آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 14
رنج و جستجوی تمامیت: زیبایی و صلیب در هانس اورس فون بالتاسار و الهیات فمینیستی معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elisabeth T. Vasko
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تنش بین زیبایی صلیب و خشونت مصلوب شدن، ناهماهنگی را در الهیات مسیحی ایجاد می کند. از نظر الهیات کفاره، این ناهماهنگی از طریق توسعه یک حس زیبایی تبدیل شده است که در آن صلیب، همانطور که توسط مؤمن در زمینه ایمان درک و تفسیر می شود، زیبایی شناسی مسیحی را گسترش می دهد. یکی از نمونه‌های برجسته‌تر از این ساختار را می‌توان در الهیات هانس اورس فون بالتاسار یافت، که در آن زیبایی الهی در تسلیم شدن مسیح در صلیب به اوج می‌رسد. در هرمنوتیک فمینیستی، شناسایی زیبایی الهی با عشق مصلوب شده خطرناک است، زیرا خطر تجلیل از رنج و ایثار را به دنبال دارد. این پایان نامه هرمنوتیک فمینیستی را به شیوه ای که در آن زیبایی الگوهای متقاطع روابط درست و عمل ایمان به زیبایی شناسی الهیات و دراماتیک بالتاسار را نشان می دهد، نشان می دهد. من استدلال می‌کنم که این ساختار زیبایی‌شناسی، زمانی که با نمادگرایی جنسیتی و خشونت نهفته در روایت دراماتیک رستگاری بالتاسار همراه شود، با تقدیس زخم‌های خشونت و تحت‌الشعاع قرار دادن امکانات انسانی برای یکپارچگی، ذهنیت تجسم یافته زنان را خاموش می‌کند. با تکیه بر کمک‌های جامعه‌شناختی الهیدان‌های فمینیست و زن‌گرا، استدلال می‌کنم که زیبایی باید مدعی شکوفایی انسان، به ویژه رفاه معنوی و مادی زنان باشد. این پروژه با ارائه یک بازسازی انتقادی از زیبایی شناسی و کفاره که ریشه در فیض اصلی تجسم یافته دارد، به پایان می رسد.
کلیسا و جهان [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Montreal: Palm Publishers,
روشنگری ها [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
San Francisco: Ignatius Press,
امر استعلایی در زیبایی‌شناسی الهیاتی هانس اورس فون بالتاسار و اهمیت آن برای زیبایی‌شناسی آکادمیک چینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sheng-Yu Peng
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه گفتگوی بین زیبایی شناسی الهیاتی هانس اورس فون بالتاسار و زیبایی شناسی آکادمیک چینی را آغاز می کند. ما تنش بین زیبایی‌شناسی و مذهب را در زیبایی‌شناسی آکادمیک چینی شناسایی می‌کنیم، و استدلال می‌کنیم که گفت‌وگو با کار فون بالتاسار این پتانسیل را دارد که به توسعه زیبایی‌شناسی آکادمیک چینی با توجه به غلبه بر آن تنش کمک کند. به منظور ایجاد زمینه ای برای گفت و گو، زیبایی شناسی الهیاتی فون بالتاسار در بخش اول بررسی می شود. زیبایی شناسی الهیاتی او نشان می دهد که زیبایی اصیل را هرگز نمی توان به طور کامل با دیدگاهی مبتنی بر زیبایی شناسی مدرن، زیبایی شناسی که خود را به مقولات دنیوی محدود می کند، توضیح داد. بلکه زیبایی اصیل فقط از زیبایی شکل مسیح ناشی می شود که در آن دین و زیبایی شناسی همگرا می شوند. در بخش دوم، تنش بین دین و زیبایی‌شناسی را در زیبایی‌شناسی آکادمیک چینی بررسی می‌کنیم. خاستگاه و تأثیر زیبایی‌شناسی آکادمیک چینی از اعلامیه‌ی کای یوان پی که خواستار «جایگزینی زیبایی‌شناسی به جای دین» بود، ناشی می‌شود. از نظر کای، با دیدگاهی مبتنی بر زیبایی‌شناسی مدرن، زیبایی‌شناسی و دین مواضع مخالف و ناسازگاری را اشغال می‌کردند. عوامل اجتماعی و تاریخی، به عنوان مثال، ایدئولوژی مارکسیستی مورد حمایت دولت نیز به دشمنی با مسیحیت کمک می کند. ما استدلال می کنیم که به دلیل فقدان بعد استعلایی، در نتیجه رد زیبایی الهی و بسیار الهی، توسعه بیشتر زیبایی شناسی آکادمیک چینی ممکن است متوقف شود. در نهایت، در بخش سوم، ما شروع گفتگو بین زیبایی‌شناسی الهیات فون بالتاسار و زیبایی‌شناسی آکادمیک چینی را بیان می‌کنیم. ما استدلال می کنیم که با گفت و گو با زیبایی شناسی الهیات فون بالتاسار، زیبایی شناسی آکادمیک چینی ممکن است به طور بالقوه یک بعد متعالی در شناخت زیبایی اصیل، زیبایی الهی به دست آورد. در شناخت زیبایی واقعی، ما استدلال می کنیم که پیشرفت واقعی در زیبایی شناسی آکادمیک چینی ممکن است حاصل شود.
بنابراین عشق می تواند محفوظ بماند: ماهیت، شکل و کارکرد اطاعت به عنوان یک دستگاه اکتشافی برای الهیات هانس اورس فون بالتاسار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Daniel Paul Burns
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مجموعه ادبی هانس اورس فون بالتاسار بسیار زیاد است. سبک او دانشمند و اغلب مضحک است. در نتیجه، اغلب دشوار است که کار او را در دسته بندی های منسجم و منسجم قرار داد. این پایان نامه مقوله منحصر به فرد اطاعت را به عنوان یک ابزار اکتشافی برای کمک به درک بیشتر مجموعه فون بالتاساریان ارائه می دهد. برای فون بالتاسار، واژه «اطاعت» چند ظرفیتی و از نظر معنایی غنی است. همه جنبه های روابط انسانی، روابط انسانی با خدا و حتی رابطه خدا با خودش را در بر می گیرد. این پایان نامه ادعا می کند که معنای کلمه "اطاعت" تقریباً برای هر ادعایی که فون بالتاسار در مجموعه گسترده ادبی خود مطرح می کند، مرکزی است. من به طور کامل ارائه فون بالتاسار از اطاعت را با توضیح اطاعت از آنچه من "بردارهای اطاعتی" می نامم توضیح خواهم داد. من آنها را بردار می نامم زیرا اساساً آنها چهار راه اصلی هستند که می توان به مفهوم اطاعت در الهیات فون بالتاسار نزدیک شد. ادعا در اینجا این است که اگر کسی این چهار بردار رویکرد را درک کند، نه تنها از آموزش فون بالتاسار در مورد اطاعت، بلکه در مورد کل مجموعه فون بالتاسار، درک جامع و پیچیده ای خواهد داشت. این بردارهای چهارگانه عبارتند از: 1) اطاعت مسیحی، 2) اطاعت تثلیثی، 3) عشق اطاعتی، و 4) پذیرش فعال به عنوان اطاعت. اولین بردار نقش اصلی اطاعت را در واقعه مسیح نشان می دهد. بردار دوم نشان می دهد که چگونه بردار اول باید در خود روابط الهی قرار گیرد. بردار سوم، رابطه اطاعت را با عشق ایثارگرانه نشان می دهد، جایی که کشف می شود که اطاعت و عشق، عملاً واژه هایی مترادف هستند. بردار چهارم، نقشی را که اطاعت در هر رابطه بین افراد ایفا می کند، اعم از اشخاص الهی یا انسان ها، با استفاده از مفهوم پذیرایی فعال به عنوان وضعیت لازم برای درک شکل و شکوه، نشان می دهد. پس از توسعه چهار بردار، من توضیح می دهم که چگونه اطاعت خود را در انسان شناسی الهیاتی فون بالتاسار نشان می دهد که به این سؤال پاسخ می دهد: "ما به عنوان انسان چگونه باید اطاعت کنیم؟" در نهایت، من بیان خواهم کرد که چگونه محقق می تواند از مقوله اطاعت برای تفسیر هر متنی از ایمان مسیحی با توضیح هرمنوتیک اطاعت استفاده کند.
مسیحی و اضطراب [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
San Francisco: Ignatius Press,
منبع آخرالزمانی: یوهانین، ترکیب کتاب مقدس تصویر، تاریخ، و مفهوم در سه گانه الهیات هانس اورس فون بالتاسار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jacob B. Lindle
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، من پیشنهاد می کنم که رشته ترکیبی سه گانه الهیات بالتاسار، درک او از آخرالزمان است. مشکلی که من سعی می کنم با آن مقابله کنم این است که در چنین مجموعه عظیمی از کار، به راحتی می توان پروژه بالتاسار را از دست داد. بسیاری از محققان راه‌هایی را برای خلاصه‌سازی، ترکیب، و تحلیل اندیشه‌های بالتاسار پیشنهاد کرده‌اند (فصل 1)، اما هیچ‌کدام به شیوه‌ای خاص کتاب مقدسی و در نتیجه عیدانه، تاریخی و معرفتی که پروژه بالتاسار به طور ملموس گرد هم می‌آید، نمی‌پردازد. بنابراین، روش شناسی من ناپرهیزی است: در پاسخ به شکاف دانش، پیشنهاد می کنم که دقیقاً آخرالزمانی است که تصویر و تاریخ در بالتاسار را در تنش مناسبشان با یکدیگر و با مفهوم در اندیشه او نگه می دارد (فصل 2). با این حال، روش ناپرهیزی ادامه دارد، زیرا بررسی من از سنتز و بازیابی آخرالزمانی بالتاسار سؤالاتی را در مورد تعریف او از آخرالزمان و رابطه او با مطالعات کتاب مقدس ایجاد می کند. در پاسخ به این شکاف، من تعریف خاص بالتاسار از آخرالزمان را به عنوان انتظار قریب الوقوع ظهور پادشاهی خدا بیان می کنم، در حالی که به نارضایتی خود بالتاسار از آخرالزمان در مطالعات کتاب مقدس اشاره می کنم، زیرا او به دنبال یک آخرالزمان یوهانی است (فصل 3) ). نتیجه می‌گیرم که اندیشه بالتاسار با درک آخرالزمانی ترکیب می‌شود که تنش افقی و عمودی تاریخ رستگاری را حفظ می‌کند، زیرا در درون خود اهمیت همیشگی تصویر و درام را متحد می‌کند، اما درک خود بالتاسار از آخرالزمان به طور اساسی‌تر با خواندن او مشخص می‌شود. از آخرالزمان جان به جای مطالعات کتاب مقدس. من با اشاره به نزدیکی مستمر بین بالتاسار و «دیدگاه جدید در مورد آخرالزمان» که توسط کریستوفر رولند آغاز شد، توسط کریسپین فلچر-لوئیس حمایت شد و حول بهشت ​​باز و معبد متمرکز شد، پایان می‌دهم: هر یک از طرفین می‌توانند از طرف دیگر سود قابل توجهی ببرند.
گنج پنهان: معرفت شناسی عشق به روایت هانس اورس در بالتاسار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Timothy John Squier
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بسیاری از متفکران معاصر با این تصور دست و پنجه نرم کرده اند که بالتاسار تمایلی به در نظر گرفتن نقطه شروع الهیات مدرن از آگاهی دانشمند ندارد. در غیر این صورت، برخی از محققان معتقدند که نقطه عزیمت بالتاسار اراده (عشق) به غفلت از شعور (عقل) انسان است. هدف این پایان نامه نشان دادن این است که تحلیل سازنده آموزه وحی بالتاسار معرفت شناسی پیچیده ای را آشکار می کند که برای دانش معرفت شناختی پست مدرن حیاتی است. از طریق مکتب نوین، گفتگوهای زیادی در مورد رابطه بین ایمان و عقل در درون دانای بشری صورت گرفته است. در حالی که سنت نئواسکولاستیک ایمان و عقل را در درون دانای بشری واقعیت‌های مجزا می‌داند، بالتاسار استدلال منحصر به فردی برای ارتباط متقابل آنها ارائه می‌کند. بالتاسار در درون رابطه بین دانستن انسان و علم الهی چیزی «مجلی» می بیند که جوهر همه دانستن است. در این پایان نامه قصد دارم ارائه ای نظام مند از معرفت شناسی را از درون دکترین وحیانی بالتاسار بسازم. به طور خاص، من استدلال می‌کنم که بالتاسار ایده‌های کلی را در مورد دانستن آنچه برای انسان دانا اتفاق می‌افتد در هنگام ملاقات با عیسی مسیح در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، هدف من بررسی درک بالتاسار از معرفت شناسی است، زیرا این درک بر اساس چگونگی آشکار شدن خود خدا به دانای بشر شکل می گیرد. با انجام این کار، آشکار خواهد شد که برای بالتاسار، شناختی که در زندگی تثلیثی اتفاق می افتد برای دگرگونی دانای انسانی و درک ما از ماهیت واقعی آگاهی انسانی ضروری است. بنابراین ادعایی که پیشنهاد دفاع از آن را دارم به این صورت بیان می‌شود: من ساختار معرفت‌شناختی وحی را در الهیات بالتاسار تحلیل می‌کنم تا ثابت کنم که از نظر او، آگاهی انسان در مواجهه با معرفت الهی تثلیثی که در آن تجسم یافته است، دوباره خلق می‌شود. شکل عیسی مسیح برای بالتاسار، شکل مسیح زندگی تثلیثی را آشکار می کند و بشریت را به این زندگی می کشاند. با بررسی رویکرد بالتاسار به وحی، درمی یابیم که او چگونه دگرگونی آگاهی انسان را درک می کند.
لحاظ کردن دیدگاه‌های شیائو: کاوشی در اطاعت مسیح در مقام فرزند از طریق عقاید هانس اورس فون بالتازار و فلسفه کنفوسیوسی متقدم
نویسنده:
Joshua R Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف اصلی این پایان نامه این است که نشان دهد که تفسیر کنفوسیوسی از xiao («پرهیزگاری فرزندی») از دو جنبه، لنز هرمنوتیکی پرباری را برای مسیح شناسی ارائه می دهد. بلافاصله، من استدلال می‌کنم که xiao اولیه کنفوسیوس منبع مفیدی برای درک، قدردانی، شفاف‌سازی و اصلاح مسیح‌شناسی هانس اورس فون بالتاسار است که به اطاعت مسیح در اندیشه‌های خود اهمیت عمیقی می‌داد. به طور کلی تر، من استدلال می کنم که قرائت کنفوسیوس از xiao می تواند به متکلمان کمک کند تا به روش های جدید و گسترده وارد اسرار جزمات و آموزه های مسیحیت کلیسا شوند. در نتیجه، بحث اصلی پایان نامه این است که از طریق بالتاسار و سنت اولیه کنفوسیوس، به گزارشی غنی و قانع کننده از عشق فرزندی و اطاعت مسیح می رسیم. دو مجموعه از مطالعات را توسعه می دهد. اولین مورد به بررسی و کاوش مسیح شناسی بالتاسار با شرایط خاص خود اختصاص دارد.
رستگاری خشم و خشونت آخرالزمانی: ژیرار و فون بالتاسار در پاسخ به نقد نیچه از الهیات تاوان[پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grant M Poettcker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه به مقایسه جامعه‌شناسی رنه ژیرار و هانس اورس فون بالتاسار می‌پردازد که آن‌ها به اندیشه فردریش نیچه و به‌ویژه نقد نیچه از الهیات کفاره پاسخ می‌دهند. این یک مشکل مشترک بین هر سه شخصیت را بررسی می کند، یکی از آنها با رابطه بین خشونت و رستگاری تعریف می شود. فصل 1 توسعه این مشکل را از آنسلم تا لوتر و کالوین دنبال می‌کند و به شیوه‌ای توجه می‌کند که تغییرات در چارچوب متافیزیکی زیربنای زبان رضایت، اصلاح‌طلبان را به تعبیر خشم الهی با عبارات تنبیهی دقیق‌تری سوق داد. فصول بعدی پاسخ های ارائه شده توسط نیچه، ژیرارد و فون بالتاسار را بررسی می کند. نیچه استدلال می کند که کشیشان مسیحی از واقعه مصلوب شدن خشونت آمیز عیسی به عنوان نمادی برای به زیر کشیدن افراد ضعیف استفاده می کردند. صلیب به عنوان نمادی از خطر خشم الهی و امید به یک رستگاری شبه جادویی آمد. ژیرارد و فون بالتاسار هر کدام استدلال می کنند که سوتریولوژی مسیحی مسیحیان را اسیر دروغ نمی کند بلکه همه انسان ها را به سمت حقیقت سوق می دهد. آنها همچنین موافق هستند که خشونت مصلوب شدن قابل توجه است. اما در حالی که ژیرار استدلال می‌کند که آموزه مسیحی خشم الهی باقی‌مانده دین بت پرستی خشونت‌آمیز است و بنابراین جایی در تفسیر معنای مصلوب شدن ندارد، فون بالتاسار استدلال می‌کند که این آموزه در خدمت برجسته کردن کیفیت منحصربه‌فرد محبت مجدد خداوند است. این پایان نامه با تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخ های آنها به نیچه، به دنبال ارزیابی کمک های ژیرارد و فون بالتاسار برای جامعه شناسی پس از نیچه است.
  • تعداد رکورد ها : 14