مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
دین بودا (دامنه ادیان شرق) دین جَین(دامنه ادیان شرق) دین دائو(دامنه ادیان شرق) دین زردشتی(دامنه ادیان شرق) دین سیک(دامنه ادیان شرق) دین شین‌تو(دامنه ادیان شرق) دین کنفوسیوس(دامنه ادیان شرق) هندوییسم (ادیان شرق)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 27
أديان البشر عرض موجز ومقاربة
نویسنده:
وهدان عويس
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
الادیان القدیمة فی الشرق
نویسنده:
رؤوف شلبي
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
تاریخ تمدن [کتاب عربی]
نویسنده:
علي شريعتي
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
تاریخ و دانش ادیان [کتاب عربی]
نویسنده:
علي شريعتي
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار الأمیر للثقافه والعلوم,
سکوت گرایی، لاادری گرایی و عرفان: ترسیم گفتمان فلسفی شرق و غرب [کتاب انگلیسی]
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب مجموعه بی نظیری از مقالات در مورد جنبه های مختلف فلسفی حقیقت و واقعیت ناشناخته و ناشناخته جهان کیهانی را ارائه می دهد. این کتاب تحلیلی نظام مند از سه نظریه فلسفی ساکت گرایی، اگنوستیک و عرفان ارائه می دهد و خوانندگان را با مبانی معرفت عرفانی مورد ادعای مکاتب فلسفی شرق و غرب آشنا می کند. مباحث فلسفی مربوط به حصول حقیقت، عینیت آن و ابعاد مختلف آن همراه با کاربرد اندیشه های مربوط به ساکت گرایی، اگنوستیسیسم و ​​سنت های متافیزیکی- عرفانی در فلسفه به بحث، مناظره و گفتگو می پردازد. محدوده و حدود دانش، شیوه زندگی مربوطه، عبارات و اخلاق آن، مکاشفه عرفانی، وصف ناپذیری غایی، رئالیسم ارزشی، و ایمان و عقل را با تمرکز اولیه بر مکاتب هندوئیسم کلاسیک بررسی و به طور دقیق تعریف می کند. بودیسم، جینیسم، آگنوستیسیسم، باول ها، سنت های یونانی، فرافلسفه مدرن غرب، و بحث های آرام گرایانه معاصر در دین و الهیات. این مجموعه بصیرتی باید مورد توجه محققین مستقل، دانشجویان و اساتید فلسفه، کلام، عرفان و اگنوستیک، مطالعات فرهنگی و مطالعات دینی باشد.
الهیات عمومی چینی: تحولات نسلی و تصورات کنفسیوسی در مسیحیت چینی
نویسنده:
Alexander Chow
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA ,
چکیده :
چکیده ماششینی: به طور گسترده به رسمیت شناخته شده است که مسیحیت سریعترین دین در حال رشد در یکی از آخرین کشورهای جهان است که توسط کمونیست ها اداره می شود: جمهوری خلق چین. با این حال، توصیف مسیحیت چینی صرفاً به عنوان یک ایمان مخفی یا، همانطور که حزب کمونیست چین امیدوار است، یک دین خصوصی شده توصیف می‌شود، اشتباه خواهد بود. الکساندر چاو استدلال می‌کند که مسیحیان در سرزمین اصلی چین، از پایان انقلاب فرهنگی (1966-1976) در حال ساخت یک الهیات عمومی عمدی‌تر برای درگیر کردن دولت و جامعه چین بوده‌اند. الهیات عمومی چین وقایعی را که منجر به این دگرگونی شده است، به یاد می‌آورد و بررسی می‌کند. تحولات مسیحیت در سه نسل از روشنفکران چینی از کلیسای پروتستان مورد تایید دولت، آکادمی سکولار، و رنسانس شهری رو به رشد در کالوینیسم. علاوه بر این، چاو نشان می‌دهد که چگونه هر یک از این نسل‌ها پاسخ‌های الهیاتی متفاوتی به لحظات اجتماعی-سیاسی یکسان سه دهه اخیر ارائه کرده‌اند. این مطالعه نشان می دهد که چگونه درک فزاینده ای از الهیات عمومی چین از طریق آمیختگی ناخودآگاه درک مسیحی و کنفوسیوس از روشنفکری عمومی ایجاد شده است. این عوامل منجر به درک زمینه ای منحصر به فرد از الهیات عمومی می شود، اما همچنین با محدودیت های زمینه ای مواجه است. با در نظر گرفتن این موضوع، چاو از دکترین ارتدکس شرقی درباره تئوسیس و آموزه سنتی چینی در مورد وحدت بهشت ​​و بشریت (تیان رن هی) استفاده می کند تا راهی به جلو در ساخت یک الهیات عمومی چینی ارائه دهد.
الهیات هندو در اوائل دوره مدرن در آسیای جنوبی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kiyokazu Okita
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
تاریخ و معرفة الأدیان المجلد 1
نویسنده:
علی شریعتی؛ ترجمه حسین النصیری؛ تحقیق و تعلیق منذر آل فقیه
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دارالامیر,
چکیده :
کتاب حاضر یک کتاب تاریخی - ادیانی است یعنی بررسی ادیان با تاریخ . ابتدای کتاب قصه حضرت ادم و خروجشان از بهشت و بعد از آن بررسی برخی از ادیان بدوی مثل فتیشیم و انیمیسم در بخش بعدی بحثی راجع به دین و تعریف آن ، بحث راجع به ادیان چین و هند ، دین بودا و... از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب می باشد.
ادیان شرق و فکر غرب
نویسنده:
راداکریشنان؛ ترجمه و حواشی از صادق رضازاده‌شفق.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: تهران: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات‏‫‬‏، ۱۳۹۱.‬,
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 27