مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
پدیده شناسی(کلام) جن جهان بینی جهان شناسی علمی جهان شناسی فلسفی جهان شناسی مذهبی شیاطین عالَم ملائکه
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
خدا، جهان و انسان
نویسنده:
فراس السواح
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دمشق - سوریا: دارالتکوین,
جهانی بین توحید و الحاد (از مجموعه الحاد...و فریب) [کتاب عربی]
نویسنده:
نور الدين أبو لحية
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دار الأنوار,
منشأ زندگی [کتاب عربی]
نویسنده:
بول دیفیز؛ ترجمه: منیر شریف؛ تقدیم: عادل یحیی ابوالمجد
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره: مرکز القومی للترجمه,
جهان معین: کانت و هلمهولتز در مورد معنای فیزیکی هندسه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Hyder, David
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
de Gruyter,
فیلسوفان یونان به مثابه الهی دان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Adam Drozdek
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate ,
علم و شواهد برای طراحی در جهان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Behe , William Dembski
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ignatius,
چکیده :
ترجمه ماشینی: همانطور که پیشرفت در علم همچنان پیچیدگی های غیر قابل تصور را آشکار می کند، سه دانشمند دوباره به پرسش دشوار و قانع کننده مبدأ جهان ما می پردازند. به عنوان ریاضیدان، بیوشیمی و فیلسوف علم، آنها امکان توسعه روشی قابل اعتماد برای تشخیص علت هوشمند و شواهدی برای طراحی در مبدأ حیات را بررسی می کنند. در این فرآیند، آنها یک مورد قوی برای باز کردن و دنبال کردن تبادل ثمربخش بین علم و الهیات ارائه می دهند. ریاضی‌دان ویلیام دمبسکی، نویسنده کتاب استنتاج طراحی، ابتدا استدلال می‌کند که پیشرفت‌های جدید در علوم اطلاعات، طراحی هوشمند را به‌طور عینی و علمی قابل تشخیص می‌کند – او نشانه‌های طراحی را شناسایی می‌کند. سپس، فیلسوف علم، استفان مایر، و بیوشیمیدان مایکل بی، نویسنده کتاب جعبه سیاه داروین، استدلال می‌کنند که این نشانه‌ها اکنون به وضوح هم در معماری جهان و هم در ویژگی‌های سیستم‌های زنده مشهود هستند. مقالات دیگر نویسندگان از جایگاه علمی نظریه طراحی هوشمند دفاع می کنند و نشان می دهند که چگونه این نظریه از باورهای مذهبی سنتی حمایت می کند بدون اینکه لزوماً وجود خدا را "اثبات" کند. مایکل بیه در یک مقاله پایانی به منتقدان کتاب پرفروش خود، جعبه سیاه داروین، پاسخ می دهد و بدین ترتیب خوانندگان را در مورد وضعیت بحث طراحی معاصر در زیست شناسی به روز می کند.
طراحی هوشمند: پُلِ بینِ علم و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William A. Dembski
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
IVP Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی: جنبش طراحی هوشمند سه چیز است: یک برنامه تحقیقاتی علمی برای بررسی علل هوشمندانه یک جنبش فکری که نظریه های تکاملی طبیعت گرایانه برای درک عمل الهی را به چالش می کشد. اگرچه این جنبش به سرعت در حال رشد از حمایت مردمی قابل توجهی برخوردار شده است، بسیاری از دانشمندان و الهیات در مورد شایستگی های آن تردید دارند. دانشمندان نگران هستند که این علم بد است (صرفاً آفرینش گرایی در مبدل) و متکلمان نگران هستند که این علم بد است (درک نادرست از عمل الهی). در این کتاب ویلیام دمبسکی به این نگرانی‌ها می‌پردازد و به طرز درخشانی استدلال می‌کند که طراحی هوشمند پیوندی حیاتی بین علم و الهیات ایجاد می‌کند. فصول مختلف با خلاقیت و قدرت به تشخیص هوشمندانه فعل الهی در طبیعت، چرایی بازنگری در اهمیت معجزات و زوال و پرسش های بی پاسخ الهیات طبیعی بریتانیا می پردازد. دمبسکی با به چالش کشیدن هژمونی طبیعت گرایی و بازگرداندن طراحی در علم، نشان می دهد که چگونه می توان طراحی هوشمند را به عنوان یک نظریه اطلاعات بازگشایی کرد. طراحی هوشمند اثری محوری و ترکیبی از متفکری است که فیلیپ جانسون او را «یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان طراحی که با مشروعیت بخشیدن به مفهوم طراحی هوشمند در علم جرقه‌ای انقلاب علمی می‌زند» می‌نامد.
جهان به مثابه یک کل: به سوی یک سنتز نو-پدرسالارانه از الهیات و علم
نویسنده:
Nesteruk, Alexei V.
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T & T Clark ,
چکیده :
چکیده ماشینی : در این کتاب رویکردی جدید و متمایز به بحث علم و دین از ترکیب سنت مسیحی ارتدوکس شرقی با اندیشه پدیدارشناختی پدید می آید. نویسنده با توسعه ایده‌های پاتریتیک یونانی، ایمان را با احساس حضور الهی و معرفت جهان به عنوان دو حالت ارتباطی که شرایط انسانی را تشکیل می‌دهند، می‌داند. تقابل مدرن بین علم و الهیات (که از نظر تاریخی با انشعاب کلیسا بین شرق و غرب و رهبانیت و مسیحیت در جهان مشابهت دارد) به عنوان انشعاب بین دو غرض از ذهنیت کلی انسان تلقی می شود. انسان به عنوان مرکز آشتی آنها، موضوع اصلی گفتگوی علم و الهیات است. استدلال می شود که آشتی علم و الهیات صرفاً یک تمرین آکادمیک نیست. مستلزم یک تغییر وجودی، تغییر ذهن (metanoia) است که بدون دخالت کلیسایی امکان پذیر نیست. آنگاه شخصی که میانجی علم و الهیات را انجام می دهد تا سطح «کهانت کیهانی» ارتقا می یابد، در حالی که وساطت ویژگی های «عشای کیهانی» را به دست می آورد که در آن همه شکاف ها و تنش ها در خلقت و انسانیت برطرف می شود. از طریق این تغییر وجودی همراه با تحلیل پدیدارشناختی است که می توان نظریه های علمی را در معرض «دیدگاه» خاصی قرار داد که از طریق آن هدف غایی پنهان (تلوس) پژوهش علمی (به عنوان تبیین وضعیت انسانی) خویشاوندی خود را با تلوهای نجات دهنده نشان می دهد. توسط ایمان مسیحی حمایت می شود. بنابراین تقابل بین الهیات و علم به طور فراخوشری غلبه می‌شود.