چکیده :
ترجمه ماشینی :
در قرن نوزدهم، متعالی گرایان آمریکایی و دیگر دینداران محیط زیست، مفاهیم دین، طبیعت و انسانیت را به عنوان ابزاری خلاقانه و گاه مؤثر برای مدیریت بحران های مختلف اجتماعی، فرهنگی و فکری عصر خود بازتعریف کردند.
آنها این کار را عمدتاً از طریق تولیدات ادبی، تعهدات علمی و گفتمان سیاسی خود انجام دادند - که همگی به عنوان راهبردها و تاکتیکهایی برای جبران مناطقی بودند که در آنها دین نهادینه شده را کمبود یافتند.
نتیجه - چیزی که من دین زیست محیطی میسازم - یک ماتریالیسم بومشناختی تقلیلناپذیر بود که جایگزین ایدهآلیسم آلمانی پیشینیان متافیزیکی استعلایی آمریکایی شد.
علاوه بر این، دین محیط زیستی که آنها شکل دادند، چارچوبی را برای محیط بانان تندرو امروزی و سایر گروه های همفکرشان فراهم کرد.
این پایان نامه خواستار بازنگری در افق انضباطی دین طبیعت در تاریخ و فرهنگ آمریکای شمالی است.
در حمایت از این فراخوان، من با تمرکز بر نسل اول و دوم ماوراء گرایان آمریکایی، زیربنای تاریخی آنچه را که دین محیطی می نامم تحلیل می کنم.
من با دین محیطی به شبکه یکپارچه ای از باورها، اعمال و شیوه های زندگی اشاره می کنم که افراد و گروه ها با جهت دهی خود به طبیعت - سیاره فیزیکی و همچنین سیاره ای که "طبیعی" است، به زندگی خود معنا می بخشند (یا در آن معنا می یابند).
"و بنابراین اصیل، بکر، ساخته نشده، دست نخورده - که آنها معتقد بودند بالاترین ارزش را دارد.
بنابراین، این اثر به دنبال ایجاد ارتباط بین جنبههایی در تاریخ مذهبی آمریکاست که تاکنون کشف نشده است.
تعریف دین محیطی همانطور که من انجام داده ام - با تمرکز بر یک جهت گیری محترمانه نسبت به طبیعت که "طبیعی" را بالاترین ارزش می داند - امکان مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات، گروه ها و افرادی را فراهم می کند که با این وجود با یک ارتباط مرتبط بودند.
پاسخ احترام آمیز و الهام گرفته از هیبت به طبیعت، محیط زیست و جهان مادی.
به طور خلاصه، با تمرکز بر چیزی که من آن را دین محیطی می نامم، دیدگاه جدیدی در مورد استعلایی گرایی آمریکایی ارائه می کنم.
با این حال، من همچنین گرایشها، مضامین و جنبشهای قدرتمند و ارزشمند - اما عمدتاً بررسی نشده - را دنبال میکنم که در تاریخ و فرهنگ آمریکا جریان دارند.
in the nineteenth century, american transcendentalists and other environmental religionists redefined notions of religion, nature, and humanity as a creative and sometimes effective means to manage the various social, cultural, and intellectual crises of their age.
they attempted this largely through their literary output, scientific undertakings, and political discourse - all of which served as strategies and tactics to compensate for areas where they found institutionalized religion to be lacking.
the result - what i coin environmental religion - was a non-reductive ecological materialism that replaced the german idealism of american transcendentalism's metaphysical forebears.
moreover, the environmental religion they fashioned provided the framework for today's radical environmentalists and other likeminded groups.
this dissertation calls for a reconsideration of the disciplinary horizon of nature religion in north american history and culture.
in support of this call, i analyze the historical underpinnings of what i term environmental religion by focusing on the first and second generation of american transcendentalists.
by environmental religion i refer to an integrated network of beliefs, practices, and lifestyles by which individuals and groups gave meaning to (or found meaning in) their lives by orienting themselves to nature - the physical planet as well as that perceived to be "natural" and therefore authentic, pristine, unmanufactured, unspoiled - which they believed to be of the highest value.
this work therefore seeks to draw connections between aspects in america's religious history that have remained thus far unearthed.
defining environmental religion as i have done - by focusing on a reverent orientation to nature that conceives the "natural" to be of the highest value - provides for the study of a wide range of subjects, groups, and individuals who were nonetheless connected by a deferential and awe-inspired response to nature, the environment, and the material world.
in short, by concentrating on what i call environmental religion, i provide a new perspective on american transcendentalism.
however, i also trace powerful and prevalent - yet largely unexamined - trends, themes, and movements coursing through american history and culture.