیر الهیاتی را به ماتریالیستی تبدیل نمیکند. در عوض، من به دنبال توصیف چگونگی آمیختگی سرمایه، استعمار و الهیات هستم، مذاکره و بیان آنها به شیوههای اغلب متناقض از طریق نوشتههای جان لاک، ژان ژاک روسو و چارلز داروین.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلاسیک گرایی، مسیحیت و شکاکیت آکادمیک سیسرونی از لاک تا هیوم، c.1660-c.1760 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tim Stuart-Buttle
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه کشف مجدد و توسعه یک سنت شکاکیت آکادمیک سیسرونی در فلسفه بریتانیا را بین حدود 1660-1760 بررسی می کند. این سنت را در کنار دو سنت دیگر، که اخیراً توسط محققان بازیابی شدهاند، در نظر میگیرد، که توسط معاصران برای ارائه دیدگاههای متضاد از انسان، خدا و خاستگاههای جامعه به رسمیت شناخته شدهاند: آگوستینی-اپیکوری و نئو رواقی. جان لاک، کانیرز میدلتون و دیوید هیوم را به عنوان چهره های برجسته در احیای سنت شکاکیت دانشگاهی معرفی می کند. این کتاب آثار آنها را در ارتباط با آثار آنتونی اشلی کوپر، ارل سوم شفتسبری، و برنارد ماندویل میداند، که نوشتههایشان به ترتیب سنتهای نئورواقیونی و آگوستینی-اپیکوری را به شیوههایی تأثیرگذار بازسازی کردند. این پنج فرد صریحاً خود را با این سنتهای فلسفی هلنیستی متأخر یکی میدانستند و به دنبال مخالفت و بازتعریف برآوردهای مرسوم از معنا و اهمیت آنها بودند. این تز این بحث را بازیابی می کند، که درک ما را از توسعه «علم انسان» در بریتانیا روشن می کند. سیسرو یک شخصیت مرکزی در تلاش لاک برای تبیین منشأ جامعه و اجماع اخلاقی مستقل از اقتدار سیاسی، علیه هابز بود. لاک نظریه پرداز جوامع مذهبی و مدنی بود. او توضیحی طبیعت گرایانه از انگیزه اخلاقی و جامعه پذیری ارائه کرد که به شدت از سیسرو استخراج شد و بر اهمیت توجه مردان به نظرات دیگران تأکید داشت. لاک این را در یک غایت شناسی الهی مسیحی تنظیم کرد. این برخورد مبتنی بر الهیات لاک با الزام اخلاقی و حمله او به فلسفه اخلاق رواقی بود که به تلاش شفتسبری برای اثبات رواقی گری انجامید. این با واکنش عمیقا اپیکوری ماندویل مواجه شد. پیامدهای سنتهای نئواپیکوری و نئو رواقی برای مسیحیت توسط میدلتون مورد بررسی قرار گرفت، او استدلال کرد که تنها شک و تردید آکادمیک با باور مسیحیت سازگار است. هیوم رابطه بین اخلاق و دین را با ارجاع مداوم به سیسرو بررسی کرد. ا
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه و الهیات طبیعی در انگلستان قرن هفدهم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Harry John Pearse
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی رابطه انضباطی بین فلسفه طبیعی (مطالعه طبیعت یا بدن) و الهیات (مطالعه امر الهی) در انگلستان قرن هفدهم می پردازد. رشته های مدرن اولیه دو کارکرد اساسی داشتند. اول، آنها قواعد و مرزهای استدلال را تعیین کردند - بنابراین دانش در چارچوب های انضباطی مشروعیت یافت و قابل فهم شد. و ثانیاً، رشتهها آموزش و پرورش را ساختار میدهند، دانش را به گونهای تقسیم میکنند که بتوان آن را مطالعه و آموزش داد. این نقش دوگانه به این معنی بود که رشته ها ساختارهای معرفتی و اجتماعی بودند. آنها از عناصر مختلفی تشکیل شده بودند و در نتیجه به طرق مختلف با یکدیگر ارتباط داشتند. به این ترتیب، رقابت پذیری دانش مدرن اولیه در رقابت پذیری رشته ها - محتوا و مرزهای آنها منعکس شد. فرانسیس بیکن، توماس وایت، هنری مور و جان لاک به ترتیب محور چهار فصل هستند، با جوزف گلانویل، توماس هابز، دیگر خدایان کمبریج، و انواع نویسندگان مکتبی قرون وسطایی که زمینه، مقایسه و تقویت را ارائه می دهند. این مطالعات موردی، مقطعی از اندیشه و باور قرن هفدهمی را ارائه میکند. آنها منافع حرفه ای و نهادی متفاوتی را در بر می گیرند و مجموعه ای از مواضع فلسفی، کلامی و مذهبی را نمایندگی می کنند. با این وجود، هر یک از آنها به شیوههای مختلف و تأثیرات متفاوت، رابطه بین فلسفه طبیعی و الهیات را در مرکز تلاشهای فکری خود قرار میدهند. آنها با هم نشان میدهند که در انگلستان قرن هفدهم، فلسفه طبیعی و الهیات در نوسان بودند، و رابطه انضباطی آنها پیچیده بود و درجاتی از همپوشانی و بیگانگی را به دنبال داشت. در درجه اول، فلسفه طبیعی و الهیات به بررسی ماهیت و ساختار جهان پرداختند و با هم رابطه بین اجزای سازنده آن - طبیعی و الهی - را تعیین کردند. با این حال، آنها همچنین گستره قوای شناختی انسان را منعکس میکردند، و مشخص میکردند که کدام بخش از جهان قابل شناخت است، و زمینهها و درجات مناسبی از یقین و اعتقاد را مشخص میکرد. بنابراین، هر دو رشته، و رابطه آنها با یکدیگر، به بحث های گسترده در مورد، حقیقت، یقین و نظر کمک کرد. این به نوبه خود دستورالعمل های هنجاری را ایجاد کرد. تا حدودی درستی یا نادرستی عقیده و رفتار با تعاریف خاص و رابطه بین فلسفه طبیعی و الهیات مشخص می شد. در نتیجه، جایگاه انسان در جهان - رابطه او با طبیعت، خدا و همنوعانش - از طریق این رشته ها مثلث بندی شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزشهای دینی در لیبرال دموکراسی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Emily R. Gill: امیلی آر. گیل
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
لیبرال دموکراسی
,
فلسفه ارزش
,
حکومت دموکراسی لیبرال
چکیده :
چکیده ماشینی: ارزش های دینی نه به طور کامل ثبات لیبرال دموکراسی را تهدید می کند و نه به طور کامل تقویت می کند. این بستگی به نحوه تفسیر و اعمال آنها دارد. تأثیر اخیر ناسیونالیستهای مسیحی، که تفسیر خاصی از مسیحیت را به عنوان تنها مبنای مشروع برای سیاست عمومی ترویج میکنند، و کسانی که آزادی مذهبی را بالاتر از همه حقوق دیگر قرار میدهند، پلورالیسم را ترویج نمیکند. اگرچه مردم باید بتوانند به تعهدات دینی خود عمل کنند، اما این دولت است، نه افراد یا سازمان های خصوصی، که باید مرزی بین اعمال آزادانه دین و حقوق مدنی کسانی که ممکن است تحت تأثیر اعمال مذهبی قرار گیرند، تعیین کنند. دیگران. اول، حقوق مذهبی ممکن است سایر حقوق را تهدید کند، به ویژه زمانی که با بودجه عمومی تقویت شود. ثانیاً، دین هنگامی که از اعتقادات و اعمال وجدانی افراد و گروه های مذهبی اقلیت محافظت می کند، کمک های ارزشمندی به کثرت گرایی می کند. در نهایت، در مورد حقوق مدنی دگرباشان جنسی، افراد معتقد مذهبی باید تا حد امکان پذیرفته شوند، اما سازمان های آنها باید موظف باشند که بدون اعتراض دیگران را برای ارائه خدمات مورد نظر ترتیب دهند. بیشترین سهم دین زمانی رخ میدهد که با جنبشهایی که حقوق فردی را تقویت میکنند، از جمله اعمال آزادانه دین، اما نه محدود، متحد شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الفلسفة والمجتمع المدني
نویسنده:
أحمد عبد الحليم عطية
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: دار الثقافة العربية,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
لویاتان (توماس هابز)
,
فلسفه سیاست
,
اندیشه سیاسی
,
اندیشه سیاسی (وابسته اخص حکمت مدنی)
,
اندیشه سیاسی جدید
,
فلسفه سیاست (وابسته اخص اندیشه سیاسی)
,
فلسفه سیاسی
,
فلسفه سیاسی
,
دو رساله درباره حکومت (جان لاک)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعۀ انتقادی نظریه¬های قانون طبیعیِ تجربه¬گرایان در دورۀ جدید
نویسنده:
محمدحسین طالبی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
آموزة «قانون طبیعی» یکی از مشهورترین، قدیمیترین و کارآمدترین موضوعات حکمت عملی در اندیشۀ غربی است. این آموزه در شاخه¬های گوناگون علوم انسانی، همچون فلسفه، انسانشناسی، اخلاق، حقوق، علوم سیاسی، علوم تربیتی، جامعهشناسی و...، بازتاب دارد. برخلاف اندیشمندان مسلمان، تاکنون نظریه¬های بسياري از سوی اندیشمندان غرب دربارة این آموزه ارائه شده است. در مشهورترین تفسیر قانون طبیعی عبارتست از فرمانهای عقل عملی در مورد رفتارهای بشر برای رسیدن به خوشبختی. هدف این پژوهش، مطالعۀ انتقادی اندیشة تجربه¬گرایان دورۀ جدید در مورد قانون طبیعی و بیان کاستیهای این تفکر بشیوۀ عقلی، با بکارگیری استدلالهای فلسفی است. خوانش تجربه¬گرایان دورة جدید (قرنهای هفدهم و هجدهم میلادی)، مثل هابز و لاک، از آموزۀ عقلی قانون طبیعی، خوانشی تجربی است. بر اساس این خوانش، بدلیل آنکه روح پوزیتیویسم بر افکار تجربه¬گرایان حاکم بوده، بطور عام غیرمادی بودن نفس انسانی برای آنها پذيرفتني نبوده است. آنان برای تبیین قانون طبیعی فقط به طبیعت انسان نگریسته و به هدفی فراتر از ارضای امیال طبیعی و مادی او نمیاندیشیده¬اند. اين دسته از تجربهگرايان به مصالح اجتماعی بشر توجه نمیکردند، درحالیکه قانون طبیعی همیشه فرمان عقل عملی برای تکامل و پیشرفت انسان در همة امور مادی و معنوی، شخصی و گروهی، فردی و اجتماعی و... است این رويكرد به قانون طبیعی، انسانها را فقط بسوی لذتهای مادی و فناپذیر سوق داده و به هرآنچه مربوط به سعادت معنوی و دائمی زندگی در جهان آخرت است، بی¬اعتنا کرده است. بر این اساس، حق حیات و آزادی که از لوازم قانون طبیعی در مکتب تجربه¬گرایی دورة جدید تمدن غرب است، حیات و آزادی مادی است. این امر باعث نادیده گرفتن بخش بزرگی از جهان واقعیت، یعنی امور متافیزیک، شده است. این اندیشه زمینة سلطۀ فراگیر پوزیتیویسم بر همة جنبه¬های زندگی بشر در قرن نوزدهم را فراهم آورده و سبب شد موضوعات علوم یکسره تجربی شوند و مباحثات عقلی، بویژه دربارة قانون طبیعی، بمدت بیش از یک قرن، به محاق بروند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 123 تا 156
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جان لاک و اصالت تجربه
سخنران:
جلال پیکانی
نوع منبع :
سخنرانی , فیلم , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تجربه گرایی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه گرایی(فلسفه)
,
فلسفه جان لاک
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد روایت پاول چرچلند از فیزیکالیسم حذف گرایانه
نویسنده:
عبدالرسول کشفی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه ذهن (فلسفه)
,
فیزیکالیسم (فلسفه ذهن)
,
فیزیکالیسم حذف گرا
,
فیزیکالیسم فروکاهش گرا
,
پاول چرچلند
,
ماتریالیسم
,
ماده ( اعم )
,
فلسفه دین
,
ذهن شناسی
کلیدواژههای فرعی :
کشف و شهود ,
علم حضوری ,
علم نفس ,
ادراک حسی ,
معرفت حسی ,
فهم عرفی ,
یگانه انگاری ,
اسکیزوفرنی ,
رویا ,
ابزارهای معرفت (مسائل جدید کلامی) ,
روان شناسی عامه ,
یقین ,
حالات نفسانی ,
ثنویت (آموزههای ادیان ایران باستان) ,
خودآگاهی ,
اصل هوهویت ,
شک((مقابل یقین به معنی اخص)، اصطلاح وابسته) ,
منابع معرفت(اصطلاح وابسته) ,
خطای ادراک حسی ,
بدن شناسی ,
کالریک ,
توهم بودن نفس ,
توهم بودن حالات نفسانی ,
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
بر مبنای نظریه «دوگانه انگاری» وجود انسان آمیزه ای از دو جوهر کاملا متفاوت، یعنی ماده (بدن) و غیر ماده، (نفس) است. یگانه انگاران، در تقابل با دوگانه انگاران، انسان را با مادی محض (فیزیکالیسم) و یا غیر مادی محض (ایده آلیسم) می دانند. این مقاله می کوشد، ضمن تعریف فیزیکالیسم، به بررسی یکی از شاخه های آن یعنی فیزیکالیسم حذف گرا بپردازد و مخدوش بودن ادله حامیان این نظریه را در اثبات آن نشان دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 3 تا 18
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جان لاک، دل- آموزه های سیاسی یا انگاره های معرفت شناسی
نویسنده:
رضا لبافی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
اندیشه سیاسی
,
رویکردهای معرفت شناسی
,
اندیشه سیاسی جدید
,
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
,
معرفت شناسی لاک
چکیده :
دلالت هاي معرفتی لاك در نسبت اخلاق و سیاست در دل روش شناسی، انسان شناسـی و نظریه قرارداد اجتماعی او جاي می گیرد. او در اندیشه هاي سیاسی خود معتقد بر عقل گرایی است و در فلسفه سیاسی خود نیز بیشتر دعوت به تساهل و بردباري پرداخته است. ما در این تحقیق به شناخت و بررسی معرفت شناسی جان لاك از منظر اندیشه هاي سیاسی او همت گماشته ایم. به منظور تصریح در كار تحقیق و ایجاد شرایط مناسب براي رسیدن به یک درك مشترك با مخاطب این تحقیق، سعی كرده ایم به تعریف موجزي از ابعاد معرفت شناسی و درهم تنیدگی آن با علایق سیاسی جان لاک، فیلسوف انگلیسی قرن هفدهم میلادي بپردازیم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 189
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید