جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2251
بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ [3 جلد]: ابدیت در یهودیت، مسیحیت و اسلام [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
J. Harold Ellens (editor) (جِی. هارولد النز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Praeger Publishers Inc,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیحیت، اسلام و یهودیت همگی دارای ایده هایی در مورد بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ هستند و این مفاهیم در طول زمان در این ادیان تکامل یافته اند. این اثر درک دقیق و منسجمی از دامنه وسیع تفکر معنوی در 3000 سال گذشته در سنت های ابراهیمی ارائه می دهد. بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ: ابدیت در یهودیت، مسیحیت و اسلام بررسی همه جانبه ای از دیدگاه های تاریخی و معاصر درباره زندگی پس از مرگ در ادیان غربی ارائه می دهد. در این سه جلد، دانشمندان یهودی، مسیحی و مسلمان با هم متحد می‌شوند و مروری بی‌سابقه از سنت‌های مذهبی فردی خود ارائه می‌کنند. هر موضوع مهم و موضوع اصلی مورد بحث قرار می گیرد. از هیچ موضوع بحث انگیزی اجتناب نمی شود. از آموزه‌های باستانی گرفته تا دیدگاه‌های امروزی محافظه‌کاران، مترقی‌ها و لیبرال‌ها در هر سه دین، همه در اینجا تحلیل و ارائه می‌شوند. چارچوب مجلدات بر این نکته تأکید می‌کند که چگونه اخلاق و مفاهیم ابدیت در ادیان «عمل» غربی با مذاهب شرقی که تمایل دارند در اخلاق خود به‌عنوان ادیان «منفعل» یا «کناره‌گیر» توصیف شوند و تصوراتشان از زندگی پس از مرگ به‌عنوان جذب در درون جهانی، در تضاد است. روح، نیروانا، یا نیستی. این اثر برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، خوانندگان عمومی علاقه مند به دین، و دانشمندان حرفه ای، به ویژه کسانی که در زمینه های مرتبط با مطالعات دینی هستند، مناسب است. * ارائه یک بررسی جامع از کل حوزه موضوعات و مسائل مربوط به بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ از سه هزاره اخیر تاریخ غرب * ارائه بینش از نزدیک به 50 محقق ارجمند در مورد مفاهیم روانی، معنوی و مذهبی در مورد انسان در ابدیت. * با هر موضوعی با حساسیت برخورد می کند و اهمیت آن را برای کسانی که به این نظام اعتقادی نسبت می دهند درک می کند.
بهشت و شگفتی‌هایش و جهنم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Swedenborg Emanuel (امانوئل سویدنبرگ)
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: پنسیلوانیا: بنیاد سوئدبورگ.2009.- 581 ص.از شنیده ها و دیده ها. بهشت و جهنم برای اولین بار در لندن در سال 1758 منتشر شد و به محبوب ترین اثر امانوئل سوئدنبورگ تبدیل شد. در 66 فصل کوتاه، این کتاب حاوی توضیحاتی درباره برخی از شگفت‌انگیزترین مکاشفه‌های معنوی سوئدنبورگ است. اینها شامل توصیف واقعی زندگی پس از مرگ است، اعلامیه ای که قضاوت نهایی که در کتاب مقدس پیش‌بینی شده است، نابودی این زمین را پیش‌بینی نمی‌کند (بلکه قبلاً در دنیای روحانی رخ داده است)، گزارش‌هایی که شامل شرکای متاهل در بهشت ​​می‌شود، و جزئیات مربوط به کار و شخصیت فرشتگان. امانوئل سوئدنبورگ (متولد امانوئل سوئدبرگ در ۲۹ ژانویه ۱۶۸۸ – درگذشته ۲۹ مارس ۱۷۷۲) دانشمند، فیلسوف، الهی‌دان، مکاشفه و عارف سوئدی بود. او بیشتر برای کتابش در مورد زندگی پس از مرگ، بهشت ​​و جهنم (1758) شناخته شده است. سوئدنبورگ به عنوان مخترع و دانشمند حرفه ای پربار داشت. در سال 1741، در سن 53 سالگی، او وارد مرحله ای معنوی شد که در آن شروع به تجربه رویاها و رویاها کرد، که در آخر هفته عید پاک در 6 آوریل 1744 آغاز شد. این امر در "بیداری معنوی" به اوج رسید، که در آن او مکاشفه دریافت کرد که منصوب شده است. توسط خداوند برای نوشتن دکترین آسمانی برای اصلاح مسیحیت. بر اساس دکترین آسمانی، خداوند چشمان روحانی سوئدنبورگ را باز کرده بود، به طوری که از آن به بعد او می توانست آزادانه بهشت ​​و جهنم را ببیند و با فرشتگان، شیاطین و ارواح دیگر صحبت کند. و آخرین داوری قبلاً در سال 1757 اتفاق افتاده بود. سوئدنبورگ در 28 سال باقیمانده از زندگی خود هجده اثر الهیاتی منتشر کرد و چندین اثر دیگر منتشر نشد. او در کتاب دین مسیحی واقعی، اثری که خودش منتشر کرد، خود را «خادم خداوند عیسی مسیح» نامید. برخی از پیروان دکترین آسمانی بر این باورند که از میان آثار الهیات او، تنها آثاری که سوئدنبورگ خودش منتشر کرده است کاملاً از الهام الهی برخوردار است.
رسالة الحشریة
نویسنده:
ملاصدرا شیرازی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
رساله در توحید و معاد
نویسنده:
میرزااحمد آشتیانی؛ تحقیق: رضا استادی
نوع منبع :
مقاله , فصل کتاب
منابع دیجیتالی :
اشخاص: انسانی و الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter van Inwagen , Dean Zimmerman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Clarendon Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: ماهیت افراد موضوعی همیشگی بحث در فلسفه است که در حال حاضر از چیزی شبیه به احیاء برخوردار است. در این مجلد برای اولین بار بحث های متافیزیکی در مورد ماهیت انسان ها همراه با بحث های مرتبط در فلسفه دین و کلام آورده شده است. پانزده مقاله نوشته شده ویژه دیدگاه‌های ایده‌آلیستی، دوگانه‌گرایانه و ماتریالیستی درباره افراد را بررسی می‌کنند، مفاهیم خاص مسیحی را از ارزش تجسم مورد بحث قرار می‌دهند و به چهار موضوع اصلی در الهیات فلسفی می‌پردازند: تجسم، معاد، گناه اصلی و تثلیث.
کتابچه راهنمای پالگریو: زندگی پس از مرگ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Yujin Nagasawa , Benjamin Matheson (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب راهنمای منحصر به فرد، یک نمای کلی پیچیده و علمی از پیشرفته ترین افکار در مورد ایده زندگی پس از مرگ ارائه می دهد. پوشش جامع آن تفکر تاریخی، مذهبی، فلسفی و علمی را در بر می گیرد. کتاب راهنمای زندگی پس از مرگ پالگریو که با مروری بر تفکر باستانی درباره این موضوع شروع می‌شود، به تفصیل انسجام فلسفی مفاهیم سنتی اصلی ماهیت زندگی پس از مرگ از جمله بهشت، جهنم، برزخ و تولد دوباره را بررسی می‌کند. علاوه بر این (و شکستن مفاهیم سنتی) جدیدترین پیشرفت های هیجان انگیز - مدل های دیجیتال - را نیز بررسی می کند. بخش‌های بعدی شامل تجزیه و تحلیل گزارش‌های متافیزیکی مختلف است که ممکن است زندگی پس از مرگ را معنا کند (از جمله دوگانگی ماده، دوگانگی نوظهور و ماتریالیسم) و علم تجربیات نزدیک به مرگ و همچنین پیوندهای بین روان‌شناسی انسان و نگرش ما به زندگی پس از مرگ.
  • تعداد رکورد ها : 2251