آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 28
وابستگی-برادری: امید وجود انسان در پرتو نابرابری جهانی. کاوش در انسان شناسی الهیات کارل رهنر و خوزه ایگناسیو گونزالس فاوس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Scott M. Myslinski
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه استدلال می‌کند که الاهیات مسیحی نیاز به بررسی انتقادی وجود انسان از طریق مقوله‌های اجتماعی و ساختاری در پاسخ به جهت کنونی جهانی شدن دارد که انسان‌سازی وجود انسان را تهدید می‌کند. به طور خاص، نیاز به یک انسان‌شناسی الهیات مسیحی معاصر وجود دارد که با علوم اجتماعی گفت‌وگو کند و تلاش کند درکی از گناه، فیض و رستگاری انسان را در مقوله‌های ساختاری و اجتماعی توسعه دهد تا دیدگاهی جایگزین از آنچه که دارد ارائه دهد. به معنای انسان بودن در پرتو انسان شناسی غالب است که در قلب خط سیر کنونی جهان در حال جهانی شدن قرار دارد. این بینش جایگزین از وجود انسان باید با چالش جهانی جهانی شدنی که وابستگی و پیوند متقابل بیشتری را بین مردم و ملت ها ایجاد می کند و جهانی جهانی شدنی که انسان شناسی خود محوری و فردگرایی رادیکال را پرورش می دهد و تشویق می کند، مقابله کند. به منظور کمک به انسان شناسی الهیات معاصر که با چالش بحران انسان بودن در چارچوب پیچیده جهانی شدن جهانی روبرو می شود، این پایان نامه از انسان شناسی الهیات دو الهیات یسوعی استفاده می کند: کارل رهنر و خوزه ایگناسیو گونزالس فاوس. این پایان نامه تلاش می کند تا این دو متکلم را وارد گفتگوی پویا کند و در نهایت تحلیلی انتقادی از ماهیت گناه، فیض و رستگاری در درک مربوط به آنها از وجود انسان ارائه دهد تا انسان شناسی الهیاتی مناسب تری برای الهیات مسیحی معاصر ارائه دهد. به منظور انجام این وظیفه، این پایان نامه به شرح زیر ارائه خواهد شد. فصل اول ابتدا وضعیت خط سیر کنونی جهانی شدن را با نگرانی خاص در مورد انسان شناسی زیربنایی شکل کنونی جهانی شدن و مشکل نابرابری جهانی ترسیم می کند و چارچوب های توضیحی مختلفی را ارائه می کند که سعی در پرداختن به این مشکل دارند. سپس پاسخ های مختلفی را از الهیات کاتولیک به این مشکل ارائه خواهد کرد. در نهایت با این ادعا به پایان می رسد که الهیات کاتولیک، و به طور خاص انسان شناسی الهیات کاتولیک، می تواند با ارائه دیدگاهی جایگزین از وجود انسان، پاسخی مناسب به وضعیت و مشکل ارائه دهد. پس از طرح مسئله در فصل اول، فصل دوم نشان خواهد داد که چگونه انسان شناسی الهیات کارل رهنر و خوزه ایگناسیو گونزالس فاوس از بافت تاریخی خود توسعه یافته است. این کار را ابتدا با ارائه چگونگی پاسخ کلیسای کاتولیک به چالش های مدرنیته اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم انجام می دهد. سپس به تشریح چگونگی شکل گیری الهیات و انسان شناسی های رهنر و گونزالس فاوس توسط چالش های مدرنیته می پردازد. پس از تعیین مسئله و قرار دادن اندیشه رهنر و گونزالس فاوس به عنوان منابعی که این پایان نامه از آنها استفاده می کند، فصل های سوم تا پنجم قلب این پایان نامه را تشکیل می دهند. ابتدا، فصل سوم به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه رهنر و گونزالس فاوس به آنچه انسان‌شناسی الهیات مسیحی به‌عنوان مخمصه انسانی می‌بیند و چگونه مقوله الهیاتی گناه را درک می‌کنند تا شروع به ارزیابی انسان‌شناسی الهیات هر دو متکلم با توجه به خط سیر کنونی جهانی‌شدن و جهانی‌شدن کند، می‌پردازد. نابرابری جهانی سپس، فصل چهارم بر روانشناسی هر دو متکلم تمرکز خواهد کرد. پرسش اساسی راهنمای این فصل این است که انسان‌شناسی الهیاتی چه کسی می‌تواند به بهترین نحو به مشکل رستگاری تاریخی و اجتماعی بپردازد. سرانجام، فصل پنجم استعاره‌های ریشه‌ای کلیسا را ​​که از این دو انسان‌شناسی متمایز، اما مکمل، الهیات ناشی می‌شوند، بررسی خواهد کرد. در نهایت، من ادعا می‌کنم که انسان‌شناسی الهیاتی گونزالس فاوس به بهترین وجه انسان‌شناسی جایگزینی را برای انسان‌شناسی رایج در قلب مسیر کنونی جهانی‌سازی ارائه می‌کند، و بنابراین می‌تواند به اندازه کافی به واقعیت نگران‌کننده نابرابری جهانی بپردازد.
برخورد با کارل رانر: خاطرات رانر توسط کسانی که او را می شناختند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andreas R. Batlogg (editor and translator), Melvin E. Michalski (editor and translator), Barbara G. Turner (translation editor)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette Univ Pr ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب های علمی زیادی در مورد کارل رهنر متکلم یسوعی نوشته شده است، اما او به عنوان یک انسان چگونه بود؟ همکارانش، همکاران یسوعیش، شاگردانش، بستگان و دوستانش چگونه با او برخورد کردند؟ این کتاب که شامل 28 مصاحبه با نزدیک ترین افراد به او است، جنبه انسانی کارل رهنر را آشکار می کند. بله، او بی حوصله، مالیخولیا، پرکار بود، اما از کنجکاوی کودکانه، روحیه نمازگزار و قلبی لطیف نیز برخوردار بود. تنها هدف او خدمت به کلیسا و کمک به مردم در توجه به خدا بود. این کتاب باعث می‌شود که کارل رهنر بسیار قابل درک‌تر باشد و به ما امکان می‌دهد تا امروز، در بیست و پنجمین سالگرد مرگش (30 مارس 1984) با او به شیوه‌ای جدید روبرو شویم.
راهنمای کمبریج برای کارل رانر [مقاله انگلیسی]
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 209 تا 212
بررسی فلسفه دین کارل رانر در اثر او، شنونده کلمه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gerald James Robinson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه بررسی دقیق و نظام مند فلسفه دین کارل رهنر آن گونه که در کتاب وی تدوین و ارائه شده است. Hörer des Wortes. توجه ویژه ای به برداشت رهنر از رابطه مناسب بین فلسفه دین و الهیات و تأکید رهنر بر اهمیت تاریخ بشر در تلاش برای کارکردن فلسفه دین او معطوف شده است.
تجربه کاریزماتیک به عنوان تجربه ای از عمل خدا در جهان: مطالعه الهیات کارل رهنر به عنوان یک الهیات کاریزماتیک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Nicholas James Calver
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فصل اول این پایان نامه به بررسی برخی از مطالب پولین در مورد تجربه کاریزماتیک می پردازد و استدلال می کند که چنین تجربه ای با تجربه فیض پیوند خورده است. این فیض فیض مسیح است و در نتیجه شامل عشق ایثارگرانه و مشارکت در مصائب مسیح است. فصل دوم نگاهی گسترده به اندیشه رهنر دارد و توجه او را به تجربه روح و ماهیت کاریزماتیک الهیات او نشان می دهد. فصل سوم به بررسی تأثیرات فلسفی در پس اندیشه رهنر می پردازد. این یک وظیفه اساسی است زیرا متافیزیک دانش رهنر چارچوبی را برای درک او از تجربه خدا در فیض فراهم می کند و فلسفه مارتین هایدگر بر نحوه تفکر رهنر در مورد فیض تأثیر می گذارد. فصل چهارم اهمیت عشق را برای درک رهنر از تجربه خدا نشان می دهد و همتای فلسفی مطالب تفسیری فصل اول است. فصل پنجم ماهیت درک رهنر از فیض و ویژگی مسیحیتی آن را بررسی می کند و موضوعی را انتخاب می کند که در فصل دوم آغاز شده است. فصل ششم کفایت درک رهنر از دخالت خدا با جهان را مورد پرسش قرار می دهد. فصل هفتم مفهوم دگرگونی کاریزماتیک را توسعه می‌دهد و به کمبودی در اندیشه رهنر در این زمینه اشاره می‌کند، به دلیل پنوماتولوژی ناکافی و همچنین، نکته‌ای که در فصل قبل مطرح شد، ناتوانی در ایجاد تغییر در خدا که درک رهنر از خداوند را به خطر می‌اندازد. درگیری با جهان فصل آخر ماهیت شرکتی تجربه کاریزماتیک را بررسی می کند و سوگیری فردگرایانه در اندیشه رهنر را تصحیح می کند.
«تجربه فیض» در الهیات کارل رهنر و برنارد لونرگان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
L. Matthew Petillo
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فصل اول با ترسیم فلسفه توسعه لونرگان آغاز می شود. سپس این فلسفه را برای طیف وسیعی از ادبیات در مورد لطف به کار می‌گیرد و در داده‌های تاریخی، خط اساسی پیشرفت فکری را تشخیص می‌دهد. به همین دلیل، این فصل یک روش ژنتیکی را پیاده سازی می کند. به طور خاص، این فصل یک چارچوب توضیحی برای درک جابجایی معاصر متافیزیک مکتبی پیشنهاد می کند. توجه ویژه ای به مفهوم فیض به عنوان تجربه در رابطه با تحول الهیات به عنوان یک علم می شود. فصل اول یک روش ژنتیکی را برای ترسیم تحولات تاریخ الهیات فیض اجرا می کند. بخش آخر آن فصل خطوط اساسی تحولی را ترسیم می‌کند که انتقال از مرحله دوم به مرحله سوم معنا را امکان‌پذیر می‌سازد - تحولی که توصیف فیض را بر حسب آگاهی ممکن می‌سازد. فصل دوم به مسئله فیض و آگاهی در چارچوب اندیشه لونرگان می پردازد. در این فصل، من پیچیدگی‌ها و چالش‌های شناسایی و توصیف فیض را به‌عنوان داده‌ای از تجربه بشری آشکار می‌کنم. من همچنین سعی می‌کنم با ایجاد مجموعه‌ای از معیارهای هنجاری که به او در پیمایش این پیچیدگی‌ها و غلبه بر این چالش‌ها کمک می‌کند، راهنمایی‌هایی به محقق لونرگان ارائه کنم. این فصل تمرین الهیات بنیادی نیست، بلکه از منظر دیالکتیکی و روش شناختی نوشته شده است. کار دیالکتیکی و روش شناختی فصل دوم، کار فصل سوم را آماده می کند. فصل سوم الهیات فیض رهنر و لونرگان را با هم مقایسه می کند. این مقاله بر مقایسه مفهوم لونرگان از «عاشق بودن نامحدود» و مفهوم رهنر از «اگزیستانسیال ماوراء طبیعی» تمرکز می‌کند تا موقعیت مربوطه آنها را روشن کند و در نوشته‌هایشان به فیض وابستگی نشان دهد. فصل چهارم از روایت رهنر و لونرگان از فیض بر حسب تجربه استفاده می‌کند که در فصل سوم توسعه یافته است تا الهیات دینی را بسازد که به چالش‌های ناشی از پست مدرنیسم پاسخ می‌دهد. تز من در فصل چهارم این است که الهیات فیض رهنر و لونرگان می تواند مفهوم آگاهی مشترک از فیض را پایه گذاری کند و ادعای تنوع واقعی تجربیات دینی را جدی بگیرد.
عارفان تنها: تحلیل الهیات عملی معنویت های نوظهور پساسکولار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Paula J. Lee
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در سال 1981، کارل رهنر، الهی‌دان کاتولیک، درباره تجربه‌ی فزاینده‌ی تنهایی فردی که به دنبال تجربه‌ای از خداست، نوشت، واکنشی به کاهش مداوم حضور در کلیسا و پیروی از دین. این پیش‌بینی امروزه با ظهور انبوهی از پیشکش‌های معنوی در دسترس افراد خارج از مؤسسات مذهبی منعکس می‌شود. این نشان می دهد که بسیاری به دنبال منابعی برای رفاه معنوی هستند که قبلاً پیدا شده بود یا حداقل از طریق وابستگی مذهبی پیش بینی می شد. دو نقطه اختلاف بین معنویت‌های مسیحی نوظهور و سنتی بر جایگاه اقتدار و نقش جامعه متمرکز است، حوزه‌هایی که این پایان‌نامه بررسی می‌کند. «معنویت» در راه‌ها و مکان‌های غیرمنتظره‌ای در حال ظهور است و پیش‌بینی‌های گسترده درباره سکولاریزاسیون را به چالش می‌کشد و برخی نظریه‌پردازان را وادار می‌کند که از این پدیده به عنوان معنویت «پساسکولار» یاد کنند. این پایان نامه تحلیلی موضوعی از معنویت پساسکولار است که در مطالعات کیفی اخیر در مورد معنویت، اما نه مذهبی، بیان شده است، که توسط داستان یک شخصیت ترکیبی تجسم یافته است. توصیف این واقعیت، مبنایی برای تحلیل دو درک نماینده از اقتدار و جامعه فراهم می‌کند: یک رویکرد مسیحی سنتی و یک رویکرد چندرسانه‌ای پساسکولار به معنویت. من به‌عنوان یک الهی‌دان عملی کاتولیک، این عبارات دین زیسته را مطالعه می‌کنم، علاقه‌مندم که روح خدا چگونه کار می‌کند تا مردم را به اشکال جدیدی از بیان معنوی الهام بخشد، و چگونه حوزه الهیات عملی می‌تواند گفتگوی فرهنگی را غنی و تسهیل کند.
کارل رانر
عنوان :
نوع منبع :
مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
وضعیت نشر :
دائرة المعارف اسلامي طهور,
قلب رانر: مفاهیم الهیاتی نظریه آگاهی سه گانه اندرو تالون [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Heidi Ann Russell
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Marquette University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: قلب رانر از نظریه آگاهی سه گانه اندرو تالونز استفاده می کند، رویکردی پدیدارشناختی که در آن نیت های عاطفی، شناختی و ارادی آگاهی همگی متمایز و برابر هستند بدون اینکه توانایی های جداگانه ای داشته باشند.
کارل رانر: الهیات و فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Karen Kilby
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کارل رهنر یکی از الهی دانان بزرگ قرن بیستم است که به دلیل رویکرد سیستماتیک و بنیادگرایانه اش شناخته شده است. این کتاب جسورانه و بدیع رابطه بین الهیات و فلسفه او را بررسی می‌کند و احتمال قرائت غیربنیادگرایانه رهنر را استدلال می‌کند. کارن کیلبی هم تحسین شاگردان رهنر را به خاطر وحدت همه جانبه او و هم اخراج بسیار آسان منتقدانی را که به «نقطه خیره فلسفی معیوب» او یا تمایل ظاهراً مدرن و لیبرال او به تجربه اعتراض دارند، زیر سؤال می برد. کارن کیلبی از طریق توضیح شفاف و انتقادی متون کلیدی از جمله روح در جهان و شنونده کلام، و مضامینی مانند انتظار ذات، امر وجودی ماوراء الطبیعه و مسیحی ناشناس، بار دیگر بر اهمیت رهنر برای الهیات مدرن تأکید می‌کند و به وضوح ارائه می‌دهد. افشای افکار او
  • تعداد رکورد ها : 28