جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
زمان و خدا: اسطوره و آرم زمان به دنبال هگل و شلینگ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kurt Appel
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill Schoningh,
چکیده :
ترجمه ماشینی : تصورات علمی ـ زمانی امروزی از زمان - شبیه به اسطوره‌های چرخه‌ای قدیمی - زمانی را فرض می‌کنند که به سمت بی‌نهایت جریان می‌یابد که در آن انسان یک اپیزود در حال ناپدید شدن را نشان می‌دهد. در مقابل، مدل‌های آخرالزمانی-آخرالزمانی وجود دارد که در آن‌ها زمان نوعی میان‌آهنگ در ابدیت بی‌زمان است. آیا این دو ایده نباید با زمانی که در آن آینده ای وجود دارد، مخالف باشند؟ و مگر نمی شود که خداوند گشایش زمان است؟ این جلد تلاش می کند تا درک تکاملی-زمان شناختی کنونی از زمان را به عنوان یک اسطوره عصر ما نشان دهد. او همچنین می خواهد نشان دهد که زمان فقط یک لحظه ابدیت نیست، بلکه ابدیت نیز لحظه ای از زمان است. به دنبال فلسفه نظری هگل و فلسفه متأخر شلینگ، که برای این منظور مورد تفسیر دقیق قرار گرفته اند، ما برای مفهومی از زمان بحث می کنیم که در آن خدا خود را فراتر از هر محلی سازی، به عنوان اسطوره و لوگوس زمانی نشان می دهد که دیگر از نظر کمی نیست. کرامت واقعی قابل درک در آسیب پذیری، محدود بودن و در دسترس نبودن وجود. در تامل نهایی، این تز در نظر گرفته می‌شود که این آیین در تراکم‌های آنامنتیک، آموزه‌شناختی و حماسی خود است که در آن بُعد عمیق زمان بر ما آشکار می‌شود.
مفهوم مالکیت در کانت، فیشته و هگل: آزادی، حق و شناخت [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Jacob Blumenfeld
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Taylor & Francis,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب شرح مفصلی از نقش مالکیت در ایده آلیسم آلمانی ارائه می دهد. مفهوم مالکیت را در مرکز نظام های فلسفی کانت، فیشته و هگل قرار می دهد و نشان می دهد که چگونه مالکیت به مفاهیم آزادی، حق و به رسمیت شناختن گره خورده است. این کتاب با تبارشناسی انتقادی مفهوم مالکیت در فلسفه حقوقی مدرن آغاز می‌شود، و سپس با بازسازی نظریه مالکیت در دکترین حق کانت، مبانی حق طبیعی فیشته و فلسفه واقعی ینا هگل. با روی آوردن به سنت فلسفه آلمانی، برخلاف چارچوب‌های استاندارد آزادی‌خواهانه و فایده‌گرای مالکیت، به بررسی مسائل متافیزیکی، هنجاری، سیاسی و مادی می‌پردازد که مالکیت را به عنوان یک رابطه اجتماعی قابل درک می‌کند. این کتاب تئوری هنجاری مالکیت را که ریشه در عقل عملی، شناخت متقابل و آزادی اجتماعی دارد، تدوین می‌کند. این نظریه رابطه ای مالکیت، با الهام از ایده آلیسم آلمانی، زاویه ای تازه به نظریه مالکیت معاصر می آورد. علاوه بر این، زمینه فلسفی مهمی را برای بحث های قرن نوزدهم درباره مالکیت خصوصی، نابرابری، کار، سوسیالیسم، سرمایه داری و دولت فراهم می کند. مفهوم مالکیت در کانت، فیشته و هگل برای محققان و دانشجویان پیشرفته علاقه مند به فلسفه آلمان قرن نوزدهم، فلسفه اجتماعی و سیاسی، فلسفه حقوق، نظریه سیاسی و اقتصاد سیاسی جذاب خواهد بود.
مفهوم مالکیت در کانت، فیشته و هگل: آزادی، حق، و شناخت (مطالعات راتلج در فلسفه قرن نوزدهم) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jacob Blumenfeld
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب شرح مفصلی از نقش مالکیت در ایده آلیسم آلمانی ارائه می دهد. مفهوم مالکیت را در مرکز نظام های فلسفی کانت، فیشته و هگل قرار می دهد و نشان می دهد که چگونه مالکیت به مفاهیم آزادی، حق و به رسمیت شناختن گره خورده است. این کتاب با تبارشناسی انتقادی مفهوم مالکیت در فلسفه حقوقی مدرن آغاز می‌شود، و سپس با بازسازی نظریه مالکیت در دکترین حق کانت، مبانی حق طبیعی فیشته و فلسفه واقعی ینا هگل. با روی آوردن به سنت فلسفه آلمانی در مقابل چارچوب‌های استاندارد آزادی‌خواهانه و سودگرایانه مالکیت، به بررسی مسائل متافیزیکی، هنجاری، سیاسی و مادی می‌پردازد که مالکیت را به عنوان یک رابطه اجتماعی قابل درک می‌کند. این کتاب تئوری هنجاری مالکیت را که ریشه در عقل عملی، شناخت متقابل و آزادی اجتماعی دارد، تدوین می‌کند. این نظریه رابطه ای مالکیت، با الهام از ایده آلیسم آلمانی، زاویه ای تازه به نظریه مالکیت معاصر می آورد. علاوه بر این، زمینه فلسفی مهمی را برای بحث های قرن نوزدهم درباره مالکیت خصوصی، نابرابری، کار، سوسیالیسم، سرمایه داری و دولت فراهم می کند. مفهوم مالکیت در کانت، فیشته و هگل برای محققان و دانشجویان پیشرفته علاقه مند به فلسفه آلمانی قرن نوزدهم، فلسفه اجتماعی و سیاسی، فلسفه حقوق، نظریه سیاسی و اقتصاد سیاسی جذاب خواهد بود.
شلینگ، هگل و فلسفه طبیعت: از ماده تا روح [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin Berger
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Taylor & Francis,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب تفسیری اصلی از رابطه بین F.W.J. شلینگ و G.W.F. هگل این استدلال می کند که تفاوت بین این فیلسوفان را باید در پرتو تعهد مشترک آنها به فلسفه طبیعت و این ایده که روح یا انسانیت از جهان طبیعی پدید می آید درک کرد. نویسنده با بررسی مضامین، انگیزه‌ها و استدلال‌های اصلی آن، موضوعی را برای ارتباط معاصر فلسفه طبیعت ایده‌آلیستی آلمانی مطرح می‌کند. در طول مسیر، شلینگ و هگل نشان داده می‌شوند که بینش‌های کلیدی در مورد ساختار واقعیت و وابستگی موجودات زنده و انسان‌ها به فرآیندهای طبیعی غیرآلی ایجاد می‌کنند. در توضیح جزئیات فلسفه‌های طبیعت شلینگ و هگل، این کتاب برخی از اساسی‌ترین مفروضات ما را در مورد دامنه تحقیقات فلسفی و رابطه بین ماده، حیات و وجود انسان به چالش می‌کشد. شلینگ، هگل و فلسفه طبیعت برای محققان و دانشجویان پیشرفته ای که روی ایده آلیسم آلمانی کار می کنند و همچنین علاقه مندان به فلسفه های طبیعت معاصر و موضوع ظهور جذاب هستند.
هنر، حقیقت و احساس: شلینگ، هگل و زیبایی شناسی ایده آلیسم آنگلوساکسون [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Marie-Luise Raters
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Alber Karl,
«جنگ دائمی»: تأثیر متقابل گمانه زنی و تخیل در هگل با نگاهی به فیشته و شلینگ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kazimir Drilo
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Königshausen & Neumann,
چکیده :
ترجمه ماشینی : هگل بین تفکر تخیلی و نظری تمایز قائل می شود. این تفاوت معمولاً در چارچوب یک نظریه دانش بررسی می شود. با این حال، این نگرانی عمیق‌تر و همچنان جاری هگل را پنهان می‌کند: نشان دادن این که تداخل بین تخیل و گمانه‌زنی در برابر یک پس‌زمینه دراماتیک، یعنی «جنگ دائمی» بین قدرت خلاق و مخرب اندیشه صورت می‌گیرد. فلسفه هگل به بررسی این نیروها می پردازد و وظیفه درک و نمایان ساختن مخرب و حفظ در تقابل و تعامل آنها را بر عهده خود می گذارد. این بالاترین هدف ذهن است که خود را بشناسد. با این حال، خودشناسی اگر از نظر فلسفی تربیت نشود، تضمینی برای صلح و ثبات نیست. هر رویکرد دیگری در هنگام تلاش برای ایجاد ثبات در تفکر محکوم به شکست است. این عقیده هگل و فیشته و شلینگ بود. برای او، این پیشینه دراماتیک فقط یک موضوع فلسفه در میان بسیاری نیست. او نیروی محرکه تفکر آنهاست. این کتاب می‌خواهد نشان دهد که هگل، فیشته و شلینگ، فیلسوفان زمان ما هستند و پرداختن به آنها به چیزی مربوط به گذشته نیست، بلکه پرداختن به دنیای کنونی و تضادهای آن است.
آگاهی، شهود و نامتناهی در فیشته، شلینگ و هگل: در مورد اصل نامشروط دانش [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andrea Gentile
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Karl Alber,
نظام فلسفه و نیستی: مطالعاتی درباره هگل، شلینگ و هایدگر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Joji Yorikawa
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Alber Karl,
شلینگ، هگل و فلسفه طبیعت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin Berger
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب تفسیری اصلی از رابطه بین F.W.J. شلینگ و G.W.F. هگل این استدلال می کند که تفاوت بین این فیلسوفان را باید در پرتو تعهد مشترک آنها به فلسفه طبیعت و این ایده که روح یا انسانیت از جهان طبیعی پدید می آید درک کرد. نویسنده با بررسی مضامین، انگیزه‌ها و استدلال‌های اصلی آن، موضوعی را برای ارتباط معاصر فلسفه طبیعت ایده‌آلیستی آلمانی مطرح می‌کند. در طول مسیر، شلینگ و هگل نشان داده می‌شوند که بینش‌های کلیدی در مورد ساختار واقعیت و وابستگی موجودات زنده و انسان‌ها به فرآیندهای طبیعی غیرآلی ایجاد می‌کنند. در توضیح جزئیات فلسفه‌های طبیعت شلینگ و هگل، این کتاب برخی از اساسی‌ترین فرضیات ما را در مورد دامنه تحقیقات فلسفی و رابطه بین ماده، حیات و وجود انسان به چالش می‌کشد. شلینگ، هگل و فلسفه طبیعت برای محققان و دانشجویان پیشرفته ای که روی ایده آلیسم آلمانی کار می کنند و همچنین علاقه مندان به فلسفه های طبیعت معاصر و موضوع ظهور جذاب هستند.
هگل و شلینگ در اوایل قرن نوزدهم فرانسه: جلد 1 - متون و مواد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kirill Chepurin, Adi Efal-Lautenschläger, Daniel Whistler, Ayşe Yuva
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer,
چکیده :
ترجمه ماشینی : هگل و شلینگ در اوایل قرن نوزدهم فرانسه اثری دو جلدی است که استقبال فرانسوی از G. W. F. Hegel و F. W. J. Schelling را از 1801 تا 1848 مستند می کند. این نشان می دهد که داستان "هگل فرانسوی" با وال و کوژو آغاز نشده است. با دادن درک کامل به خوانندگان از روش های مختلفی که ایده آلیسم آلمانی بر فلسفه قرن نوزدهم فرانسه تأثیر گذاشته است، و همچنین ارائه اولین ترجمه های انگلیسی از گزیده هایی از مهم ترین متون فلسفی آن دوران. در جلد اول، خوانندگان تعدادی چارچوب تفسیری پیدا خواهند کرد که به آنها کمک می کند تا با این زمینه مغفول مانده در تاریخ ایده ها کنار بیایند. علاوه بر ترجمه‌های گزیده‌ای و روایتی از سرنوشت هگل و شلینگ در فرانسه در اوایل قرن نوزدهم، این جلد شامل مقدمه‌ای درباره تاریخ استقبال فراملی، و همچنین فهرستی تحلیلی از ترجمه‌های آثار آنها که در این زمان به زبان فرانسوی تولید شده است، می‌باشد. از نشریاتی که میراث فلسفی آنها را به خود اختصاص داده یا مورد بازجویی قرار داده اند، و از مجلات، ساختارهای نهادی و سایر مکانیسم های انتشار که فلسفه هگل و شلینگ را به فرانسه آورده است. از این رو، کتاب به تفصیل شیوه‌هایی را که فیلسوفان فرانسوی آن دوره به بحث‌ها و مفاهیم ایده‌آلیسم آلمانی پرداختند، آن‌ها را تغییر دادند یا آنها را رد کردند، شرح می‌دهد. به این ترتیب، هدف آن کمک به معکوس کردن غفلت جدی از تفکر فرانسوی اوایل قرن نوزدهم در دانش‌آموزان انگلیسی زبان است و با انجام این کار، فراتر از یک روایت ملت‌محور از تاریخ فلسفه است. چهره هایی که در این مجلدها پوشش داده شده اند شامل فیلسوفان بزرگی مانند کوزین، لروکس، پرودون، کوئینه، راواسون، رنوویه و ورا و همچنین شخصیت های نادیده گرفته تر مانند بارچو دو پنهون، بنارد، لبر، لرمینیه، پیکته و ویلم می شوند.